Iemand ervaring met FC-MOTO??

Hallo Oma!

Weet iemand hoe het ruilen bij FC Moto te werk gaat? Betaal je dan opnieuw verzendkosten? (Ik snap dat je zelf de retourverzendkosten betalen moet).

Ik zal hun daar ook wel over mailen, maar vorige keer duurde het ook erg lang voor ik reactie kreeg.

Daarom koop ik nooit kleding via internet. Kleding moet je "voelen". In de winkel kan je altijd nog een maat groter of kleiner passen. Of mss zit dat andere merk toch net effe beter!

Ik zie dat je ver weg woont. Anders zou ik zelf effe naar Aken rijden. Trouwens van de motor-kleding-winkels in Aken eo vind ik FC Moto de minste. Een beetje te rommelig en komt ietwat ongeorganiseerd over.............
 
Zeer goede ervaringen mee, snelle service en goede prijzen.
Niet alle gangbare maten zijn altijd op voorraad, webshop geeft goeie indicatie.
 
Fc moto is op de huidige lokatie een k#t zaak geworden. Niets op voorraad, ongeïnteresseerd personeel en zo niet eens altijd de goedkoopste. Tien jaar geleden hadden ze een klein winkeltje aan de rand van het centrum, toen vond ik ze een stuk beter.
 
Daarom koop ik nooit kleding via internet. Kleding moet je "voelen". In de winkel kan je altijd nog een maat groter of kleiner passen. Of mss zit dat andere merk toch net effe beter!

Ik zie dat je ver weg woont. Anders zou ik zelf effe naar Aken rijden. Trouwens van de motor-kleding-winkels in Aken eo vind ik FC Moto de minste. Een beetje te rommelig en komt ietwat ongeorganiseerd over.............

Tja, voor het prijsverschil kon ik wel een gokje wagen. Als je via paypal betaalt kan je ook gratis terugsturen (is paypal service). Om nou helemaal naar Aken te rijden ;) Meestal ga ik naar MKC, dat is wel dichtbij, maar ook zij hebben niet alles wat op de site op voorraad staat in de winkel klaarliggen.
 
Zeer goede ervaringen mee, snelle service en goede prijzen.
Niet alle gangbare maten zijn altijd op voorraad, webshop geeft goeie indicatie.
Prijzen zijn wel goed.
Snelheid is echt matig hoor.

2 weken terug waterdichte motorjeans besteld, vorige week waterdichte motorboots.

Gebrekkige track&trace, en geen snelle afhandeling van de bestelling (even los van bezorgtijd).
 
Prijzen zijn goed, personeel in de zaak wat minder. Onlangs weer eens geweest en het duurde even voordat ik, ondanks al eerder een vraag gesteld te hebben, werd geholpen.

Er stonden 4 klanten in de winkel en 5 man personeel, dus dit was het probleem niet.

Weleens een helm besteld voor mijn vrouw toen ze na een crash de andere helm kon afschrijven. Helm was netjes binnen de beloofde 5 dagen binnen.
 
Tja, voor het prijsverschil kon ik wel een gokje wagen. Als je via paypal betaalt kan je ook gratis terugsturen (is paypal service). Om nou helemaal naar Aken te rijden ;) Meestal ga ik naar MKC, dat is wel dichtbij, maar ook zij hebben niet alles wat op de site op voorraad staat in de winkel klaarliggen.

Interessant!

Dat wist ik niet. Daar ga ik mij eens in verdiepen.

Met aankopen in Duitsland of Amerika zou dat wel heel gaaf zijn namelijk. :)
 
Interessant!

Dat wist ik niet. Daar ga ik mij eens in verdiepen.

Met aankopen in Duitsland of Amerika zou dat wel heel gaaf zijn namelijk. :)

Ja het is erg handig, tot iets van 30 euro per verzending, dus ook internationaal geen probleem. Geen noodzaak om met een budgetbezorger te werken (gebruik zelf altijd DHL, gaat altijd goed).
 
Prima site, shoei gt-air helm besteld voor veruit de voordeligste aanbieding en een week later gekregen.
 
ben er afgelopen week geweest (moest toch in de buurt zijn)
veel spullen/keuze maar wat een onwetend (zeg maar onbekwaam) personeel loopt daar rond....

Ik zeg waar ik voor kom (merk/type), vertel hem dan ik een VFR750 heb/had. En hij neemt mij naar het rek met enduro helmen?????
Vertel hem nog maar 1x wat ik zoek, dat ik maat XL heb. Na 10 minuten komt ie met helmen in de maat............... L
die passen niet hij terug maar moet dan eerst 2 dames helpen.......
Zijn collega weet NOG minder..... ja dat het schoene Farben sind..
dus nee, danke aber nein danke...

De helmen die ik wilde passen zelf gevonden in de rekken (waarom dan zeggen dat ze ze gaan halen) en besloten welke ik wil hebben. Mijn lokale dealer is 45 euro duurder; ik gun hem de business...

YMMV
 
Laatst bewerkt:
ben er afgelopen week geweest (moest toch in de buurt zijn)
veel spullen/keuze maar wat een onwetend (zeg maar onbekwaam) personeel loopt daar rond....

Ik zeg waar ik voor kom (merk/type), vertel hem dan ik een VFR750 heb/had. En hij neemt mij naar het rek met enduro helmen?????
Vertel hem nog maar 1x wat ik zoek, dat ik maat XL heb. Na 10 minuten komt ie met helmen in de maat............... L
die passen niet hij terug maar moet dan eerst 2 dames helpen.......
Zijn collega weet NOG minder..... ja dat het schoene Farben sind..
dus nee, danke aber nein danke...

De helmen die ik wilde passen zelf gevonden in de rekken (waarom dan zeggen dat ze ze gaan halen) en besloten welke ik wil hebben. Mijn lokale dealer is 45 euro duurder; ik gun hem de business...

YMMV

:^ Exact dezelfde ervaringen! Als je eenmaal in die winkel geweest bent, zie je dat het het ordinaire dozenschuivers zijn, koop je er niets meer en ga je met gierende banden weg en terug naar je eigen vertrouwde dealer :Y
 
Dit weekend d bij eko motorwear in Kontich België btw korting op helmen..
Ook nog een algemene korting tussen 10en50€ afhankelijk van je aankoopbedrag.helm voor de vrouw van 400€ kwam nu op 305€ kregen btw korting en nog eens de extra korting tussen de 10en50€ mooi meegenomen..
 
FC-moto FCmoto FC-moto.de

full
 
Laatst bewerkt:
Jeans en schoenen besteld. Na vier keer langer wachten dan wordt voorgesteld binnen gekregen. Allen niet in de bestelde kleur geleverd, revit jeans niet in lichtblauw en schoenen met fluoriserende veters ipv zwart en het paste niet goed (dat kan gebeuren). Retour gezonden aangetekend voor ontvangst en wel. Na enkele dagen na ontvangst op de tracking even een mail gestuurd of het in ontvangst genomen is. Zit steeds dagen tussen een antwoord maar je krijgt een zinnetje terug dat ze niks hebben.

Slordigheid en/of afleggers ? Maakt niet uit: NOOIT HIER BESTELLEN !!! je kunt fluiten naar je centen.
 
Laatst bewerkt:
2 vizieren besteld voor mijn helm op vrijdag avond. Ik meen dat mijn bestelling dinsdag pas verwerkt was (kon ook maandag zijn, in ieder geval na het weekend) en uiteindelijk moest een vizier besteld worden terwijl er stond dat deze op voorraad was. Dit kostte ongeveer een week extra bovenop de 3 dagen levertijd. Totaal heeft het dus ongeveer 2 weken geduurd. De prijs was netjes, maar dat was ook het enige positieve eigenlijk.
 
Heb alweer een tijdje terug een Dainese jas en rugprotector besteld. 8e besteld en het was de 15e verzonden. Op zich niet slecht, maar wel langer dan verwacht aangezien er stond dat het gewoon op voorraad zou zijn.
 
Waarom staart iedereen zich altijd blind op de verzendtijd? Verzendtijd heeft weinig met service te maken, maar meer of de logistiek op orde is. En tegenwoordig is dat (meestal) wel op orde. Behalve dan bij fcmoto. Als men zelfs dat niet op orde heeft, dan weet je genoeg. Maar after sales service en kennis van zaken zijn veel belangrijker.
 
Laatst bewerkt:
Waarom staart iedereen zich altijd blind op de verzendtijd? Verzendtijd heeft weinig met service te maken, maar meer of de logistiek op orde is. En tegenwoordig is dat (meestal) wel op orde. Behalve dan bij fcmoto. Als men zelfs dat niet op orde hebt, dan weet je genoeg. Maar after sales service en kennis van zaken zijn veel belangrijker.
Omdat een eerlijke representatie van de voorraad status eigenlijk heel belangrijk is bij een webshop.

Al met al kijkt men toch rond bij verschillende shops en vergelijkt prijs en levertijd. Dus een expres verkeerde voorraad status is ook gelijk vieze concurrentievervalsing (maar we mogen er vanuit gaan dat ze eerlijk zijn, toch? ;)).

En het heeft voor een groot deel te maken met verwachtingsmanagement. Als er staat dat iets op voorraad is en direct verstuurd gaat worden dan verwacht men dat ook, niet 1,2 of 3 weken later.

Dus het is dan al de eerste, direct negatieve ervaring met een bedrijf. Als je de aftersales niet nodig hebt blijft dat ook de enige ervaring met een shop.
 
Omdat een eerlijke representatie van de voorraad status eigenlijk heel belangrijk is bij een webshop.

Al met al kijkt men toch rond bij verschillende shops en vergelijkt prijs en levertijd. Dus een expres verkeerde voorraad status is ook gelijk vieze concurrentievervalsing (maar we mogen er vanuit gaan dat ze eerlijk zijn, toch? ;)).

En het heeft voor een groot deel te maken met verwachtingsmanagement. Als er staat dat iets op voorraad is en direct verstuurd gaat worden dan verwacht men dat ook, niet 1,2 of 3 weken later.

Dus het is dan al de eerste, direct negatieve ervaring met een bedrijf. Als je de aftersales niet nodig hebt blijft dat ook de enige ervaring met een shop.

Denk dat we wel hetzelfde bedoelen. In dit geval is het in ieder geval duidelijk: Een ieder die dit topic gelezen heeft en toch bij deze dozenschuivers besteld was gewaarschuwd. En een gewaarschuwd mens telt voor 2.
 
Verzendtijd heeft weinig met service te maken, maar meer of de logistiek op orde is. En tegenwoordig is dat (meestal) wel op orde. Behalve dan bij fcmoto.

En bij motozoom. Van mijn 3 bestellingen daar was de snelste levertijd 2 weken (en de traagste ruim 2 maanden). Bestel daar nu in principe niets meer tenzij het iets is waar totaal geen haast bij is en daar het aller aller goedkoopste is.

Heb zelf wel een paar keer op het punt gestaan iets bij fc-moto te bestellen, gelukkig niet gedaan nu ik dit zo lees.
 
En bij motozoom. Van mijn 3 bestellingen daar was de snelste levertijd 2 weken (en de traagste ruim 2 maanden). Bestel daar nu in principe niets meer tenzij het iets is waar totaal geen haast bij is en daar het aller aller goedkoopste is.

Heb zelf wel een paar keer op het punt gestaan iets bij fc-moto te bestellen, gelukkig niet gedaan nu ik dit zo lees.

Daarom haal ik nog steeds nagenoeg al mijn kleding bij Termaat: Veel keuze, goede prijzen, als er iets niet goed is wordt het opgelost en je kan het direct meenemen. Lang leve de ouderwetse fysieke winkel *O*
 
Laatst bewerkt:
En bij motozoom. Van mijn 3 bestellingen daar was de snelste levertijd 2 weken (en de traagste ruim 2 maanden). Bestel daar nu in principe niets meer tenzij het iets is waar totaal geen haast bij is en daar het aller aller goedkoopste is.

Heb zelf wel een paar keer op het punt gestaan iets bij fc-moto te bestellen, gelukkig niet gedaan nu ik dit zo lees.

Ik weet ook niet of het nog steeds zo is, maar motozoom had altijd EXACT dezelfde producten als louis.de, maar dan met een hogere prijs. Gegarandeerd dat dat ook gewoon dozenschuivers zijn en dropshippen vanuit louis.de (die overigens gewoon een NL website hebben, naar NL shippen en prima service bieden).
 
Soms snap ik het hier niet helemaal......?

We zijn allen motorrijders en maken graag een ritje.
Als je dan spullen nodig hebt wil je daar niet weken op wachten.
Ik combineer dan vaak het aangename en het nuttige. Binnen 150km zijn er meerdere motorzaken in zowel NL als in D binnen bereik. (voor mij) Dan wordt het een mooie rondrit en ben je met 300-400km thuis. Termaat, maar ook verschillende vestigingen van Polo en Louis in DLD zijn prima bereikbaar.
Zelfs Aken is dan een mogelijkheid. Iets meer km's maar dan is ook nog een stuk Z.Limburg op de route.
In Aken zitten Polo, Louis, Gericke en FC Moto niet ver van elkaar.
Andere keer wordt het Münster en komt er een stuk Twente of Achterhoek bij..............

Ik weet niet hoe dat met anderen is, maar voor mij is de grens niet meer dan een streepje op de kaart, niet eens in het landschap. O, ja ze spreken dan ineens ook ein Bisschen anders, Na und....?
 
Laatst bewerkt:
Soms snap ik het hier niet helemaal......?

We zijn allen motorrijders en maken graag een ritje.
Als je dan spullen nodig hebt wil je daar niet weken op wachten.
Ik combineer dan vaak het aangename en het nuttige. Binnen 150km zijn er meerdere motorzaken in zowel NL als in D binnen bereik. (voor mij) Dan wordt het een mooie rondrit en ben je met 300-400km thuis. Termaat, maar ook verschillende vestigingen van Polo en Louis in DLD zijn prima bereikbaar.
Zelfs Aken is dan een mogelijkheid. Iets meer km's maar dan is ook nog een stuk Z.Limburg op de route.
In Aken zitten Polo, Louis, Gericke en FC Moto niet ver van elkaar.
Andere keer wordt het Münster en komt er een stuk Twente of Achterhoek bij..............

Ik weet niet hoe dat met anderen is, maar voor mij is de grens niet meer dan een streepje op de kaart, niet eens in het landschap. O, ja ze spreken dan ineens ook ein Bisschen anders, Na und....?

Gelijk heb je. :]
Uiteraard doe je eerst wat vooronderzoek naar de spullen die je wil aanschaffen.
Nu zie je bij fc-moto dat ze een ruime voorraad in huis hebben dus dat komt wel goed.....

Althans, dat verwacht je.
Eenmaal in de shop ligt het artikel in de juiste kleur/maat etc net in het grote magazijn of blijkt helemaal niet op voorraad te zijn.

Kortom chagrijnig ga je weer richting huis en de week erna rij je weer voor noppes naar Aken en ga je richting huis met de mededeling "Wir können auch versenden"
 
Terug
Bovenaan Onderaan