HowTo: Omgevallen motor weer rechtop zetten

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
full


Laatst bij een VRO liet een instructeur een manier zien om een motor weer rechtop te zetten.

-In zijn versnelling zetten (of laten staan)
-Als ie op zijn rechterzij ligt, jiffy uitklappen
-Stuur helemaal naar links
-Met rechte rug overeind zetten

Fillempie (excuses voor het geluid)

Wie heeft er aanvullingen, of kent er andere manieren om je motor weer overeind te zetten?
 
(serieuze reactie )
Goed filmpje , hebben we wat aan !

(eigenlijke eerste reactie)
Niet wachten, gelijk doen als je nog stijf staat van de adrealine !
 
http://www.motormeuk.nl/bekijken/3879/filmpje/Jorian-Ponomareff-Training.html (Motormeuk Filmpje: Jorian Ponomareff Training)

@ 0:25
 
Vanmiddag (eigenlijk gister middag ondertussen) voor het eerst mijn 1000f zachtjes neer moeten leggen. Schoen gleed van de bok af tijdens het op bokken. Standaard uit geklapt, aan de andere kant stuur gepakt en de handgreep onder de duozit zeg maar, maar gewoon kijkend naar de motor, ging eigenlijk prima, maar goed ben dan ook zelf niet de kleinste...

Paar krasjes op de valdop, verder geen schade gelukkig. Alleen de motor liep als een tractor net. Denk op twee cilinders (?). De motor stond uit (al een paar weken) toen die omviel.
 
Wie heeft er aanvullingen, of kent er andere manieren om je motor weer overeind te zetten?

Genoeg adrenaline, dan lukt het vanzelf :+

Edit: serieuze aanvulling; hem "overeind lopen" werkt het beste voor mij. Je knie als steunpunt gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
toverwoord is benen.
Die zijn als enige sterk genoeg om zo'n gewicht te kantelen, dus moet je er onderkruipen.

(vaak lig je er toch al onder, dus das makkelijk :+ )
 
[afbeelding]

Laatst bij een VRO liet een instructeur een manier zien om een motor weer rechtop te zetten.

-In zijn versnelling zetten (of laten staan)
-Als ie op zijn rechterzij ligt, jiffy uitklappen
-Stuur helemaal naar links
-Met rechte rug overeind zetten

Fillempie (excuses voor het geluid)

Wie heeft er aanvullingen, of kent er andere manieren om je motor weer overeind te zetten?

Gezien het hok van dit plaatje... minimaal met een takelwagen :P

speciale_projecten1.jpg
 
........
(eigenlijke eerste reactie)
Niet wachten, gelijk doen als je nog stijf staat van de adrealine !

Vervolgens door je rug gaan omdat je het te snel wilde doen en dan, nadat je zelf met veel pijn en moeite overeind bent gekomen, maar bij de buren aanbellen en om hulp vragen......

:X was niet slim van me.
 
Goeie manier, en niks mis met het geluid hoor ;) . Ik kon alleen de Amerikaanse manier, aanmerking op dat eerste filmpje van de Amerikaanse manier van mij is dat ik hem niet zou "rocken". Ik ga niet even mn hele kappen en uitlaat even 3 keer over de straat schommelen. :P
 
Voordeel van 650'je, die raap je gewoon op :P
Bij zwaarder zou ik denk ik voor de Amerikaanse manier gaan (filmpje uit 2e post).
 
Heb ik geprobeerd, werd meteen geroyeerd bij de club.
 
alle motoren die ik uit de grindbak heb getild heb ik eigenlijk net zo als in het filmpje van squishy gedaan, alleen dan met mijn gezicht naar de motor toe.
 
[afbeelding]

Laatst bij een VRO liet een instructeur een manier zien om een motor weer rechtop te zetten.

-In zijn versnelling zetten (of laten staan)
-Als ie op zijn rechterzij ligt, jiffy uitklappen
-Stuur helemaal naar links
-Met rechte rug overeind zetten

Fillempie (excuses voor het geluid)

Wie heeft er aanvullingen, of kent er andere manieren om je motor weer overeind te zetten?
Goeie how to :Y Weer wat geleerd
 
toverwoord is benen.
Die zijn als enige sterk genoeg om zo'n gewicht te kantelen, dus moet je er onderkruipen.
(..)
:^
Je kan ook de hele dag op twee benen staan, op je armen zo'n 15'.
En daar zitten natuurlijk wel weer verschilen in, maar je benen zijn wel capabel om flink te duwen.

Volgens mij ging er aan vooraf dat je de ene kant omhoog en niet de andere kant , of .. :?
 
Omdat de motor tijdens het optillen over het voorwiel weg wil rollen, zet ik de motor even op de parkeerrem. Daarvoor heb ik altijd een tentrubber op het stuur hangen. Rubber om de handrem en om het stuur en het voorwiel gaat niet rollen als je de motor tilt. Heeft m.i. wat meer weerstand dan dat de motor in de versnelling staat. En zo'n tentrubber heb ik al bij me sinds ik ben begonnen met het reizen naar GB. Bij het plaatsen van de motor op de veerboot zet ik dan de motor ook op de parkeerrrem, net als voor de auto's is voorgeschreven.

EgbertO
 
Mijn 650'je weegt toch nog 250 kg. Rapen jullie dat zo op?

Easy peasy. :+

Maar de enige keer dat ik op mn plaat ga is op een scheve hobbelige onregelmatige gladde besneeuwde weg. En dan glijden mijn pootjes weer weg . Dus is moeilijk. :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan