Honda X-ADV

Geen dank Frans,
het is in principe natuurlijk wel een systeem waar enigszins speling op hoort te zitten, zou het te strak tegen elkaar aanzitten dan zou je nooit
het scherm hoog/laag kunnen zetten.
Vandaar ook dat mijn keuze was gevallen op nylon, zodoende blijft het altijd nog een beetje soepel, en niet geheel onbelangrijk: alles blijft heel,
en gaat niet invreten.
Mijn speling is zo goed als weg, 100% geen gerammel meer, en ben er zinsdien meer content mee dan voorheen.

De inbus zit aan een lange schacht: (Nr. 8), die je er helemaal dient uit te trekken, alvorens je de ring aan één zijde kan plaatsen.
Aan de andere kant is het gewoon een korte inbus : (Nr.2), dat spreekt voor zich.
Je kunt gewoon voorzichtig de lange schacht er uittrekken, alles blijft dan gewoon prima op zijn plaats zitten.

Het mooiste is als je de lange schacht ook lekker dik in het vet zet... laat het er maar 'uit-wellen'... overtollige vet veeg je nadien gewoon weg.

noTRlx.png


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Oké dan.
Kan helaas geen nylon ringen meer vinden in de schuur om de diameter op te meten.
na een nachtje slapen kan ik me wel herinneren dat ik alleen de buitendiameter iets kleiner heb moeten vijlen, die was in eerste instantie wel een stukje groter.
Binnen diameter was dacht ik wel al goed.
Om een zo groot mogelijk draagvlak te creëren, is het wel handig als de buitendiameter precies in het zilverkleurige plastic valt.
Dus groter als de kop van de inbus.
Anders kun je evt. inbus nr 2 even meenemen naar de Gamma om te testen, ze hebben maar een paar maatjes liggen van die nylon ringen.
Bij het terugplaatsen van nr. 8, moet je mogelijk een klein beetje sturen met de lange schacht om alles weer recht tegen over elkaar te positioneren.
Windscherm hoeft er niet van af, je kunt direct beginnen.

Als je klaar bent kun je zelf gaan testen in hoeverre je de boel strakker>> lees zonder speling wil hebben, d.m.v. het aandraaien van de inbus.

Succes gewenst.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
ik heb een piug scherm gemonteerd en merk weinig tot niets van bewegen of iets dergelijks. Je kunt nu het scherm er zo uitwippen om b..v alles schoon te maken. Werkt bij mij prima moet ik zeggen.
 
Het betreft een op/neer-waardse speling die in principe zoals hij is gemaakt, ook is bedoelt.
Het betreft dus geen slijtage of constructie fout, jij hebt het beslist min of meer ook.
De één valt het niet op, de ander vindt het prima, en weer een ander wil er van af, zoals ik.
Beide hebben min of meer voor/nadelen. Ik ga persoonlijk voor de iets strakker vast zittende methode.
Het voelt dan net iets meer solide aan.

Leg alle berichtgeving hierover niet te veel onder een vergrootglas, het is allemaal niet zo heel spannend.

Zelfde geld b.v. ook voor de 4 rubber inbus slotjes waar het windscherm mee vast zit.

Die hebben in principe een gespecificeerd aanhaalkoppel, klinkt iets overdreven voor die rubbertjes, maar is een feit.
Bij die 4 rubbertjes houd ik mij (tegen mijn persoonlijke regels in) niet aan het opgegeven aanhaalkoppel,
maar stel ze iets strakker af, met ook weer 4 extra nylon ringetjes er tussen om draagvlak te vergroten zodat mijn scherm iets steviger zit.
En ik ben daar erg content mee.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij X-ADV verkocht, nu een week geleden. Dat ging heel vlot. Er zijn hier nauwelijks tweedehands X-ADV's te vinden tenzij bij dealers...
Deze week haal ik mijn nieuwe Africa Twin DCT op... De middenbok, handvatverwarming, topcase, zijkoffers, USB stekker en hoog windscherm worden nog geplaatst. De crash bars van Outback Motortech verwacht ik eerstdaags.
 
Mooie en begrijpelijke keuze.
Gewicht ten opzichte van de X-ADV is maar iets meer als er DCT op de A-T zit maar daar heb je dan wel een dikke 1000cc voor.
De A-T lonkte vorig jaar ook al naar mij toen ik in België was op die Honda Experience dag, ik was daar de enige X-ADV, de rest was allemaal A-T,
en die vond ik in het veld wel goed en volwassen overkomen.
Volgens mij een van de beste motoren in die klasse.

Veel plezier gewenst met de nieuwe aanwinst.

Mvg. Jan
 
Mooie en begrijpelijke keuze.
Gewicht ten opzichte van de X-ADV is maar iets meer als er DCT op de A-T zit maar daar heb je dan wel een dikke 1000cc voor.
De A-T lonkte vorig jaar ook al naar mij toen ik in België was op die Honda Experience dag, ik was daar de enige X-ADV, de rest was allemaal A-T,
en die vond ik in het veld wel goed en volwassen overkomen.
Volgens mij een van de beste motoren in die klasse.

Veel plezier gewenst met de nieuwe aanwinst.

Mvg. Jan

Dank je!
Het plezier is al zeker helemaal aanwezig!

1390812
 
Hallo allen!
Ik zit in een vreselijk dilemma. Momenteel bezit ik een Yamaha MT10 2018. Die wil ik weg doen aangezien ik echt meer comfort wil en een stuk zuinigere motor wil. Ik heb mijn keus gemaakt uit twee. De Honda X ADV natuurlijk en de Yamaha tracer 900GT. De bmw r1200gs is te duur. Aan mijn eisen ga ik al richting de 16,5K op zo een bmw 2e hands. Ik denk dat ik toch voor een nieuwe honda ga, morgen mijn proefrit erop (mport rdam) en ook op de tracer 900gt (goedhart bodegraven). Ik merk als ik de Honda eigen wil maken, dat er toch minimaal duizend euro boven de prijs nog komt helaas. Denk aan beugels lichten nieuwe jet helm handvatverwarming en nog meer kleine zaken. Misschien zelfs nog een uitlaat eronder.. Dit geldt niet voor de tracer die is al vrij compleet. Daar zal nog misschien een paar honderd euro bovenop komen aan kleine dingen...

1 ding wat ik nog niet helemaal kan beseffen is de prijs van de honda. Het kan aan mij liggen maar dit is echt bizar hoog. En toch mis ik zo een belangrijke optie en dat is CRUISE CONTROLE (origineel)! Dood zonde... Een optie waar ik eigenlijk niet meer zonder kan.

Ik heb echt de hele forum doorgelezen haha en ik merk dat jullie er echt tevreden mee zijn. Waarom ik nooit aan een motorscooter ben begonnen is het gemis in kracht... En ik vond ze er allemaal hetzelfde uitzien met saaie vormen. Nu niet meer dus ;)

Ik laat snel weten wat ik van beide motoren vindt en misschien join ik deze groep zeer spoedig als HONDA X ADV eigenaar ;)
 
Laatst bewerkt:
... Ik merk als ik de Honda eigen wil maken, dat er toch minimaal duizend euro boven de prijs nog komt helaas. Denk aan beugels lichten nieuwe jet helm handvatverwarming en nog meer kleine zaken. Misschien zelfs nog een uitlaat eronder.. Dit geldt niet voor de tracer die is al vrij compleet. Daar zal nog misschien 200 euro bovenop komen aan kleine dingen...

Hallo YamahaMT,
ja het is aardig aan de prijs ja, ha ha, met alle toeters en bellen zit ik ergens op de 17.000
Had hem vorig jaar ook bij Goedhart vandaan voor 14.800, dat was met een extra pakketje er op.
Maar ja toen moest er nog een uitlaat, topkoffer, etc. op
Voor de rest wel een mooie verschijning, en rijd ook wel fijn, we horen het wel wat je er van vindt na je proefrit.

Mvg. Jan
 
Jongens, ik heb de Tracer 900GT en de Honda proef gereden. Blijft lastig, honda rijdt echt voortreffelijk en ik denk dat ik de cruise controle niet ga missen. Je hoeft je hand weinig in te spannen om stabiel te rijden gelukkig. Soms kreeg ik krampen bij mijn handpalm, vandaar dat ik cruise controle echt nodig had. De tracer reed ook erg fijn! Je krijgt daar erg veel terug voor je geld (cruise controle, handvatverarming, tft scherm koffers etc etc)... En die voor dezelfde prijs als die van de honda.

Had wel wat last van vibratie op mijn helm bij de tracer, dit moet ik wel ff zien uit te vogelen met een ander scherm of een verlengstukje.. . Ik laat het even bezinken en dan zal ik mijn keus maken. Maar wat rijdt die honda geweldig en wat een kracht en mooi geluid. Uitlaat is niet eens nodig!

Hoe ervaren jullie de honda op lange afstanden heren? 500km plus...
 
Laatst bewerkt:
Hoe ervaren jullie de honda op lange afstanden heren? 500km plus...
Ten opzichten van een conventionele fiets, kun je op een scooter meerdere posities aannemen >> 'gaan verzitten'.
Dat is een hele fijn iets om je uithoudingsvermogen op te rekken, en als je de steppies er ook nog opzet,
kan je nog meer gaan verzitten.

Mvg. Jan
 
Jongens, ik heb de Tracer 900GT en de Honda proef gereden. Blijft lastig, honda rijdt echt voortreffelijk en ik denk dat ik de cruise controle niet ga missen. Je hoeft je hand weinig in te spannen om stabiel te rijden gelukkig. Soms kreeg ik krampen bij mijn handpalm, vandaar dat ik cruise controle echt nodig had. De tracer reed ook erg fijn! Je krijgt daar erg veel terug voor je geld (cruise controle, handvatverarming, tft scherm koffers etc etc)... En die voor dezelfde prijs als die van de honda.

Had wel wat last van vibratie op mijn helm bij de tracer, dit moet ik wel ff zien uit te vogelen met een ander scherm of een verlengstukje.. . Ik laat het even bezinken en dan zal ik mijn keus maken. Maar wat rijdt die honda geweldig en wat een kracht en mooi geluid. Uitlaat is niet eens nodig!

Hoe ervaren jullie de honda op lange afstanden heren? 500km plus...

Zelf heb ik mijn MT09 ingeruild op de X-ADV.
Feit blijft natuurlijk dat je 60 pk minder hebt op de Honda en ik weet niet of je dat na verloop van tijd gaat missen....
Ik mis het iig soms wel;)
 
Zelf heb ik mijn MT09 ingeruild op de X-ADV.
Feit blijft natuurlijk dat je 60 pk minder hebt op de Honda en ik weet niet of je dat na verloop van tijd gaat missen....
Ik mis het iig soms wel;)
Hmm dat is ook wel een punt. Ik denk wel dat je het snel vergeet, maar de fun factor is een stuk minder tijdens het optrekken of een stukje 'blazen' op de snelweg. Ik kom van een mt 10 2018 en daarvoor een z800 haha.

Had wel gewoon lol tijdens mijn proefrit op de adv, was niet opmerkelijk langzaam ofso. En gelukkig maakte de standaard uitlaat een prima geluid.

Het is zo vreemd maar het lijkt of ik de ene dag een adv wil en de andere dag een tracer 900gt haha. Ik neig stiekem richting de gt nu.. Wil richting Marokko misschien deze zomer op de motor. Moeilijk, moeilijk!

Zijn er meer zaken die je mist die je had op de mt?
 
Zelf heb ik mijn MT09 ingeruild op de X-ADV.
Feit blijft natuurlijk dat je 60 pk minder hebt op de Honda en ik weet niet of je dat na verloop van tijd gaat missen....
Ik mis het iig soms wel;)

heb de zelfde stap gedaan
en ja ik mis het vermogen soms ook, met normaal touren en rijden niet ,met me vrouw achterop vind ik de X-ADV veel beter rijden dan de MT09 tracer
de Honda is veel stabieler en heb er minder last van dat me vrouw achter op zit en me vrouw vind hem veel beter zitten dan de MT09 tracer
en het verbruik is ook beter van de honda al kijk ik daar niet echt naar :+

ben heel tevreden met me X-ADV normaal wissel ik om ongeveer de 2 jaar van motor maar met deze blijf ik nog wel even rijden
 
Hmm dat is ook wel een punt. Ik denk wel dat je het snel vergeet, maar de fun factor is een stuk minder tijdens het optrekken of een stukje 'blazen' op de snelweg. Ik kom van een mt 10 2018 en daarvoor een z800 haha.

Had wel gewoon lol tijdens mijn proefrit op de adv, was niet opmerkelijk langzaam ofso. En gelukkig maakte de standaard uitlaat een prima geluid.

Het is zo vreemd maar het lijkt of ik de ene dag een adv wil en de andere dag een tracer 900gt haha. Ik neig stiekem richting de gt nu.. Wil richting Marokko misschien deze zomer op de motor. Moeilijk, moeilijk!

Zijn er meer zaken die je mist die je had op de mt?

Lichtvoetigheid;).
De X is natuurlijk 70 kg zwaarder en heel veel hoger,merk je echt wel met op-en afstappen.
Is natuurlijk ook een wereld van verschil ,een MT en een X-ADV.
Persoonlijk ben ik van de automaat ook niet echt kapot,een variomatic in een gewone scooter of een Burgman 650 met zijn tandwielkast rijdt fijner.
 
De keuze is eindeloos eens je begint te vergelijken, meer pk's, meer comfort, prijs te hoog, dan denk ik koop van alles eentje.....
Dan kan je kiezen met wat je gaat rijden, ik heb zelf een Honda X ADV voor dagelijks gebruik behalve in de zomer dan mag de Kawasaki Z1000 het asfalt op en mss binnen een paar maand kan wat langer zijn dan gaat mijn Buell X1 terug het asfalt op, na 15 jaar zal dat wel eens tijd worden denk ik....
De tracer zou een zeer goede allrounder zijn, volgens de mensen die al met deze gereden hebben, helaas ik heb er mijn nog been niet overgeslagen en een testrit mee gedaan.

Nu onze Honda, dit is een heel degelijk ding, valt weinig op aan te merken, zithouding kan misschien wel wat beter na een paar uur rijden, duur inderdaad, zeker met wat opties erbij, maar tegenover de andere zware scooters valt het wel mee, want ze zijn allemaal vrij duur. mijn positieve punten van de Honda zijn, heel zuinig, trekt vrij hard op, al valt het zo niet op (grote stappen snel thuis gevoel), het sturen is een zegen op deze scooter, vrijwel te danken aan het grote stuur en de uitstekende vering (naar mijn gevoel dan toch) en laag zwaarte punt, onderhoudskosten vallen goed mee tot nu toe (ongeveer 22000km)

De automatische versnellingsdoos is voor mij ook een zegen, beter dan variomatic…. je kan steeds, in dien je dat wenst, op of afschakelen al naar gelang je toerental niet te laag/hoog is

Heel waarschijnlijk zal ik één van de weinigen zijn die er mee gaat rijden tot die versleten is of dat ik er niet meer mee kan rijden.
in ieder geval kan je mee lezen van mijn bevindigen enz. over deze motorscooter
 
De keuze is eindeloos eens je begint te vergelijken, meer pk's, meer comfort, prijs te hoog, dan denk ik koop van alles eentje.....
Dan kan je kiezen met wat je gaat rijden, ik heb zelf een Honda X ADV voor dagelijks gebruik behalve in de zomer dan mag de Kawasaki Z1000 het asfalt op en mss binnen een paar maand kan wat langer zijn dan gaat mijn Buell X1 terug het asfalt op, na 15 jaar zal dat wel eens tijd worden denk ik....
De tracer zou een zeer goede allrounder zijn, volgens de mensen die al met deze gereden hebben, helaas ik heb er mijn nog been niet overgeslagen en een testrit mee gedaan.

Nu onze Honda, dit is een heel degelijk ding, valt weinig op aan te merken, zithouding kan misschien wel wat beter na een paar uur rijden, duur inderdaad, zeker met wat opties erbij, maar tegenover de andere zware scooters valt het wel mee, want ze zijn allemaal vrij duur. mijn positieve punten van de Honda zijn, heel zuinig, trekt vrij hard op, al valt het zo niet op (grote stappen snel thuis gevoel), het sturen is een zegen op deze scooter, vrijwel te danken aan het grote stuur en de uitstekende vering (naar mijn gevoel dan toch) en laag zwaarte punt, onderhoudskosten vallen goed mee tot nu toe (ongeveer 22000km)

De automatische versnellingsdoos is voor mij ook een zegen, beter dan variomatic…. je kan steeds, in dien je dat wenst, op of afschakelen al naar gelang je toerental niet te laag/hoog is

Heel waarschijnlijk zal ik één van de weinigen zijn die er mee gaat rijden tot die versleten is of dat ik er niet meer mee kan rijden.
in ieder geval kan je mee lezen van mijn bevindigen enz. over deze motorscooter
Top! Bedankt voor je inbreng!
 
Mijn X-ADV gaat de deur uit.
Ik heb de originele topcasedrager, topkoffer aluminium Dolomiti van Givi 42 liter en een kunststof hugger voor het achterwiel te koop.
Ook nog een Givi verhoogde ruit.
Alles in absolute nieuwstaat.
Bij interesse graag een pb.
 
Mijn X-ADV gaat de deur uit.
Ik heb de originele topcasedrager, topkoffer aluminium Dolomiti van Givi 42 liter en een kunststof hugger voor het achterwiel te koop.
Ook nog een Givi verhoogde ruit.
Alles in absolute nieuwstaat.
Bij interesse graag een pb.
Altijd benieuwd wat de reden van verkoop is van zo een adv
 
Terug
Bovenaan Onderaan