Honda X-ADV

Zeker niet sneller maar ook niet echt veel langzamer.
De Beemer is dacht ik 60Pk en de Honda iets van 55 (weet niet precies)
X-ADV is circa 10 kilo lichter als beemer sport en gaat wel goed vooruit in zijn sportstand 3.
Koppel van X-ADV voelt ook sterker aan.
Op top snelheid zal de BMW iets sneller zijn.
Maar op stoplicht sprint in X-ADV's Sport stand 3 niet.

De X-AD is gewoon een stuk economischer rijden (motorcultuur), met ook niet zulke extreem dure service beurten als je kent van de beemer.
Qua periodiek onderhoud kom je er dus beter van af met de X-ADV
 
bmw geloof ik ook 55 pk, over dat onderhoud was ik ook al uit en ik wil weer iets actiever rijden.
dus het gaat wel goed komen
edit je hebt gelijk
 
Het blijft lastig winnen hoor van een cvt die zonder intelligentie alleen maar zo snel mogelijk naar boven wil klimmen.
 
Dan is fijn, dat ie heel bleef.
Maar puur ter vermaak zou je eens moeten googelen op c600 problemen. BMW blijft toch de koning van de terugroepacties en vind dat productontwikkeling best door de klant gedaan mag worden. (Oh, ik heb zelf 6 bmw's gehad. Trage leerling ben ik....)
 
Dan is fijn, dat ie heel bleef.
Maar puur ter vermaak zou je eens moeten googelen op c600 problemen. BMW blijft toch de koning van de terugroepacties en vind dat productontwikkeling best door de klant gedaan mag worden. (Oh, ik heb zelf 6 bmw's gehad. Trage leerling ben ik....)
wel idd paar terugroep acties gehad maar de service was altijd goed .
 
Ik twijfelde tussen de BMW 650 gt en de Honda X ADV. Motorport adviseerde de Honda vanwege kosten en problemen. Vandaar mijn keuze voor de Honda
 
@
honda x-adv
Dan elke dag maar even een boodschap doen ;)

ik heb m'n nieuwe beugeltjes t.b.v. de mistlampen op mijn valbeugels gemonteerd,
zien er net even gelikter uit als wat ik zelf had gemaakt, dus ben er blij mee.

20181211_220104 (Kopie).jpg
blij mee.
 
Ja hoor zijn qua extra licht lager op de grond gericht prima te doen, helemaal als het gaat om prijs/kwaliteit
Van de zomer een paar keer overdag als hekkensluiter gereden tijdens tour
en toen van de kopman een paar keer gehoord dat hij mij als achterste rijder vanwegen de mistlampen prima in de gaten kon houden.
Helaas de laatste maanden niet kunnen rijden dus geen inzicht in hoe ze het doen in dikke mist etc.

Die mistlampen waren verre van duur, eigenlijk dusdanig maf goedkoop dat je wat wantrouwend er van zou kunnen worden.
En nu ik er zo op let op straat kom ik de zelfde trouwens ook op BMW's tegen.

Wat wel zo is is dat ondertussen er al weer wat knappere versies zijn, weliswaar 3x zo duur maar die schijnen echt de bom te zijn
op mistlamp gebied.
Zit ook een hele mooie schakel-unit bij waarmee je de lampen in 2 of 3 verschillende sterktes kunt laten branden.
Mogelijk dat ik die een keer ga bestellen want die lijken mij ook wel wat, en nog steeds goed betaalbaar in vergelijking met die van Honda
Zijn overigens ook iets van 10W per lamp sterker als die andere.
Op Italiaanse en Franse FB groep worden beiden sets als de beste aangeschreven, waarbij logischerwijs de duurste natuurlijk toch
nog wat meer resultaat geven.

Het gaat om de volgende set:
GOLDRUNWAY 30IX Motorfiets Koplampen 30 w 12 v U3


En deze heb ik er op zitten:
licht-Kits-met-Beschermen-Guards-Kabelboom-voor-Motorfiets-BMW-k1600

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Update over de a.s. recall

Eerder (pag 42) heb ik melding gemaakt van een mogelijke recall betreft het probleem met de versnellingsbak.

In Thailand zijn ze nu daadwerkelijk begonnen met het vervangen van de kabel met sensors die de versnellingsbak negatief beïnvloede.
Met het vervangen van deze kabel met sensors zou het probleem opgelost moeten zijn.

De gemiddelde inbouwtijd in Thailand van de gemodificeerde kabel is circa 90 minuten.
De kabel met sensors waar het omgaat bevindt zich aan de bovenkant van het motorblok/versnellingsbak
de juiste locatie is recht onder de benzinetank.

Het is momenteel nog iets te vroeg om ervaringen na de modificatie terug te lezen, ik kan daar dus nog niets over opschrijven.

Hier op MF heb ik zo ver 2 meldingen gelezen over het probleem, zowel Domi63 als Theunie hebben eerder
melding gemaakt van een haperende versnellingsbak.
Alhoewel door het op afstand mee lezen ik niet helemaal zeker weet of hun voorval gelijk is aan wat er gaande is
sluiten hun meldingen redelijk aan bij het daadwerkelijke euvel.

Langzaam aan komt de recall in Frankrijk nu ook aan de beurt.
Eerst worden de Honda's aangepakt die momenteel nieuw worden uitgeleverd, daarna volgt de rest.
Het percentage van versnellingsbak uitval doet zich bij circa 10% van de verkochte X-ADV's voor en dan zowel
bij model 2017 als model 2018.

Uiteindelijk zal de modificatie hier in NL/B ook wel door worden gevoerd, althans dat lijkt mij vrij aannemelijk.
Dit betekend overigens niet dat ze het hier al zo'n beetje weten, dat kan zo maar nog even duren, ik lees immers
meer buiten de grens dan de gemiddelde dealer.

Voor mensen die op dit moment overwegen een X-ADV te kopen, leg dit bericht niet te veel onder een vergrootglas en
laat je niet beïnvloeden door deze recall, het is allemaal niet zo heel spannend, koop er gerust één of twee
:t


48357024_10216533080932993_5952971508597915648_o.jpg



47689046_10217731701793163_8692921306393346048_n(1).jpg
48175128_10156664997601648_988069222288457728_o.jpg


47682396_10156665034966648_2015162908270395392_o.jpg


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Heb je veel aan de extra verlichting?
Ik heb sinds vorige week de Givi S322 lampen gemonteerd. Ze waren bij RAD in promotie en ik had nog een bon van 50€ dus heb ik er meteen een setje gekocht.
Het is echt wel een behoorlijk verschil, de zijkant van de weg is veel beter verlicht, ik voel me er alvast veel beter mee op de weg. Je vat ook meer op in het verkeer overdag, en dat is ook meegenomen! Allen dat bijgeleverde schakelaartje van Givi vind ik nogal knullig, daar zal ik ten gepaste tijde nog iets anders voor monteren.
Ik heb gelijk ok een dubbele USB stekker geplaatst.

IMG_3291.JPG
IMG_3290.JPG
 
Ha mooi je hebt de zelfde dubbel USB poort gemonteerd als ik heb, ik vindt hem geweldig.
Ook je Givi mistlamp set is qua uiterlijk en specs zeer goed vergelijkbaar met de Ali set.
En hier qua beleving net zoals jij omschrijft.
Die andere set waar ik het over had is nog iets beter door ander soort lens als jou givi of de Ali set die ik er op heb zitten.

Mvg. Jan
 
Een recall, dat is verder niet zo heel erg. Wat ik erger vind is dat ik bij mijn dealer gevraagd heb hoe zij "leren" hoe je de kappen van de X-ADV verwijderd. Reactie was: Gewoon een beetje trekken en duwen, dat wijst zichzelf. Ik zie het al gebeuren, een beetje trekken en duwen totdat er links of rechts wat afbreekt. Daar zie ik meer tegenop dan het vervangen van het kabeltje.
 
De kappen zitten vast met een soort schoentjes die je eerst los moet maken met een klein tangetje. Dan kun je inderdaad met voorzichtig bewegen de kappen losmaken. Ik had een keer een zekering kappot en ben er mee begonnen en gaat inderdaad zo en ook goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan