Oldwood
MF'er
- 2 okt 2015
- 64
- 33
Ik ben al maanden aan het zoeken naar een goede combinatie. Ik heb er diverse bekeken, maar het was niet wat ik wilde. Ik heb inmiddels mijn Goldwing 1800 verkocht en dat leek mij een heerlijke motor om een zijspan te trekken. Het is mij alleen een beetje té luxueus. Ik was in de korte tijd dat ik met deze olifant gereden heb wel verslaafd geraakt aan het enorme koppel van zo'n zescilinder. Ik dus op zoek naar een vergelijkbare motor. Omdat Honda mij wel aanspreekt kwam ik uiteindelijk uit op een eenvoudiger versie van de GL 1800, een VTX 1800. Vier pitten en een hele berg elektriciteit minder, maar wel met hetzelfde vermogen en koppel.
Nu nog een goed span ernaast. Dat viel niet mee. Ik heb hiervoor een EZS TPSL gehad en die beviel erg goed. Veel ruimte, stabiel en ziet er nog goed uit ook. Maar ja, zie die maar eens te vinden! Als combinatie vaak genoeg, maar dan moet je alles weer ombouwen en de trekker apart verkopen. Dat zag ik niet zitten. En aangezien mijn budget het niet toelaat om een nieuwe in Zelhem te bestellen, besloot ik maar de Russische optie te kiezen. Overal onderdelen vandaan gehaald en plannen gemaakt om het frame te verbreden en ook de bak zodat je meer ruimte hebt. Ook al schetsen gemaakt voor een valbeugel, permanent windscherm en regen-overkapping.
De boel stond al in Elsendorp om samen te bouwen toen er een TPSL te koop kwam. Niet lang over nagedacht, misschien iets te veel betaald, maar wel een leuke en fijne TPSL bemachtigd. Hoe vaak komt het nu voor dat je op het moment dat het nodig ook daadwerkelijk het span vind dat je in gedachte hebt.
Nu staan dus de VTX en de TPSL bij LBS voor hun huwelijk. Het zal nog wel even duren en er zit voor mij ook nog wel wat werk aan om het geheel helemaal klaar te maken voor gebruik, maar dat gaat de pret niet drukken!
Nu nog een goed span ernaast. Dat viel niet mee. Ik heb hiervoor een EZS TPSL gehad en die beviel erg goed. Veel ruimte, stabiel en ziet er nog goed uit ook. Maar ja, zie die maar eens te vinden! Als combinatie vaak genoeg, maar dan moet je alles weer ombouwen en de trekker apart verkopen. Dat zag ik niet zitten. En aangezien mijn budget het niet toelaat om een nieuwe in Zelhem te bestellen, besloot ik maar de Russische optie te kiezen. Overal onderdelen vandaan gehaald en plannen gemaakt om het frame te verbreden en ook de bak zodat je meer ruimte hebt. Ook al schetsen gemaakt voor een valbeugel, permanent windscherm en regen-overkapping.
De boel stond al in Elsendorp om samen te bouwen toen er een TPSL te koop kwam. Niet lang over nagedacht, misschien iets te veel betaald, maar wel een leuke en fijne TPSL bemachtigd. Hoe vaak komt het nu voor dat je op het moment dat het nodig ook daadwerkelijk het span vind dat je in gedachte hebt.
Nu staan dus de VTX en de TPSL bij LBS voor hun huwelijk. Het zal nog wel even duren en er zit voor mij ook nog wel wat werk aan om het geheel helemaal klaar te maken voor gebruik, maar dat gaat de pret niet drukken!