Iemand ervaring met FC-MOTO??

Uiteindelijk het meeste van mijn bestelling terug gestuurd, andere dingen geruild. Het zat niet lekker als ik op de motor zelf zat. Uiteindelijk bij een lokale motorzaak gaan passen en daar men 1-delige leren overal gekocht (Alpinestars, zit zooo veel beter als Berik!). Het kostte me enkel een retour ticket van 11.90€.
Geld netjes terug gestort op mn PayPal. Dus: FCmoto: nette prijzen, ruime keuze en een prima retour policy. MAAR ik ga liever naar een motorzaak in de buurt waar ik kan passen en beter advies krijg. Het prijsverschil is te klein! PS: EKO Motorwear in Kontich (B) is een topzaak!

Dat dus! :t Ooit 1x iets bij FC Moto besteld, daarna nooit meer. En verzocht mijn gegevens uit hun bestanden te verwijderen, gezien ze mijn CC details bewaarden en je niet kon kiezen om dat te laten verwijderen.
 
Iemand deze maand nog materialen besteld bij FC Moto? En nog niet geleverd hebben gekregen, al 3x gemaild na mijn bestelling begin april. Maar telkens het antwoord, het is druk. Maar uw bestelling is nu in behandeling...
Elders kijken kan, maar zit een enorm groot prijsverschil tussen (en het is al betaald).
 
Dat dus! :t Ooit 1x iets bij FC Moto besteld, daarna nooit meer. En verzocht mijn gegevens uit hun bestanden te verwijderen, gezien ze mijn CC details bewaarden en je niet kon kiezen om dat te laten verwijderen.
Zoals ook van beiden op de vorige pagina staat heb ik daar zonder gezeur al een berg spullen gekocht, raceoverall, helm, handschoenen, laarzen.
Alleen ene keer een helm en handschoenen die helaas niet lekker zaten, maar die konden probleemloos terug (wel de bekende fijne verzendkosten :+ ).

Wat waren de discutabele praktijken dan. :?
 
Ik ben er afgelopen winter langs geweest. Het is een heel klein rommelig winkeltje en helemaal niet goedkoop. De webshop ziet er daarentegen prachtig uit. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze op dit moment de boel niet kunnen bolwerken. De webshop suggereert enorme voorraden maar dat hebben ze dus niet. Het is geen Amazon, eerder een zolderkamertjes bedrijf.
 
Ze hebben nog ergens anders voorraad buiten de winkel om, die is dus voor de webshop. Als je denkt ik ga fijn passen wat er allemaal in de webshop te zien is kom je inderdaad heel erg bedrogen uit.... Voor goed advies hoef je er ook al niet heen. Dus als je weet wat je wil hebben kan het interessant zijn om te bestellen, meer niet is mijn ervaring.
 
Ben er ook geweest. Is maar een klein winkeltje, en personeel is super vriendelijk maar weet weinig. Ik wilde toen de AGV Carbon testen/kopen, zonder problemen een nieuwe uit magazijn gehaald. Niet gekocht omdat die na 1 minuut helemaal niet lekker zat, en ook voor een carbon helm wel erg flexible was. Is dus gekocht door een andere als nieuw. En ik vergelijk het met de BMW carbon, waarbij ik bijna m'n oren bij BMW moest achterlaten. Ik heb nu een Shoei, geweldig. Wel gebruikt gemaakt van Shoei grotere helm met dikkere (te betalen) cheekpads. Je bent gek als je een helm via internet koopt
 
7607AA58-96FC-4994-956C-4F53A9F8663D.jpeg
4B8EC87F-BF7E-4AE1-B671-C62D16FA0687.jpeg
FCEBDE1A-EAAE-4140-BDEB-8FBA8DEBB48D.jpeg
A3A0D47A-5D47-4DA0-B920-A5B0939319FC.jpeg


En ze hebben nu een verzendcode aangemaakt als zoethouder, er is nog niets bij DHL bekend.

ééns maar nooooooooooooooooit weer.
 
En ze hebben nu een verzendcode aangemaakt als zoethouder, er is nog niets bij DHL bekend.

ééns maar nooooooooooooooooit weer.
Dit had ik ook bij motea.com (paddockstand besteld).
Volgens mij bestellen ze gewoon in China (of ander land) en wachten op de bestelling. Ook een verzending aangemeld als zoethouder.

Ondanks dat ze zich mooi achter Corona konder schuilen (3 dagen vertraging ok, maar 3 weken?), beloofden ze dat ze het pakket opnieuw zouden sturen als het de volgende week nog niet binnen was (dit was na 2.5 week).

Ik dacht uiteraard dat ik verder aan het lijntje werd gehouden, maar tot mijn verbazing kreeg ik redelijk snel een nieuwe track&trace, en kwam het pakket zowaar binnen.
Achteraf gezien staat de orginele track&trace echter na 5 weken nog steeds op "aangemeld", dus volgens mij hebben ze in eerste instantie gewoon nooit wat verstuurd. Na 3 weken kwam gewoon hun bestelling uit China binnen en konden ze het pakket echt versturen.

Lesje geleerd, ik koop volgende keer zelf wel op Ebay voor de helft van het geld.
De paddockstand is overigens van redelijke kwaliteit, dat wel...
 
Laatst bewerkt:
Dit had ik ook bij motea.com (paddockstand besteld).
Volgens mij bestellen ze gewoon in China (of ander land) en wachten op de bestelling. Ook een verzending aangemeld als zoethouder.

Ondanks dat ze zich mooi achter Corona konder schuilen (3 dagen vertraging ok, maar 3 weken?), beloofden ze dat ze het pakket opnieuw zouden sturen als het de volgende week nog niet binnen was (dit was na 2.5 week).

Ik dacht uiteraard dat ik verder aan het lijntje werd gehouden, maar tot mijn verbazing kreeg ik redelijk snel een nieuwe track&trace, en kwam het pakket zowaar binnen.
Achteraf gezien staat de orginele track&trace echter na 5 weken nog steeds op "aangemeld", dus volgens mij hebben ze in eerste instantie gewoon nooit wat verstuurd. Na 3 weken kwam gewoon hun bestelling uit China binnen en konden ze het pakket echt versturen.

Lesje geleerd, ik koop volgende keer zelf wel op Ebay voor de helft van het geld.
De paddockstand is overigens van redelijke kwaliteit, dat wel...
Het is gewoon jammer dat afspraken/beloftes niet nagekomen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan