hulp gezocht bij tourrit voor kinderen uit de echte minima

Ik volg, kan helaas geen hulp aanbod doen en ook geen zijspan maar eventueel meerijden...

Beste Roy "R",
Meerijden is helemaal prima:t. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Zou u mij uw telefoonnummer, naam, woonplaats en emailadres willen appen? Ik gebruik deze gegevens om iedereen te informeren met belangrijke info/ontwikkelingen.
Het nr. van de speelgoedbank is: 06 588 956 60
Groet,
Ingrid
 
Beste Roy "R",
Meerijden is helemaal prima:t. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Zou u mij uw telefoonnummer, naam, woonplaats en emailadres willen appen? Ik gebruik deze gegevens om iedereen te informeren met belangrijke info/ontwikkelingen.
Het nr. van de speelgoedbank is: 06 588 956 60
Groet,
Ingrid
Heb mijn info doorgegeven ;)
 
Beste MF-leden..........de speelgoedbank oost Achterhoek heeft nieuws..........

...............................:]*O*:}HET GIET OAN!!!!!!!:}*O*:].....................................
downloads (28).jpg

En wel op zondag 8 september

Er is contact geweest met politie, gemeente en div. motorclubs.Er hebben zich al rijders vanuit werkelijk het hele land aangemeld, wauw. Ik ben echt compleet overdonderd door alle reacties, van Amsterdam tot Venlo. Wat ontzettend goed dat het onderwerp zo leeft in Nederland.

Ik heb ook alle info over verkeersleiders en waar mensen 'gratis zelfs' deze cursus kunnen volgen. De kosten van een evt. vergunning vallen hier ook reuze mee. Als ik het geheel de komende periode ook financieel gedekt ga krijgen gaan we de 8ste gewoon rijden met deze kids en maken we er een waanzinnig gave dag van......voor iedereen.

Wat is zover de planning???
11.00 uur aanvang rit. Er komt een klein podium met ballonboog, zodat elke rijder met of zonder kind een leuk aandenken krijgt in de vorm van een foto en zo heeft elk kind zijn podiummomentje.

12.00/12.30 stoppen we ergens voor een ijsje of snack ( locatie moet nog geregeld worden)

14.00/14.30 einde rit. Aansluitend een aanvullende activiteit (wordt nog over nagedacht)

De rijders die het leuk vinden worden achteraf uitgenodigd na te praten op het bedrijfsterrein van een van de organisatoren. De Jumbo wil hierin helpen dus we hebben hapjes en dranken. (wens is een bbq natuurlijk:YY) We hebben nog evenO-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou (mits de datum me past) ook wel aanwezig willen zijn om ergens mee te helpen voor de kids.

Heb geen zijspan of iets dergelijks maar mocht er ergens hulp nodig zijn doe me maar een pb!:)
 
Mocht ik nog nodig zijn dan wil ik ook wel helpen! Heb zo'n online verkeersregelaarscursus al gedaan voor de Batavierenrace, maar heb het idee dat dat per evenement moet?
 
Mocht ik nog nodig zijn dan wil ik ook wel helpen! Heb zo'n online verkeersregelaarscursus al gedaan voor de Batavierenrace, maar heb het idee dat dat per evenement moet?
Als jij de e-learning hebt voltooid, is het een jaar geldig. Vergeet niet de politieverklaring uit te printen, deze moet je eigenlijk bij je hebben tijdens een evenement.
 
Als jij de e-learning hebt voltooid, is het een jaar geldig. Vergeet niet de politieverklaring uit te printen, deze moet je eigenlijk bij je hebben tijdens een evenement.
Dat is mooi meegenomen dan! Dank voor de informatie.
 
Fantastisch initiatief!

Ik moet genoemde datum helaas vanaf halverwege de middag werken, was er graag bij geweest als motorrijder.

Om in te gaan op het ''moeilijk moeilijk regelgeving'' verhaal: Ik heb tot enkele jaren geleden veel brommer toertochten (van die met 16 a 20 jarige jeugd, niet 50+ jarige jeugd) en brommernachten (zonder demper etc) georganiseerd of in de organisatie gezeten. Feitelijk komt het er op neer dat er helemaal niet zo gek veel nodig is om iets te organiseren mbt regelgeving.
Doorgaans namen we even contact op met de politie en gingen we in overleg, in de regel waren ze erg vriendelijk en redelijk, zolang je dat zelf ook was.
We hadden dan geen verkeersregelaars, enkel voor en achterrijders. Wat de politie graag wilde weten was onze route, dan konden we die in overleg met hun aanpassen en dan zouden zij ons niet lastig vallen met grootscheepse controles.
Ze zijn zelfs wel eens zo vriendelijk geweest om de grote weg voor ons open te stellen ivm de veiligheid op het fietspad.

Verzekeringen buiten onze WA opzittenden hadden we natuurlijk niet en ook al zijn er wat ongelukken geweest door de jaren heen zijn er nooit problemen ontstaan.

Moraal van het verhaal: Gewoon doen en in overleg gaan, bij beren op de weg tijdig remmen en uitwijken zoals je hebt geleerd op de AVB!
 
Twee vragen blijven voor mij nog onbeantwoord (maar misschien lees ik er over heen):

- Wordt er alleen gezocht naar zijspanrijders, of ook naar 'gewone' motorrijders?
- Is er een plan voor het regelen van helmen en andere beschermende kleding?
 
Twee vragen blijven voor mij nog onbeantwoord (maar misschien lees ik er over heen):

- Wordt er alleen gezocht naar zijspanrijders, of ook naar 'gewone' motorrijders?
- Is er een plan voor het regelen van helmen en andere beschermende kleding?

Volgens mij ook 'gewone' rijders.
Neem zelf een extra helm mee. Heb vaker met kinderen achterop gereden met zo'n soort toertochten en een normaal formaat helm past prima. Zijn dan kinderen van groep 7/8. Ze hebben dan een lange broek aan met schoenen tot over de enkels en lange mouwen. Snelheid is toch laag dus een complete motoroutfit is misschien wat overdreven.
Wel raad ik aan om een broekriem om je middel te doen zodat de passagier zich goed vast kan houden. Zelf heb ik destijds deze aangeschaft
Screenshot_20190220-183650_Chrome.jpg
 
Sorry mensen, Ik heb niet in de gaten gehad dat er nog zoveel mensen op dit topic hadden gereageerdO-). Ik kreeg er telkens een melding van, maar nu dus blijkbaar niet meer.
.
Zoals het er nu naar uitziet zit de rit aardig vol qua rijders, maar er moet nog geïnventariseerd worden of er voldoende rijders zijn die een kind kunnen meenemen. Dat gaat de komende weken gebeuren.
.
Voor nu is er op fb een stop aangekondigd om ervoor te waken dat het, gezien de kinderen, niet uit de hand loopt. Dan hoef ik volgend jaar niet weer bij de gemeente aan te komen:?.
Morgen hebben we een gesprek met motorclub MCHamaland (en de lieve schatten van de BMC:W staan ook al in de startblokken) aangaande de route en verkeersregelaars, want daar heb ik dan weer helemaal geen verstand van, maar deze mensen gelukkig allemaal wel*O*.
En team Daniëlle (jouw :]droommotor) mag natuurlijk ook niet vergeten worden.
.
Er wordt druk aan alles gewerkt, maar mocht iemand nog een tip hebben, zijn deze echt van harte welkom.
Zodra er meer bekend is qua rijders kom ik er direct bij jullie op terug.
.
Nogmaals:}iedereen, werkelijk waar, ontzettend bedankt voor alle aanmeldingen, opmerkingen, tips en advies. Ze worden allemaal meegenomen, want voor ons zijn ze waardevol:tal is het maar zodat er weer iets gaat leven.
.
Verzekering wordt aan gewerkt en we moeten straks een crowdfunding opstarten.
Helmen zijn bij div. motorzaken te leen gevraagd (evt verhuurspullen), maar nog geen reacties.
Freakrunner (Olaf) komt, als het allemaal lukt, filmen en foto's maken, dus..............Er wordt voor hem nog een man/vrouw gezocht die goed bekend is met motorritten en in een automaat (auto) kan rijden. Hij ligt zelf namelijk in de kofferbak hahaha met zijn camera. Oja in het gezelschap van 6 broodjes kaas.....en een fles Fanta. Dat gaat een gave film worden.*D
 
Laatst bewerkt:
Sorry mensen, Ik heb niet in de gaten gehad dat er nog zoveel mensen op dit topic hadden gereageerdO-). Ik kreeg er telkens een melding van, maar nu dus blijkbaar niet meer.
.
Zoals het er nu naar uitziet zit de rit aardig vol qua rijders, maar er moet nog geïnventariseerd worden of er voldoende rijders zijn die een kind kunnen meenemen. Dat gaat de komende weken gebeuren.
.
Voor nu is er op fb een stop aangekondigd om ervoor te waken dat het, gezien de kinderen, niet uit de hand loopt. Dan hoef ik volgend jaar niet weer bij de gemeente aan te komen:?.
Morgen hebben we een gesprek met motorclub MCHamaland (en de lieve schatten van de BMC:W staan ook al in de startblokken) aangaande de route en verkeersregelaars, want daar heb ik dan weer helemaal geen verstand van, maar deze mensen gelukkig allemaal wel*O*.
En team Daniëlle (mijn mooiste motor) mag natuurlijk ook niet vergeten worden.
.
Er wordt druk aan alles gewerkt, maar mocht iemand nog een tip hebben, zijn deze echt van harte welkom.
Zodra er meer bekend is qua rijders kom ik er direct bij jullie op terug.
.
Nogmaals:}iedereen, werkelijk waar, ontzettend bedankt voor alle aanmeldingen, opmerkingen, tips en advies. Ze worden allemaal meegenomen, want voor ons zijn ze waardevol:tal is het maar zodat er weer iets gaat leven.
.
Verzekering wordt aan gewerkt en we moeten straks een crowdfunding opstarten.
Helmen zijn bij div. motorzaken te leen gevraagd (evt verhuurspullen), maar nog geen reacties.
Freakrunner (Olaf) komt, als het allemaal lukt, filmen en foto's maken, dus..............Er wordt voor hem nog een man/vrouw gezocht die goed bekend is met motorritten en in een automaat (auto) kan rijden. Hij ligt zelf namelijk in de kofferbak hahaha met zijn camera. Oja in het gezelschap van 6 broodjes kaas.....en een fles Fanta. Dat gaat een gave film worden.*D

