Iemand ervaring met een gsx 400E?

gsx 400E

Rookie
22 mei 2004
19
0
Hengelo
heeft er iemand ervaringen met een gsx 400E?

zou graag willen weten of het een leuke bike is en of je er goed mee kunt sturen?
:]
 
Ok, een ietwat latere reactie, maar hier komt ie:

Ik heb er ervaring mee :)

Ik rij er nu al bijna anderhalf jaar mee rond denk ik. De mijne is uit 1983. Het is een uitstekende motor die mij tot nu toe nog nooit echt in de steek heeft gelaten. Ik ben wel van plan om binnen dit en enkele maanden een andere motor te kopen. Ivm aflopen van het klein rijbewijs.

Ik heb deze zomer een trip naar zuid frankrijk gemaakt en dat ging perfect. Het enige minpuntje is dat hij wel wat olie verbruikt...

als je meer specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel.

(in bijlage mijne gsx, indien je hem eens wil zien moet je er maar eens op klikken)

Bijlage: gsx4002.jpg
 
mooi ding man.

Heb je ook technische ervaring met deze?
heb namelijk probleem met de distributieketting.

:]
 
Weer die oma,

Wil toch nog even kwijt dat een gsx 400e een goede keus is.
tenminste....... als pekelfiets. Start altijd, bij een bijna lege accu zelfs nog aan te duwen,

alleen niet echt geschikt voor het betere snelwegwerk. het je steeds achter vrachtwagens verschuilen gaat gauw vervelen.

Ik gebruik 'm voor woon-werk in pricipe bij slecht weer of kou.
toch zo'n 10.000 km per jaar denk ik....

Af en toe een beetje olie en rijden maar..... succes
 
Ik heb er een gehad. Was echt een pekelfiets. Ik heb er nog een café-racertje van weten te bouwen (helaas geen foto van). Het blokkie had z'n beste tijd gehad. Snel ingeruild daarna. Ik zou er niet snel weer eentje kopen.
Zo eentje dus:
1984_gsx400e.jpg
 
Kan iemand mij meer info geven over mijn motor, want ik snap het niet meer.
Ik heb een GSX 400 E. Nou dacht ik dat hij ook voor licht rijbewijs geschikt was, maar op mijn nieuwe kentekenbewijs staat 30 KW. Bij de vermeldingen staat: Betreft zware motorfiets! Ik ben mijn kentekenbewijs namelijk kwijt geraakt en had een een nieuwe aangevraagd waar dit dus op stond. Hoe zit dit? De gsx 400 E is toch vóór 1985 niet zwaarder geweest dan 25 KW?
 
Maar ik heb altijd begrepen, deze motoren maximaal 19,7kW bij 8000 tpm konden ophoesten. Dus in principe zou je hem in theorie zelfs nog 5,3 kW laten oppeppen.

Maar als 'ie dan toch 30kW blijkt, dan kun je 'm alsnog afvoeren naar 25 kW?
 
De modellen voor Nederland waren destijds rond de 40 pk (inclusief de 4 cilinder "F" versie, ooit nog les op gehad, heeeel lang geleden). Ik geloof dat alleen de Duitse versies standaard op 27 of 34 pk zaten vanwege het andere verzekeringssysteem. Als je een 40 pk versie hebt dan moet je wellicht het luchtfilter of carburateur laten aanpassen. De latere 450 versie en de huidige GS500 zijn motorisch sterk vergelijkbaar, er zal vast wel iets te krijgen zijn om wat paardjes kwijt te raken zonder te veel gezoek?
Veel succes!
 
ik heb eentje van 1983 rijd er al zo,n 15 jaar mee. Lekker voor een ontspannen ritje. Helaas heeft hij met z,n verbruik aardig in moeten boeten.
van 1;20 nu nog 1; 8 ...dat alleen omdat ik hem heb ultrasoon heb laten schoonmaken.(afstelling denk ik) qua snelheid is 160 op zijn top dus dat valt mee. Sinds kort laad hij niet goed meer dus volgende probleem . Wie weet een handige harry omgeving Emmen--ps de motorzaken 2 in Emmen laten niet thuis---niet interessant. TIPS!!!
Roelof 0640953528
 
Terug
Bovenaan Onderaan