How-to fix knipperende gearindicator MT07, MT07 Tracer, XSR 700

Ghetto Bassie

VTR SP-1 Dark Grey Edition
Donateur
28 okt 2008
45.787
23.094
Hoeksche Waard
Aloha :W

Ik had het probleem van een knipperende gearindicator. Had via het MT07 topic de oplossing gekregen, waarvoor dank OmedaveMT.

Naar aanleiding van dit filmpje een foto reportage gemaakt...


Hier speelt het zich allemaal af...
1380348


Als eerste de schakelstang losmaken...
1380346


Dan de voortandwiel cover losmaken...
1380349


De tandjes, wat een drek zat daar achter zeg... :o
1380350


Daarna de kettinggeleider er afhalen, ook deze zat onder een dikke laag drek...
1380351


Na bovenstaande flink gecleand te hebben, de herbruikbare tywrap losmaken zodat je de gearindicator vrij kan maken van de bedrading en er bij kan komen.
1380352

1380353


Daarna de gearindicator demonteren, de contactpuntjes zijn wat vuil waardoor de signalen niet goed doorgeven op het dashboard...
1380405


Deze met schuurpapier, korrel 600 (nat schuren in mijn geval) en daarna met korrel 2000 even naschuren en schoonmaken. Dan is dit het resultaat...
1380357


Even de rubberen pakking-ring weer een beetje met olie invullen en de boel weer in tegengestelde volgorde monteren.

Proefrit gemaakt en alle versnellingen worden weer perfect op het dashboard aangegeven. *O*:]
 
Laatst bewerkt:
deukje hoort bij de gleuf in de as en er hoort geen roest tussendoor te kunnen komen. (zie bruine aanslag)
We hebben de motor vorig jaar gekocht, dit is de eerste keer dat de cover gedemonteerd is. Zou je me kunnen vertellen welk onderdeel ik dan mis? Als ik kijk op de foto en het onderdelen overzicht, dan zie ik zowel nr 41 en 42 gemonteerd op de plek bij die bruine aanslag.

https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/2014-mt-07-motorcycles/transmission
 
Terug
Bovenaan Onderaan