• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

25 dec 2016
50
13
52
Zwolle
Mijn datum komt ook steeds dichterbij..Eind maart de motor halen bij Duitse dealer, vervolgens naar de RDW voor keuren en dan gelijk BPM aangifte doen..
Hoop dan medio April te kunnen rijden! Tijd is eigenlijk best snel gegaan. Zin om weer te rijden...
Lijkt mij ook wel wat, maar als ik deze topic aandachtig doorlees en alle bruikbare adviezen ter harte neem vind ik het best nogal wat.
Het liefst zou ik iemand met deze kennis van zaken willen vragen het van a tot z te regelen voor mij, tegen een kleine vergoeding uiteraard. Over de schouder meekijken de eerste keer, een beetje de kat uit de boom. Ieder geval, veel om over na te denken.

MP_NL

MF veteraan
Donateur
4 mei 2009
10.119
10
Twente
Dat valt me dus weer enorm tegen, zoek een zx10r vanaf 08 tot 2010 met minder dan 30k.
En uitsluitend groen.
In nl staan er maar een paar maar in dld niet heel veel meer ofzo
Dat lijkt me ook logisch, als je een motor van 10 jaar oud wil, mag iemand dus maar 3000km per jaar gereden hebben. Dat is erg weinig...

10 jul 2015
3.193
140
30
Hoogeveen
Dat lijkt me ook logisch, als je een motor van 10 jaar oud wil, mag iemand dus maar 3000km per jaar gereden hebben. Dat is erg weinig...
Jij vind het misschien weinig maar voor een racer is dat vrij gebruikelijk ;)

Staan er namelijk wel heel veel te koop met 30+.. die uitzondering wil ik wel maken maar dan moet de prijs er ook naar zijn ( en dat is dus niet zo )

Ik blijf rustig rondkijken, het is nog geen zomer

10 sep 2018
44
6
Ik ga het toch zelf doen. Formulieren zelf invullen. Zojuist gedaan en tot op de cent nauwkeurig te betalen BPM, zoals op Pauls Guzzi Page...
Paar vraagjes nog. Bij formulier: Aangifte BPM, punt 4, deze hoef in niet in te vullen? Ik kies voor Bruto BPM. Vul ik dan daar het bedrag bruto BPM in en bij te betalen BPM, het bedrag waar ik op uit kom, dat ik daadwerkelijk moet betalen aan BPM (4f bij formulier berekening BPM) En er staat ook nog begindatum gekozen periode bij deze punt 4 op forumulier aangifte BPM...Wat is dit? Of hoef ik deze punt 4 helemaal niet in te vullen dus...

Heb al een afspraak gemaakt voor eind volgende maand bij de RDW. Moet ik nog wel alle formulieren meenemen naar de keuring, gezien de brievenbus daar niet meer is? Dus: Aangifte BPM, Berekening BPM, Fahrzeugbrief van de motor? Of alleen de motor en mijn rijbewijs? Of beter gewoon alles meenemen voor de zekerheid. Ik ben er dus bijna, alleen nog even deze dingetjes...

Edit..en bij datum aangifte op beide formulieren, moet ik dan de datum van mijn afspraak aanhouden volgende maand?

Laatst bewerkt:

Rabasa

MF veteraan
6 feb 2009
3.029
0
32
omg. utrecht
Ik ga het toch zelf doen. Formulieren zelf invullen. Zojuist gedaan en tot op de cent nauwkeurig te betalen BPM, zoals op Pauls Guzzi Page...
Paar vraagjes nog. Bij formulier: Aangifte BPM, punt 4, deze hoef in niet in te vullen? Ik kies voor Bruto BPM. Vul ik dan daar het bedrag bruto BPM in en bij te betalen BPM, het bedrag waar ik op uit kom, dat ik daadwerkelijk moet betalen aan BPM (4f bij formulier berekening BPM) En er staat ook nog begindatum gekozen periode bij deze punt 4 op forumulier aangifte BPM...Wat is dit? Of hoef ik deze punt 4 helemaal niet in te vullen dus...

Heb al een afspraak gemaakt voor eind volgende maand bij de RDW. Moet ik nog wel alle formulieren meenemen naar de keuring, gezien de brievenbus daar niet meer is? Dus: Aangifte BPM, Berekening BPM, Fahrzeugbrief van de motor? Of alleen de motor en mijn rijbewijs? Of beter gewoon alles meenemen voor de zekerheid. Ik ben er dus bijna, alleen nog even deze dingetjes...

Edit..en bij datum aangifte op beide formulieren, moet ik dan de datum van mijn afspraak aanhouden volgende maand?
Ik heb vandaag voor het eerst een motor laten keuren bij de RDW. Je hebt alleen Fahrzeugbrief 1 en 2 nodig om mee te nemen. Daarnaast wel je rijbewijs voor het op naam zetten.

10 sep 2018
44
6
Ik heb vandaag voor het eerst een motor laten keuren bij de RDW. Je hebt alleen Fahrzeugbrief 1 en 2 nodig om mee te nemen. Daarnaast wel je rijbewijs voor het op naam zetten.
Ok..Die heb ik al in bezit. Je hebt een formulier meegekregen als het goed is die je gezamenlijk met de aangifte en bpm berekening moet opsturen naar de RDW toch? Binnen welke termijn moet je de BPM betalen dan? Overmaken op rekening of zo?

Rabasa

MF veteraan
6 feb 2009
3.029
0
32
omg. utrecht
Ok..Die heb ik al in bezit. Je hebt een formulier meegekregen als het goed is die je gezamenlijk met de aangifte en bpm berekening moet opsturen naar de RDW toch? Binnen welke termijn moet je de BPM betalen dan? Overmaken op rekening of zo?
Je krijgt wel een formulier mee maar die hoef je niet op te sturen zover ik weet. Enkel de formulieren van de Belastingdienst moet je opsturen.
Voor het termijn zie de reactie op de vorige pagina:

Om redenen die Roy al aangaf, moet je niet te vroeg zijn met die BPM aangifte. Je mag tot uiterlijk 1 week na de keuring wachten met de BPM aangifte, omdat dit de tijd is waarvan de belasting dienst aanneemt, dat deze nodig is voor het RDW om na de keuring het kenteken op naam te zetten. Daarop is ook de BPM-afschrijvingsperiode gebaseerd. Bij de ondertekening van de aangifte onderaan op pag. 6, kun je dus als aangiftedatum maximaal 'keuringsdag + 7' aanhouden.

10 sep 2018
44
6
Je krijgt wel een formulier mee maar die hoef je niet op te sturen zover ik weet. Enkel de formulieren van de Belastingdienst moet je opsturen.
Voor het termijn zie de reactie op de vorige pagina:
Helder. Voor de rekensom maakt het volgens mij niet uit. Ik maak gebruik van de afschrijvingstabel en ook volgende maand val ik binnen dezelfde categorie. Dan vul ik gewoon de datum van keuring in op het formulier.. Zit ik nog wel met punt 4..

Bikefreak

MF veteraan
20 aug 2002
8.656
122
Noord Limburg
Helder. Voor de rekensom maakt het volgens mij niet uit. Ik maak gebruik van de afschrijvingstabel en ook volgende maand val ik binnen dezelfde categorie. Dan vul ik gewoon de datum van keuring in op het formulier.. Zit ik nog wel met punt 4..
Het formulier is toch duidelijk. Doet u melding of opgaaf BPM ? ==> Afhankelijk van wat je doet ga je verder met vraag 5 of 6.