In de reserve-stand, worden beide aanvoeren van de kraan benut en gekoppeld, echter blijft hier de goede werking van de klep en het membraam van belang, omdat de 'primaire' doorvoer ( het onderste gat aan de kraan-kant), afgesloten is en alle benzine via de klep moet stromen.
Om terug te komen op die overloop, van het membraam.
Ik ben hiermee begonnen, omdat m'n brikkie ineens slechter ging lopen als ik door de stad heen reed......inhouden...smoren.
Waarna ik het gas verder opendraaide en dan wat beter respons kreeg.
Toen ik de kraan maar eens rijdendeweg verdraaide op de 'pri'-stand, liep de motor weer perfect,.....alleen rook ik ( dacht ik) benzine!!
Motor langs de kant en uit.
En inderdaad,.....er sijpelde/druppelde langs de kraan, benzine weg....
Toen ik'em weer op 'ON' zette was hield het op!
( bij motor uit geen vacuumklep open..)
Ik zag toen ook het miniscule gaatje, van die membraamklep!
En wist toen al vrij zeker dat het membraam lek was.
Dus ...werk aan de winkel.
Starten,....kraan gewoon op "ON", ....en op huis aan.