Honda XR600R Supermoto te koop

NeoGeniX

MF veteraan
22 feb 2004
5.768
26
Utrecht
xr1.jpg


xr2.jpg


xr3.jpg


xr4.jpg


xr5.jpg


Ik bied mijn XR600R aan wegens overstap naar nieuwere supermoto

De XR rijd heerlijk, start in 1 trap, remt en schakelt 100%.

Een XR600R als deze zal je niet snel tegenkomen. Er zit een Kayaba Upside down voorvork uit een KX500 in. Een supermooie 320mm Braking wave remschijf in de voorvelg. Mooi blauw Renthal stuur met stuurverhogers op de kroonplaat. De achterkant is verfraaid met CRF450R kappen uit 2004.

Dit is een van de meest betrouwbare SM's die je kan kopen, de XR600R is 14 jaar zowat onveranderd (enkele details) geproduceerd door Honda. Het blok is oersterk en niet kapot te krijgen. Heeft ook weinig onderhoud nodig (in tegenstelling tot sommige andere sm's). Voordat ik hem heb gekocht is hij door Richard Baart (Monteur en ONK Supermoto rijder) compleet nagekeken(oa nokkenas glijlager ed) en voorzien van nieuwe pakkingen.

XR600R uit 1986 met:

-17 inch Akront Supermoto velgen
- Supertrapp headers met FMF Powercore demper (met spark arrestor)
- Braking wave voorremschijf
- Kayaba Upside down voorvork
- Zwarte tankhoes custom made uit Duitsland
- Blauw Renthal stuur
- Sigma digitale teller met 18 functies
- olietemperatuur meter
- Polisport koplamp
- Acerbis handkappen
- Twinair luchtfilter
- Dubbele keihin carbs
- Instelbare achterveer
- Nissin remklauw voor met dubbele zuigers (stoppie power)
- Stalen remleidingen voor en achter
- CRF450R 2004 achternummerborden en achterspatbord
- Tandwielen en ketting zijn prima, net zoals de remblokken

Verzekering 60 euro per jaar en wegenbelasting 68 euro per jaar.

Vraagprijs 1650 euro!
 
Laatst bewerkt:
Hou hem even in de gaten, ben nog aan het wachten op mijn belastingteruggave voordat ik kan gaan shoppen voor een nieuwe motor ;-)

Alvast succes met de verkoop!
 
kijk; in feite een pracht van een motor. ik zou m zo kopen (in de orginele kleuren).
 
Grappig dat zo'n fiets al ruim 20 jaar oud is en toch nog met zijn tijd meekan qua uiterlijk.
Een mooi kleurtje zou wonderen doen. :Y

Gaaf fietsje! :P
 
Wat een foei lelijk ding in die rare kleuren.

Dank je, zeg dan niets. Origineel zag hij er een stuk minder uit zal ik je vertellen. Originele kleuren zijn al helemaal niks. Bovendien was hij toen ik hem kocht oranjerood met zwart, dus heb m nooit in de originele kleuren gehad.

Er kan btw ook een zwart acerbis supermoto voorspatbord op mocht de koper dat willen. Dan alleen nog een zwart achterspatbord en hij is zwart.

acerbis-supermoto-front-fender.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je had dat ding even 2 maanden eerder moeten aanbieden! K had eerlijk gezegd verwacht dat je m al lang kwijt zou zijn...

Kick
 
Betrouwbaar?? Dat is wel 't laatste wat ik een XR 600 durf te noemen!? Ik ken niemand die zo'n ding heeft gehad waar die niet bij stuk is gelopen. En dat heeft echt niet perse met onderhoud te maken. Verder een leuk apparaat, maar vindt de term betrouwbaar niet zo heel erg op z'n plaats.
 
Heb jij dan weinig kennissen? :P
Ze zijn wel betrouwbaar, maar de blokken hebben wel goed onderhoud nodig. En dat is vaak het probleem. Het zijn off-the-road fietsen die vaak al 'tig eigenaren hebben gehad met vaak wel een 'boer' er tussen die de fiets alleen gebruikte voor eens per jaar het maisveld mee om te ploegen en verder geen onderhoud er aan pleegde.
 
Laatst bewerkt:
Je had dat ding even 2 maanden eerder moeten aanbieden! K had eerlijk gezegd verwacht dat je m al lang kwijt zou zijn...

Kick

Ik heb er op zich ook geen haast mee om hem te verkopen, heb toch nog geen geld voor iets anders. Hij staat ook niet op marktplaats enzo. Maar als iemand intresse heeft geen probleem natuurlijk ;)
 
Ff nieuwsgierig. :+

Waar zit de kentekenplaat? :?

En wat is er met de zijstandaard? })

't Ziet er in elk geval apart uit! :Y

Kickje. :)
 
Laatst bewerkt:
Kentekenplaat zat er toen even niet op. En zit gewoon een zijstandaard op :P Heb er vandaag weer ff een middagje op gereden(was op vakantie geweest), heb weer een hoop lol gehad ding loopt echt harstikke goed. Ook een hoop bekijks onderweg :P

Hier een up to date foto:

full
 
't Is wel een heel erg naked bike! :+ Geen spiegels, geen knipperlichten, waarschijnlijk ook geen contactslot; heeft'ie nog wel een snelheidsmeter? }) Nog wat vraagjes:

Wat voor banden zitten eronder, en in welke staat zijn die? :?

Lever je de bok er ook bij? Da's eigenlijk de enige goede manier om een fiets als deze te parkeren. :Y (Op de eerste foto's leunt de fiets tegen een muur; vandaar mijn vraag over de zijstandaard.)
 
Veel (oudere) supermoto's hebben die dingen allemaal niet :p Knipperlichten zijn niet verplicht. Contactslot zit er idd niet op maar das niet zo moeilijk zelf te doen. Snelheidsmeter zit er wel op. Sigma teller met veel functies.

En er zit gewoon een zijstandaard onder.

Er zit een setje gloednieuwe goldspeeds street sport ultra's onder.

ssu.jpg


Bok krijg je er niet bij, die heb ik nodig voor mn volgende sm :) Maar die zijn 30 a 40 euro dus dat valt ook wel mee..
 
Laatst bewerkt:
'k Heb de zijstandaard gevonden! :+
full


Van die banden had ik nog nooit gehoord. Weer wat geleerd. :)

Maaruh, zitten achterlicht en remlicht ergens onder het spatbord verstopt? })
 
Terug
Bovenaan Onderaan