Iemand ervaring met FC-MOTO??

geachte heb vandaag men pak bestelt op de site van fc moto en heb de regeling gekozen voor vooruit te betalen heb vandaag ook onmiddellijk mail terug over dat het bevestigd was maar er stond geen rekening nr bij ?,?

krijg ik hierna nog een mail daar van of hoe zit dat ??



mvg jonas
 
geachte heb vandaag men pak bestelt op de site van fc moto en heb de regeling gekozen voor vooruit te betalen heb vandaag ook onmiddellijk mail terug over dat het bevestigd was maar er stond geen rekening nr bij ?,?

krijg ik hierna nog een mail daar van of hoe zit dat ??



mvg jonas

[message]Site FC-Moto[/message]:
Vooruitbetaling - De voordeligste mogelijkheid om uw bestelling te ontvangen. U schrijft het te betalen bedrag over onder vermelding van het transactienummer. De benodigde betalingsgegevens ontvangt u na de bestelling in een e-mail. Na de ontvangst van de betaling verzenden wij de goederen per omgaande naar uw verzendadres.

Even mailen idd.... :Y
 
vandaag ook eens een kijkje genomen bij fc - moto in wurselen. Wat ik ook nog een voordeel vind is dat er op 5 minuten rijden nog 2 / 3 andere grote motorzaken liggen (Louis)

gr kevin

overigens niks gekocht
 
onder tussen gemaild dus af wachten maar, het artikel staat ook onder tussen op niet in voorraad (gele bolleke)
 
Een paar weken terug bij FC Moto een Sena SMH10 Dual Set besteld, scheelde meer dan €100,- met winkels in Nederland. Binnen twee dagen had ik netjes mijn bestelling in de bus. Bestellingen van Nederlandse webshops zijn vreemd genoeg vaak veel langer onderweg.

Afgelopen weekend met mijn vriendin gaan shoppen voor een volledige uitrusting. Ze is erg klein dus we hadden wel wat problemen verwacht met het vinden van een passend pak, maar de erg behulpzame verkopers wisten zowaar nog een pak in haar maat te vinden. Ik stond erg te kijken van de lage prijs die ze voeren, slechts €400,- voor een nieuw Alpinestars Stella TX-1 pak. Direct maar de hele uitrusting uitgezocht en voor een erg aantrekkelijke prijs geslaagd. Laarzen, helmen en handschoenen zijn niet veel goedkoper dan in Nederland, maar de pakken wel.

De verkopers in de winkel zijn erg correct en behulpzaam, maar hebben het ontzettend druk. Als je iets wil passen dat niet direct in de rek staat moeten ze het van boven gaan halen, en zo moet je soms wel even wachten omdat ze voor tien klanten tegelijk aan het rennen zijn. Het beste ben je er dus zodra de deuren open gaan, want na de middag wordt het pas écht druk. Ze spreken over het algemeen trouwens uitstekend Engels (een uitzondering daar gelaten).
Ze hebben geen eigen parkeerplaats, en langs de weg zijn maar beperkte plaatsen, dus als je laat bent zal je ergens eens plekje in de zijstraten moeten vinden. Er is wel een gedeelte van de parkeerruimte naast de weg gereserveerd voor motoren.
Let er ook op dat je pin-limiet voor in het buitenland hoog genoeg is als je hier gaat shoppen, om gedoe aan de kassa te voorkomen. Ze accepteren geen creditcard in de winkel.

Wat mij betreft is deze winkel een echte aanrader. Als ik over een paar jaar weer toe ben aan nieuwe pak ga ik hier zeker kijken.
 
Ik ben er vorige maand geweest, keuze lijkt erg ruim, echter hing er helemaal geen 2-delig pak in de winkel in mijn maat (48-50). Alle pakken hangen door elkaar heen, niet op merk, type of maat. Een rommeltje is het daar.

Verkopers waren druk aan de balie aan het ouwehoeren of stonden buiten te roken. Heb ze gevraagd of ze me konden helpen, ze zouden er zo komen, kwartiertje ben ik met een zuur gezicht vertrokken. Ik had er immers al een uurtje rondgelopen.

Ze hadden wel een paar mooie pakken hangen in afwijkende maten, maar niet de koopjes uit de webshop.

Conclusie: baggertent, ik kom er nooit meer.

Op de terugweg ben ik langs Dutchmoto in Echt gereden. Leuke zaak, goede prijzen en service. Assortiment is niet heel groot, maar heb er een mooi pak gescoord. Aanrader!

Termaat in Nijmegen is ook een aanrader!
 
Laatst bewerkt:
Alleen maar goede ervaringen, alleen is het heel druk daar dus je moet wat geduld hebben met het personeel.
 
Vandaag ook naar FC Moto geweest. Ik had van te voren even gekeken of de helm van mijn keuze nog op voorraad was. Gelukkig wel! Ik wilde niet bestellen omdat ik eerst passen wil en ik ook geen zin heb om thuis op een pakje te zitten wachten. Helaas is meestal niemand overdag thuis, je moet tenslotte eerst werken om helmen te kunnen kopen :(

Daar aangekomen, half verkleumd, de uitdraai van de webpage onder de neus van de verkoopster gelegd en toen bleek dat de helm niet in de winkel aanwezig was, alleen in het Grosslager, daar lagen er nog 60. Blijkbaar ligt dat magazijn niet dichtbij want ik moest de helm maar bestellen. Ze hadden het type niet eens in de winkel dus passen van bv. een ander kleur was er ook niet bij. Nog niet opgewarmd maar weer op de brommert geklomen en afgedropen. Jammer, ze zijn inderdaad veel goedkoper maar nu weet ik ook waarom. Gewoon een dozenschuiver, ze verkopen het liefst via de webshop.

Het zou nog helpen als ze bv. ook op een Kiala punt kunnen leveren maar dat gaat ook niet.
 
Vandaag ook naar FC Moto geweest. Ik had van te voren even gekeken of de helm van mijn keuze nog op voorraad was. Gelukkig wel! Ik wilde niet bestellen omdat ik eerst passen wil en ik ook geen zin heb om thuis op een pakje te zitten wachten. Helaas is meestal niemand overdag thuis, je moet tenslotte eerst werken om helmen te kunnen kopen :(

Daar aangekomen, half verkleumd, de uitdraai van de webpage onder de neus van de verkoopster gelegd en toen bleek dat de helm niet in de winkel aanwezig was, alleen in het Grosslager, daar lagen er nog 60. Blijkbaar ligt dat magazijn niet dichtbij want ik moest de helm maar bestellen. Ze hadden het type niet eens in de winkel dus passen van bv. een ander kleur was er ook niet bij. Nog niet opgewarmd maar weer op de brommert geklomen en afgedropen. Jammer, ze zijn inderdaad veel goedkoper maar nu weet ik ook waarom. Gewoon een dozenschuiver, ze verkopen het liefst via de webshop.

Het zou nog helpen als ze bv. ook op een Kiala punt kunnen leveren maar dat gaat ook niet.
Misschien had je even vooraf contact moeten zoeken (bellen/mailen) voordat je op de gok naar de winkel rijdt. Dan hadden ze vast wel voor je kunnen regelen dat de helm aanwezig was. En een feit is nu eenmaal dat er tegenwoordig gewoon het meeste via internet verkocht word. Je spreekt gewoon een groter publiek aan, zeker als je de juiste prijzen hanteert.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik genoeg gedaan had door vooraf op internet te checken of ie of voorraad was bij FC moto. Dat ze blijkbaar de winkelvoorraad en de magazijnvoorraad afzonderlijk zien kon ik ook niet weten. Bellen zou inderdaad wel afdoende zijn geweest. My bad!

Blijft wel dat ze relatief weinig in de winkel hebben t.o.v. de webshop.

Ik koop met alle plezier van webshops (zeker als het goedkoper is) maar het afleveren van het pakket is wel altijd een probleem. Bij de webshops die afleveren op een postkantoor of een Kiala punt is het geen probleem maar FC Moto doet daar niet aan. Ik heb geen zin om dagen thuis te blijven voor mijn pakje alleen om te merken dat ze net geprobeerd hebben om af te leveren toen ik net even naar de WC moest. Bovendien moet een helm natuurlijk ook passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er vorige maand geweest, keuze lijkt erg ruim, echter hing er helemaal geen 2-delig pak in de winkel in mijn maat (48-50). Alle pakken hangen door elkaar heen, niet op merk, type of maat. Een rommeltje is het daar.

Verkopers waren druk aan de balie aan het ouwehoeren of stonden buiten te roken. Heb ze gevraagd of ze me konden helpen, ze zouden er zo komen, kwartiertje ben ik met een zuur gezicht vertrokken. Ik had er immers al een uurtje rondgelopen.

Ze hadden wel een paar mooie pakken hangen in afwijkende maten, maar niet de koopjes uit de webshop.

Conclusie: baggertent, ik kom er nooit meer.

Soort gelijke ervaring hier!
 
Laatst bewerkt:
Een aantal keren wat bij FC-Moto gekocht.
Ja hij is lekker goedkoop...

Eerst keer een overal gekocht die uiteindelijk veel te klein was.
Op de vraag of ze deze een maat groter hadden werd ik afgesnauwd met "JA WELKE?" :')
Ritsen bij de kuiten van de overal kreeg ik niet eens dicht.
Ik wilde een maat groter (daar kwam ik al moeilijk in). Maar de verkoper bleef erbij dat ik kleiner moest.
Uiteindelijk dat pak weer verkocht, omdat ik er gewoon niet in kwam.

Erg onvriendelijk personeel, en ze hebben het allemaal "te druk" met ouwehoeren of zaken in het systeem opzoeken terwijl er geen klanten zijn. 20 min bij de kassa gestaan om af te rekenen want meneer was te druk.


Er werkt maar één fatsoenlijke verkoper bij FCmoto. Die kerel heeft me ook echt goed geholpen bij de aanschaf van een wel passende overal en crosspak. Hij smeert je ook niets aan, maar kijkt ook naar de kwaliteit van de spullen en hoe veilig ze zijn.
 
Ik heb er een paar keer besteld en ben er een keer geweest. Steeds alles netjes thuis gestuurd gekregen binnen een week en voor scherpe prijzen. Die keer dat ik daar was, was het inderdaad erg druk. Toch deden de verkopers hun best om mij en mijn vriendin te helpen, ze gaven tips over de verschillen tussen de merken en dat ondanks de maten je elk pak toch echt gewoon moet passen. Ligt denk ik ook erg aan je eigen houding hoe je jezelf daar opstelt hoe die mensen jou dan weer behandelen.

Duidelijk ook weer hoe mensen zonder na te denken op pad gaan en dan nog beledigd zijn als alles niet met een rode loper voor ze uitgestald staat. Bij de balie aankomen zetten met een printje van de WEBHSOP! waarop staat dat het op voorraad is betekend niet dat het ook in de winkel aanwezig is. Staat volgens mij ook ergens gewoon op de site. Voor mij is het een flink stuk rijden en heb het gecombineerd met een weekendje Maastricht. Van te voren heb ik dan ook gezorgd dat ik voorbereid op pad ging en kom je niet voor vervelende verassingen te staan.

Handige is dat je tot aan 5 pakken op voorhand af kan laten sturen naar de winkel. Daar kun je dan op je gemak de pakken passen die voor jou klaar liggen. Passen ze niet, dan geen man overboord want je zit nergens aan vast. Ga je dus goed voorbereid op pad, dan is het zeker een aanrader. Kun je het met de webshop alleen af, dan werkt het trouwens ook gewoon goed. Nog een ding dan, bijna altijd hebben ze scherpe prijzen maar soms niet. Blijf daarom verschillende aanbieders vergelijken.
 
Er zijn een aantal argumenten prima steekhoudend en daar zouden zij dan ook zeker in moeten verbeteren.

Verder lees ik vooral veel "Er stond op de website dat het op voorraad was, kom ik daar later zonder enige communicatie naar binnen slenteren en raad eens? Ze hadden het niet in huis".

Sorry, maar dan moet je maar een beetje nadenken cq inlezen voor je als een kip zonder kop naar de showroom van een webshop rijdt.

Gemengde webshop>winkel bedrijven hebben de toekomst. Het is onmogelijk om de goedkoopste te zijn en óók alles tegen de laagste prijs in een winkel te hangen, die óók bomvol vakkundig personeel zit (en waar het óók nooit erg druk is, want dat is zo fijn winkelen) ;)

Dus Hollandeurs:
- Wil je de beste service en de kortste levertijd? Betalen bij de lokale vakhandel!
- Wil je de laagste prijs en toch ook de luxe om eerst te kunnen passen in een winkel? Aanpassen aan de werkwijze van de (web)shop.
 
Ik heb mijn pak en laarzen etc destijds bij Kalsbeek gekocht in Zwolle. Niet echt in de buurt voor mij, maar goede service en goede spullen. Kocht er samen met een vriend beide een Alpinstars combi en laarzen. We kregen nog een aardige korting ook.
 
Wil het een en ander bestellen bij FC-Moto maar het is mij niet duidelijk of er een NL factuur bij komt ivm aftrekbaarheid van de BTW (zakelijke aanschaf), zo niet zou het een ex BTW aankoop moeten zijn maar zie nergens info op hun site, en krijg tot nu toe ook geen info als ik via hun site info vraag :-(
 
Je kunt die BTW bij de volgende aangifte toch aangeven als aankopen buiten NL-binnen EU, wordt het alsnog verrekend.
 
Bij mijn weten kan je enkel de BTW in land van herkomst terug vorderen, oftewel dan zou ik dat in Duitsland moeten doen wat een heel gedoe is.

Lijkt mij ook vreemd als ik hier BTW terug vraag wat een Duitser ontvangen heeft :?
 
Bij mijn weten kan je enkel de BTW in land van herkomst terug vorderen, oftewel dan zou ik dat in Duitsland moeten doen wat een heel gedoe is.

Lijkt mij ook vreemd als ik hier BTW terug vraag wat een Duitser ontvangen heeft :?

Echt, google is een site die al een paar jaartjes bestaat. Zonder enige moeite alle info te vinden in slechts een paar seconde.


Vereisten en toelichting bij verzoek om teruggaaf btw uit andere EU-landen

Aanvraag inloggegevens voor terugvragen btw uit EU-landen

error redirect
 
Wil het een en ander bestellen bij FC-Moto maar het is mij niet duidelijk of er een NL factuur bij komt ivm aftrekbaarheid van de BTW (zakelijke aanschaf), zo niet zou het een ex BTW aankoop moeten zijn maar zie nergens info op hun site, en krijg tot nu toe ook geen info als ik via hun site info vraag :-(

Dit kan meestal wel, maar dan doe je er goed aan de boel te laten verzenden. De verkoper moet namelijk hard kunnen maken dat een 0% btw aanschaf ook echt het land verlaten heeft. In veel gevallen beginnen ze er niet aan om je in een winkel de hele papieren bende in te laten vullen, maar bij verzending volstaat het bewijsje van de transporteur.
 
Ik heb hun een nieuwe aanvraag gestuurd maar nu in het Engels inplaats van Nederlands.

Bij mijn account staat trouwens "Belastingmodel: Bruto" dus er lijken mogelijkheden te zijn.
 
Hallo Oma!

Weet iemand hoe het ruilen bij FC Moto te werk gaat? Betaal je dan opnieuw verzendkosten? (Ik snap dat je zelf de retourverzendkosten betalen moet).

Ik zal hun daar ook wel over mailen, maar vorige keer duurde het ook erg lang voor ik reactie kreeg.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Oma!

Weet iemand hoe het ruilen bij FC Moto te werk gaat? Betaal je dan opnieuw verzendkosten? (Ik snap dat je zelf de retourverzendkosten betalen moet).

Ik zal hun daar ook wel over mailen, maar vorige keer duurde het ook erg lang voor ik reactie kreeg.
Staat in het retourformulier.
''Retourenportal – Rücksendungen leicht gemacht

Wenn Sie einen Artikel aus dieser Lieferung zurücksenden möchten, können Sie mit Hilfe unseres neuen Retourenportals eine Reklamation oder ein Umtausch kostenlos (nur innerhalb Deutschland) mit DHL einsenden. Gehen sie über den Link: www.fc-moto.de/retoure zum Online Retourenportal und drucken sich dort ein Retourenlabel für ein versichertes Paket aus. Kleben Sie das Label auf die Rücksendung und geben Sie das Paket bei einer DHL Station zur kostenlosen Beförderung ab.
Bitte Beachten Sie: Nicht berechtigte Rücksendungen werden in Rechnung gestellt! Für Retoursendungen mit anderweitigen Zustellern übernehmen wir keine Kosten.''

Volgens mij komt het er op neer dat dat alleen binnen Duitsland kostenloos kan. (Correct me if i'm wrong) Dus ja, je betaalt verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan