Petje af voor alle info hoor, daar heb je veel tijd ingestoken. Heb het gisterenavond ff doorgelezen en ga eens kijken of jouw manier van starten beter werkt dan hoe ik het nu doe (niet dat ik nu uren aan het trappen ben hoor maar ik zie wel wat verschil in hoe ik het doe en hoe jij het schrijft). Ik heb na ongeveer 10 jaar een racer gehad te hebben nu sinds een week of 2 een xr600r van '88. Ik wil hem een beetje opknappen qua uiterlijk en in ieder geval een lekkage verhelpen. Als ik gereden heb en ik zet hem op de standaard (tenminste het lijkt erop dat als ik hem recht zet hij het niet doet) dan lekt ie ergens wat olie (of benzine maar waarschijnlijk olie). Ik vind het niet erg om olie bij te vullen maar het is lullig als je hem ergens op de oprit zet dat je dan een kadootje achterlaat, en op mn eigen oprit kijkt het ook niet zo mooi. Hij schijnt pas gereviseerd te zijn (is ook te zien aan de pakkingen in de zijkanten van het blok) en er is een rekening bij met wat gekrabbel en een bonnetje van 410 euro). Ik zal hem eens droogmaken en dan kijken waar het vandaan komt, is wat lastig te zien want er zit nieuwe olie op, en die is nogal licht dus het moeilijk te traceren waar het vandaan komt. Ik zie wel dat als ik vragen heb bij de XRmeester aan kan kloppenIk had in een ander topic nog gevraagd of iemand wist waar ik onderdelen van een XR vandaan kan halen, heb al 2 recaties, mischien heb jij ook nog een tip? Omg den Bosch zou makkelijk zijn, of via het net natuurlijk. Mijn zijkappen probeer ik netjes te krijgen maar als dat niet lukt wil ik nieuwe en mischien heb ik nog wat ander spul nodig om mn lekkage te verhelpen.
IIG alvast erg bedankt voor wat je in je eerste bericht aan info heb gezet hoor
Petje af voor alle info hoor, daar heb je veel tijd ingestoken. Heb het gisterenavond ff doorgelezen en ga eens kijken of jouw manier van starten beter werkt dan hoe ik het nu doe (niet dat ik nu uren aan het trappen ben hoor maar ik zie wel wat verschil in hoe ik het doe en hoe jij het schrijft). Ik heb na ongeveer 10 jaar een racer gehad te hebben nu sinds een week of 2 een xr600r van '88. Ik wil hem een beetje opknappen qua uiterlijk en in ieder geval een lekkage verhelpen. Als ik gereden heb en ik zet hem op de standaard (tenminste het lijkt erop dat als ik hem recht zet hij het niet doet) dan lekt ie ergens wat olie (of benzine maar waarschijnlijk olie). Ik vind het niet erg om olie bij te vullen maar het is lullig als je hem ergens op de oprit zet dat je dan een kadootje achterlaat, en op mn eigen oprit kijkt het ook niet zo mooi. Hij schijnt pas gereviseerd te zijn (is ook te zien aan de pakkingen in de zijkanten van het blok) en er is een rekening bij met wat gekrabbel en een bonnetje van 410 euro). Ik zal hem eens droogmaken en dan kijken waar het vandaan komt, is wat lastig te zien want er zit nieuwe olie op, en die is nogal licht dus het moeilijk te traceren waar het vandaan komt. Ik zie wel dat als ik vragen heb bij de XRmeester aan kan kloppenIk had in een ander topic nog gevraagd of iemand wist waar ik onderdelen van een XR vandaan kan halen, heb al 2 recaties, mischien heb jij ook nog een tip? Omg den Bosch zou makkelijk zijn, of via het net natuurlijk. Mijn zijkappen probeer ik netjes te krijgen maar als dat niet lukt wil ik nieuwe en mischien heb ik nog wat ander spul nodig om mn lekkage te verhelpen.
IIG alvast erg bedankt voor wat je in je eerste bericht aan info heb gezet hoor
Motor handel Streppel in wissel heeft echt alles 2e hans van xr en xl
Gewoon dicht lassen dat gat. Geen probleem.
Voor de benzine problemen is er een 1 richting klepje om tussen de luchtleiding te plaatsen.
Vet voor balhoofdlagers moet onder hoge temperaturen niet gaat smelten i.v.m. hete olie in frame.
controleer het asje van je koppeling eens (dat heveltje waar dus je kabel aanzit op je ontstekingsdeksel).
dat wil nog wel eens lekken, maar het kan natuurlijk overal vandaan komen
onderdelen? nieuw? denbosch? bonmotoren? www.bonmotoren.nl
Motor handel Streppel in wissel heeft echt alles 2e hans van xr en xl
ik weet niet hoe jij dat doet 50graden
maar mijn olietemperatuurmeterpijlstok geeft normaal 100graden aan en die zit 2 cm bij het balhoofd vandaan
Ik rijdt hoogstwaarschijnlijk wat rustiger dan
Vraag!
Ik ben de oliedruk bij de nokkenas kwijt
met een vliegwiel trekker voor een puch maxi (merk is van bosch dacht ik), kun je hem er zo afhalen.
En kost maar 7.50 zoiets
Ook daarmee lukt het niet, ik druk namelijk die boutkop helemaal in
Vliegwiel zit ECHT vast..........niet meer normaal........als ik de oorzaak in m'n handen krijg.........
Enne, past een kop van een XL600R op een XR600r? Ik weet namelijk nog een XL-koppie te liggen.
Wat is er allemaal anders aan?
Enne, past een kop van een XL600R op een XR600r? Ik weet namelijk nog een XL-koppie te liggen.
Wat is er allemaal anders aan?
Miss een stomme vraag maar ik heb m'n xr volledig uiteen gehaald voor te herspuiten. Dit is nu allemaal gebeurt...
Maar voor hem terug ineen te steken, moet ik die oliepomp ofzo ook ontluchten??
Ik zeg er wel bij dat ik de motor/cilinder blok niet uit elkaar gehaald heb, dus enkel de aansluitingen ontkoppeld om de kader volledig op te kuisen en te spuiten. Moet ik anders nog op iets letten dat eventueel gevaarlijk kan zijn voor mijn blok?
Kzou niet graag hebben dat ik met een volledig opgekuiste mono met een kapotte blok zit door een stomme fout...
Hoeveel olie moet ik hier trouwens indoen en welke... 10w40 ofzo? (ik heb enkel een temppeil in het kader zitten...)
Ik hoor het wel