Misschien dat filmen ook vanaf een motor kan? De ritten waar ik tot nu aan mee heb gedaan wordt het vanaf een motor gedaan. Fotograaf zit dan achterste voren op de motor en motor heeft eigenlijk altijd een topkoffer voor extra steun. Fotograferen vanaf een motor lijkt mij ook veiliger ivm inhalen van de stoet.
 
Misschien dat filmen ook vanaf een motor kan? De ritten waar ik tot nu aan mee heb gedaan wordt het vanaf een motor gedaan. Fotograaf zit dan achterste voren op de motor en motor heeft eigenlijk altijd een topkoffer voor extra steun. Fotograferen vanaf een motor lijkt mij ook veiliger ivm inhalen van de stoet.

Dat dacht ik ook, inderdaad qua veiligheid, maar deze meneer blijkt heel veel tourriten op deze manier te hebben vastgelegd.
Aanmelden of registreren om te bekijken
 
Twee vragen blijven voor mij nog onbeantwoord (maar misschien lees ik er over heen):

- Wordt er alleen gezocht naar zijspanrijders, of ook naar 'gewone' motorrijders?
- Is er een plan voor het regelen van helmen en andere beschermende kleding?


De voorkeur gaat natuurlijk uit naar zijspanners, maar dat is bijna onbegonnen werk. De meeste rijders die zichzelf tot op heden hebben aangemeld nemen een kind mee achterop.
De leeftijd is v.a. 8, maar de kids tussen 8 en 10 proberen we zoveel mogelijk bij trikes en zijspanners te plaatsen zodat er alleen wat oudere kinderen achterop hoeven.

Mocht je nog willen opgeven, als zijnde rijder die een kind wil meenemen of verkeersregelaar, doe mij dan even een berichtje met je info dan geef ik de namen nog door aan motorclub. Zij regelen alles met de rijders en de route. Het zit wel al aardig vol, maar er we kunnen altijd nog aanvullen o.i.d.
Naam
Email
Telefoon
waarmee je wilt helpen
Woonplaats

whatsapp: 06 588 956 60 (speelgoedbank, komt bij mij)

Mocht je als verkeersregelaar willen ondersteunen.........heeeeeeel graag. Scheers beveiliging verzorgt de beveiliging en route-afzetting en cursus

Mooiere hulp mocht ik mijzelf niet wensen dacht ik zo

.:}Helden bestaan nog wel heb ik de afgelopen weken geleerd. Ze zitten veelal op de motor:]
 
001 Poster.jpg



:}:} Ik hoop dat onderstaande link geplaatst mag worden. We geven hierbij officieel de aftrap voor de......
1ste editie motor tourrit kinderen in 'verborgen' armoede 2019.

Motortourrit speelgoedbank oost Achterhoek



:Y:Y:YHelden bestaan nog wel!!!!
Ze zitten veelal op de motor.:]
.
👂👂Heb je het al gehoord???
📣Zondag 8 september organiseert speelgoedbank oost Achterhoek de
.
*1ste editie* motor tourrit om aandacht te vragen voor.......
..................kinderen in 'verborgen'armoede...............
.
Vanaf volgend week zal DÉ poster (met inschrijfkaartjes) op div. locaties in de gehele regio hangen zoals voedselbank, Sdoa, de Post enz........
.
Meldt jezelf dus snel aan, want VOL=ECHT VOL
Deze motortour is voor alle kinderen, maar kids die via een doorverwijzer worden aangemeld genieten voorrang.
.
Gun jij deze kinderen ook een fantastische ervaring en een onvergetelijke dag en doneer nu ⬇️⬇️. Elke € helpt ons deze dag een stukje mooier te maken.
https://nl.dreamordonate.com/dr…/motortourrit-speelgoedbank/
.
.
Foto's: https://www.facebook.com/judith.zemann
Ontwerp poster: Mustafa https://www.facebook.com/qumesssurprise/
.
Hulp krijgen is geen falen, maar een teken dat je er niet alleen voor staat!!!
.
*O**O*Onze motorhelden
René Nijhuis, Erwin Nijenhuis, Davy Scheers en Bernie Oonk
:]Zonder deze mannen beginnen wij niets.
 
Voordat ik me aanmeld, wat is je definitie van "echte minima"?
Ik zou nl niet willen dat er dadelijk ook zo'n worm van Jan Modaal tussen loopt... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan