Zeker als je het vergelijkt met de vorige. Weer wat geleerd: benzinefilter kan niet tegen ontroester.Ziet er weer mooi uit!
Gevonden:
[afbeelding] bij Cama Motorparts in Maassluis.
Een zeer duidelijke omschrijving.
Nog een kleine aanvulling.
bij mij lekt de kraan iets door.
dit komt door een beschadiging van het rubberplaatje.
Hierdoor sijpelt de benzine van af de pri zijde naar de uitgang richting de carburateurs.
Hallo oma
Bovenstaande heb ik dus ook, ik had een geshceurd membraam en dus een revisie setje gemonteerd. Kraan ging niet goed dicht. Dus het veertje van het vacuum deel wat opgerekt zodat de druk van de nieuwe O-ring op het conische vlak wat groter werd, en inderdaad, het lekken werd minder. Irritant als je carbs geen overloopslangen hebben. Dan kan de benzine bij lekkende vlotters zo je cilinder in lopen. Ik wilde dus eigenlijk een kraan die gewoon een keiharde OFF-stand heeft, en als je even naar de kraan-uitholling kijkt weet je wat je dicht moet maken om van de PRI een OFF te maken. Dat dus gedaan :
[afbeelding]
Dan is de vacuumklep helemaal afgesloten maar nu lekt ie dus nog. Langs het vlakke rubber.....
hallo ik ben willem en zoek zo een membraam waar kan ik z'n membraam bestellen
bij voorbaat dank.
groetjes willem.
Leuk en mooi artikel. Goed uitgelegd alleen heb ik een kleine aanvullinv ontdekt. Op het puntje van het 4e pijltje (vanaf boven) zit nog een keerklep. Als je op het messing pijpje zuigt, trek je er lucht door, zo ontstaat het vacuum normaal, maar je kan er dus nietvdoor blazen. Dan slaat hij dicht, als het goed is natuurlijk. Als die vervuild is werkt je vacujm dus niet of slecht.Nog ff een aanvulling....
Dat de kraan in de 'Pri'-stand gaat lekken.......waarom?
In die stand is de vrije loop v/d benzine,...maar passeert wel een opening, welke in verbinding staat met de ruimte waarin de benzine tegen het eerste(binnenste) membraan aandrukt.....
En daarom rook ik dus ook de benzine-lucht en zag de lekkage bij de kraan.
( geel/groene pijl = waar benzine ook heen kan, gele cirkel = waar dan het overloop zit v/d membraan-klep....)
Na 3 jaarvlotternaalden sluiten niet af.