Hyosung dat is het deel 2 van 9

Nou, de eerste tocht met de Hyosungclub was voor een goed doel.
Wij reden toen stapvoets over de dijk... waar ik een wesp/ bij tussen mijn lippen kreeg.
Pijnlijk en een botox.....

Nog een paar foto`s van onze meeting in Duitsland
P1010104.JPG
P1010105.JPG
P1010106.JPG
 

Bijlagen

  • P1010107.JPG
    P1010107.JPG
    242,9 KB · Weergaven: 28
  • P1010108.JPG
    P1010108.JPG
    411,7 KB · Weergaven: 31
  • P1010112.JPG
    P1010112.JPG
    321,5 KB · Weergaven: 30
  • P1010111.JPG
    P1010111.JPG
    312,3 KB · Weergaven: 28
  • P1010113.JPG
    P1010113.JPG
    478,7 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Yeah....jij krijgt de volgende keer een Hyosung Keycord!!! Je was toen wel "The Bomb"met je systeemhelm, ik heb na je aanvaring met die wesp toch maar ff gewacht met er 1 aanschaffen....
knappe jongen ook op de Fischer :]
 
ff wat gepost anders word oma boos. Plaatje van een trike (GV650 omgebouwd). Op marktplaats staat momenteel een zelfgemaakte set om van een Hyosung een zijspan te maken volgens de omschrijving.
 

Bijlagen

  • trikerolling1.jpg
    trikerolling1.jpg
    35 KB · Weergaven: 17
ff een post: Het merk Roehr had rond 2007 plannen om de bekende gt650 om te bouwen naar een Elektrische motorfiets. Het merkhad al een prototype wat 80.000 moest gaan kosten, deze zou rond de 20.000 us dollar uitkomen om naar Europa te halen. Helaas ging het merk failliet waarbij de plannen in de ijskast belanden....
eSuperSport-gallery12.jpg
 
Kwam een eerdere post van mij nog tege, toen we nog een website hadden:

Vanuit de bekende motorfietsen van Hyosung is er veel gebruik gemaakt. Immers het ontwikkelen van een motorblok kost minimaal 1 miljoen dollar, dus is het de moeite waard als iets goed is, om het te gebruiken i.p.v. te ontwikkelen. De merken Italjet en Fischer hebben immers de bekende motorblokken dan ook voor hun motorfietsen gebruikt.

De firma Roehr is vanouds een firma die je kan vergelijken met de firma “Bakker”in Nederland. Motorfietsen worden opgebouwd naar eigen inzicht met een bekende krachtbron. Prijskaartje zo rond de 80.000 Us dollar. Nu heeft deze firma in 2008 reeds ook een elektrische motorfiets uitgebracht: 1 op basis van het bekende gt 650 frame, wielen,voorvork: eigenlijk is alleen de krachtbron anders, maar ook een racer met het gt 250 frame, enkel de kappen zijn geheel anders. De elektrische motorfiets op basis van de 650 heeft een 7,7 Kwh 96 Volt motor, wat neerkomt op een 67 pk.Top is rond de 140 km/uur en hij kost in Amerika zo’n 17.000 Us dollar. Wie durft???

De Roehr op basis van het gt250 frame is enkel in race versie te koop. Deze motorfiets levert maar liefst 96 pk volgens de website. Je kunt heel duidelijk de achterbrug van de gt250 zien, met zien specifieke kettingspanners.

Mocht je meer van dit soort info op prijs stellen,laat het ff weten.
 
Goedendag rij ook al een tijdje 5jaar, een gt650 naked bj 2005 naar volle tevredenheid op de dynamo en spaningsregelaar eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt, vind ze super sturen moet wel bekennen dat de voorvork heb laten doen bij hk,heb hiervoor Ducati gereden maar ben dik tevreden met de hyosung,is er geen club of iets dergelijks
 

Bijlagen

  • IMG_20200918_155938.jpg
    IMG_20200918_155938.jpg
    395,2 KB · Weergaven: 17
Er was een Hyosungclub.
Stuiterbal was de voorzitter en ik deed de ledenadministratie, nieuwsbrief er dergelijke.
Samen deden we de toeritten.
We hadden 50 leden en de toerritten waren redelijk bezet.
Soms reden er 4 a 5 mee en soms wel 10, dus procentueel was dit hoog.
Helaas hadden we toen een importeur die geen financiën had om de internetsite voor ons te regelen.
Aangezien wij een internetclub waren en geen contributie vroegen, hield dit een keer op.
We zitten nu alleen nog op facebook.
Mocht jij je geroepen voelen om de club weer leven in te blazen.....
 
Bedankt voor de info weet hoeveel tijd en energie er in gaat zitten om zoiets te runnen,en is niet te doen in je eentje en waar kan ik dat vinden op Facebook onder welke naam
 
Goedendag rij ook al een tijdje 5jaar, een gt650 naked bj 2005 naar volle tevredenheid op de dynamo en spaningsregelaar eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt, vind ze super sturen moet wel bekennen dat de voorvork heb laten doen bij hk,heb hiervoor Ducati gereden maar ben dik tevreden met de hyosung,is er geen club of iets dergelijks
Welkom!!
 
Mochten er nog mensen die wat onderdelen zoeken voor hun Hyosung: op MP staan er een paar advertenties. Ben momenteel de schuur aan het opruimen:
-Tank (wit grondlak) met kappen ( ook wit grondlak)
-voorvorkpoten alu-kleur voor gt/ r 125 of 250 ( vering is niet instelbaar en er zitten nieuwe seals en Hagon vering in)
-nieuw zadel
-uitlaatbochten set
-upgrade remmen 2-zuigerig naar 4 zuigerig (adapterplaatjes met -zuigerige remklauwen er al op ( voorvorkpoten doorboren en helicons erin, duidelijk meer rempower voor!

Onderdelen zat, dus wat nodig: roept u maar.

Ook nog een blauwe hyosung te koop: 25.000 km, net voorzien van nieuwe klepgeleiders ( laatste hyosung vanuit Hillegom), zelf: voorrem maken, afstellen. motor heeft al alle vloeistoffen nieuw.
 
Ik merk dat bij een Marktplaatsadvertentie er ook vaak vragen zijn die mensen per pb stellen. Dat kan mij betreft beter hier...

Wat denken jullie?
 
Je had bij de vorige al een Takkoni toch? Heb zelf een GPR, die kan ik je aanbevelen. Ook heb ik een Bos erop gehad, al is die wel een fractie duurder:o
 
Afgelopen zaterdag mijn hyosung verkocht na 14 trouwe dienst. Gekocht in 2007 als"oude"demo-fiets van Bert Lanser, nu met iets meer dan 45.000 km op de klok verkocht. De Fischer......die houden nog wel ff, dus nog niet Hyosng af:]
Foto 1: In 2008, motor in goud gespoten, net voor dat ik van mn motor af werd gereden in de file....
Foto 2: Recent: andere remklauwen, uitlaat GPR, spiegels, ruitje en wat inwendig aan de motor gedaan

IMGP1981.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_20200412_174421.jpg
    IMG_20200412_174421.jpg
    354,7 KB · Weergaven: 10
Goedemorgen de accu wordt niet meer bijgeladen,heb ondertussen de accu,,spaningsregelaar, en dynamo vervangen vrij recent allemaal,maar word niet bijgeladen helaas,iemand enig idee en tips bij voorbaat dank en een fijn weekend verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan