Husaberg SM 650 leed (vermaak)

er was hier een paar weken geleden iemand op het forum die een oude husaberg aanbod met een nieuwer blok zonder wielen.
Misschien heb je daar iets aan.
 
ik rijd een husaberg uit hezelfde jaar. Ik heb het eerste jaar ook stukken met 130km/u over de snelweg gereden. Deed ie goed trouwens ( met uitzondering van de pakkingen die het niet konden bolwerken...)
Maar dit slaat echt alles!
Sterkte man!
 
ik rijd een husaberg uit hezelfde jaar. Ik heb het eerste jaar ook stukken met 130km/u over de snelweg gereden. Deed ie goed trouwens ( met uitzondering van de pakkingen die het niet konden bolwerken...)
Maar dit slaat echt alles!
Sterkte man!
Ben geen doemdenker, maar dan weet je al wat er sowieso gaat gebeuren... :+

Misschien alvast op maar op zoek naar een ander blokkie?
 
Ik had toch als ik jou was niet het verhaal groots op het forum gebracht,maar een 1 zijdig ongeval gesimuleerd, dan had je aanspraak kunnen maken op iets :z
 
Ik had die dag 100 km gereden waarvan 50 op de snelweg (gewoon 100 km per uur, terwijl de top iets van 170 is, dus geen overmatige toeren), daarna ff binenn door gereden. Daar is die voor gemaakt! dus gaat hij wel eens wat hoger in de toeren. Laatst ook nog op het circuit geweest en dat ging ook goed!

De power is NIET NORMAAL. Ik hoorde van Brouwer dat het neiuwe type een lagere compressie heeft omdat het oude type (lees voor 2006) vaker stuk liep. Daarom wil ik nu het nieuwe type blok!

Foto's staan op het Supermotard regio arnhem topic! pagina 76. (kan ze zelf niet plaatsen).

IK HOOP ECHT OP EEN AANBOD VAN HUSABERG *O* :} :] want normaal is het niet!

Inderdaad bizar, niet normaal

Alleen wat heel belangrijk is om te weten, dat als je een husaberg rijd moet je met bepaalde dingen rekening houden. En weten waarvoor hij gemaakt is. niet om op de snelweg te rijden. (praat natuurlijk niet goed wat jouw is overkomen)

Deze motoren zijn puur op kracht gebouwd. als je een constante snelheid rijd op bijvoorbeeld de snelweg gaan ze verrot. (altijd gas open en weer dicht en niet er tussen blijven hangen) als je de snelweg niet kan vermijden rijd van 100 naar 130 en laat het gas geregeld weer los en accelereer daarna weer. Deze blokken willen alleen maar trekken en niet op half gas rijden.Het zijn brute motoren ik rijd zelf ook husaberg.
Maar dat van jou is mij gelukkig nog niet overkomen.

succes!
 
Op de snelweg heb ik ook niet 110+ constant gereden, ik weet dat die motor (net als tweetakt) belast moet rijden. Dit is altijd een probleem met een SM...... Die moet je niet lang volgas houden... of half gas.

Heb net nog eens naar de breuk gekeken maar lijkt er een beetje op dat de drijfstnag een klein deel geschuerd is en de rest gebroken. Misschien dat Husaberg me meer kan vertellen.

heb nu het serieuse idee om met blok naar Oostenrijk te rijden (ff drie dagen weg met de vriendin....) en dan de husaberg/ ktm fabriek aan te doen. Ze zullen me iig niet weg sturen na een ritje van 1000 km. Dat ze me geen nieuw blok geven lijkt me logisch maar als ze me te woord staan is al HEEL WAT! Er zullen toch niet veel gasten zijn die de rit naar Oostenrijk wagen om een probleempje voor te leggen. En ach wat kan me een leuk ritje in de auto nu uitmaken. Onderweg kom ik vast wel in Duitsland langs wat Motordealers die Husaberg verkopen en wie weet hebben ze daar ook nog iets liggen?

Ik hou het wel ff op het forum wat ik al allemaal regel en/ of doe.
Bedankt voor de reacties!
 
Ik had toch als ik jou was niet het verhaal groots op het forum gebracht,maar een 1 zijdig ongeval gesimuleerd, dan had je aanspraak kunnen maken op iets :z


Over een ander blok heb ik ook zitten denken, maar de ketting van een husaberg zit LINKS! ipv rechts dus er zijn maar weinig blokken die gaan passen. Anders was ik toch denk ik weer voor een ander merk blok gegaan.
 
er was hier een paar weken geleden iemand op het forum die een oude husaberg aanbod met een nieuwer blok zonder wielen.
Misschien heb je daar iets aan.

Hmmmmmmmm bij tk? of ergens anders...... zal nog eens zoeken, maar als iemand de link heeft!! GRAAG!
 
Over een ander blok heb ik ook zitten denken, maar de ketting van een husaberg zit LINKS! ipv rechts dus er zijn maar weinig blokken die gaan passen. Anders was ik toch denk ik weer voor een ander merk blok gegaan.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de ketting rechts zit. Een KTM LC4 heeft de ketting ook aan die kant. Een Husqvarna 570/610 ook. Opties zat dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je bedoelt dat de ketting rechts zit. Een KTM LC4 heeft de ketting ook aan die kant. Een Husqvarna 570/610 ook. Opties zat dus.

Klopt *D, een LC4 blok is te groot om in het frame te passen. Husqvarna...... geen idee, maar ik ben bang dat een goed husqvara blok ook veel gaat kosten en dan moet ik nog alles passend maken (als het uberhaupt gaat passen :? )
 
Over een ander blok heb ik ook zitten denken, maar de ketting van een husaberg zit LINKS! ipv rechts dus er zijn maar weinig blokken die gaan passen. Anders was ik toch denk ik weer voor een ander merk blok gegaan.
Dat bedoel ik niet te zeggen, wat ik wel bedoel is dat voordat je het op het internet knalde, je beter dat ding achter je auto over het asfalt had moeten sleuren en dan de verzekering had moeten bellen dat je vol op je bakkes was gegaan |( , of had je hem niet voldoende verzekerd??
 


Hmmmm, is een ouder type blok dan dat ik zoek (in 2000 hadden ze een andere waterpomp e.d. als ik me niet vergis. Hij moet van na 2001 zijn.

Zo'n blok past er zo in! maar stel dat ik hem ooit ga verkopen (en die kans is niet klein ;) ) dan moet er iig het juiste type blok in! Denk trouwens niet dat na het openen van dit topic de verkoop beter zal gaan :P *D .......... met een goed gereviceerd blok gaat het beter.

:} Maar IIG ERGUHHH bedankt voor het mee denken :}
 
Hmmmm, is een ouder type blok dan dat ik zoek (in 2000 hadden ze een andere waterpomp e.d. als ik me niet vergis. Hij moet van na 2001 zijn.

Zo'n blok past er zo in! maar stel dat ik hem ooit ga verkopen (en die kans is niet klein ;) ) dan moet er iig het juiste type blok in! Denk trouwens niet dat na het openen van dit topic de verkoop beter zal gaan :P *D .......... met een goed gereviceerd blok gaat het beter.

:} Maar IIG ERGUHHH bedankt voor het mee denken :}

Toch maar ff om een prijsje van dat blok gevraagd! wie weet kan het zomaar een goede prijs worden en kan ik iig weer ff rijden en in de tussentijd een "goed" ander blok zoeken
 
Lekker balen voor je man!! -O-

Maar kan je niet beter een tripje naar Engeland maken en deze gaan halen??

Is goedkoper dan een nieuw blok. Sterker nog, weer een hele motor erbij.

In ieder geval succes ermee!!!
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad bizar, niet normaal

Alleen wat heel belangrijk is om te weten, dat als je een husaberg rijd moet je met bepaalde dingen rekening houden. En weten waarvoor hij gemaakt is. niet om op de snelweg te rijden. (praat natuurlijk niet goed wat jouw is overkomen)

Deze motoren zijn puur op kracht gebouwd. als je een constante snelheid rijd op bijvoorbeeld de snelweg gaan ze verrot. (altijd gas open en weer dicht en niet er tussen blijven hangen) als je de snelweg niet kan vermijden rijd van 100 naar 130 en laat het gas geregeld weer los en accelereer daarna weer. Deze blokken willen alleen maar trekken en niet op half gas rijden.Het zijn brute motoren ik rijd zelf ook husaberg.
Maar dat van jou is mij gelukkig nog niet overkomen.

succes!
Maar half gas rijden, is dat zo slecht dan? Dan wordt 'ie iig minder zwaar belast dan vol gas. Soms moet je wel over de snelweg om eens ergens te komen. Het zou toch te gek zijn dat dat niet zou kunnen lijkt me.
 
Sorry hoor, ja het is een wedstrijdblok, en ja ik snap heus wel dat wisselende toeren en wisselende belasting beter zijn, maar leg me eens uit waarom een een stukje snelweg met een snelweg voor zulke schade zou moeten zorgen. Blok heeft gewoon druksmering, en wat ik van de TS begrijp is het op de snelweg niet lang (of eigenlijk, helemaal niet) zwaar belast geweest.

Ik ben er van overtuigd dat dat blok van die foto ook zonder een stuk snelweg aan yoghurt had gelopen.
 
full


dit wordt een klassieker! :Y
heb je deze foto al naar de importeur/fabriek gestuurt?
het zal niet veel helpen maar je maakt wel een punt duidelijk

sterkte met het verlies iig (zwaar balen dit ,kan ik me indenken zo ;( )

ik ga toch maar voor honda weer geloof ik -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan