Honda X-ADV

Bijlagen

  • IMG_1999.JPG
    IMG_1999.JPG
    2 MB · Weergaven: 53
Hallo x adv rijders
Ik ben van plan om ook footpegs te kopen maar omdat mijn bevestiging plaat zwart is wil ik ook zwarte steps en montageplaat. Maar zie ik het nou goed dat die van puig niet zo laag zijn ik denk dat lager beter zit of maakt dat niet zo veel uit graag hoor ik het van gebruikers hier van Met Vriendelijke Groet Frans (ps hebben jullie ze ook van Ali)

idd zien deze er minder laag uit op de foto, mijn "NGR srl" steppies zitten zoals ik het kan inschatten iets lager en dat geld ook voor de Lightech en Honda steppies.

Mvg. Jan
 
Beste X ADV piloten, zou zo'n scooter ook voor lange toertochten geschikt zijn?
Ik bedoel, heb je nog een beetje comfort als je 8 a 900 km op één dag door een nat en koud Noorwegen wil rijden?
Of kan ik beter uitkijken naar een grote toer-motor?
 
Zeker weten Guust, je kunt op een lange kilometerrijke dag lekker zo nu en dan gaan verzitten, beentjes naar voren, beentjes naar achter, en met de (losse accessoire) >> steppies << erbij op nog een extra been standje om te gaan verzitten.
Windscherm op hoogste stand met evt. een extra spoiler er op tegen weersinvloeden en gaan met die banaan.

Huur een keer zo'n ding voor een weekend dan kun je het een beetje uit proberen, ik dacht dat je die dingen bij sommige MP vestigingen kunt huren?
En anders eens kijken bij Goedhart die verhuurt niet maar heeft wel eens mogelijkheden om een ritje te maken.

Mvg. Jan
 
Ik zit er aan te denken om er 1 te halen uit duitsland. Volgens mij kosten ze tussen 10-11 gebruikt hier in NL. Daar tik je er 1 uit 2018 met weinig KM voor 9€ komt nog 700/900€ erbij voor invoerkosten en bpm + rdw. Enige waar ik mee zit is de garantie.
 
Rijdt nog iemand de winter door?

Heb nu een 'dashcam' op de helm gezet: de Ghost X van Drifc. Doet het goed en kost in de basisuitvoering tussen de € 130 en € 150. De beelden zijn echt goed.
 
Ik helaas dit jaar voor het eerst niet, heb wat voortslepende medische klachten aan mijn schouder.
Zit er zelfs over te denken mijn scooter voor het eerst in mijn leven eens te schorsen voor een paar maanden.

Wel zo nu en dan koop ik nog wat dingetjes zodra ze in de aanbieding zijn.
Het jongste item wat ik heb besteld is een carter beschermingsplaat.
Die dingen zijn hier in Europa steevast rond de 100 euro en bij Ali tussen de 50 en 65 euro.
Maar dankzij het lidmaatschap van de Franse Honda X-ADV FB groep heb ik hem nu kunnen bestellen voor maar 40 euro.
Het gaat om deze carter beschermingsplaat
Ik heb hem in de kleur zilver/aluminium besteld.
MTKRacing heeft nog meer dingetjes voor de X-ADV, ik zag dat ze ook een navigatiebeugel kopie van het Thaise merk SRC hebben gemaakt ,
Daar zal die Thai niet echt vrolijk van worden, maar voor de liefhebber is er nu de mogelijkheid om die Chinese navigatiebeugel van enkele tientjes eens te testen om te kijken of het wat is.

Van SRC kost de beugel 59 euro ex shipping van Frankrijk SRC navigatiebeugel
Op Ali express kun je hem met korting van MTKRacing voor 16 a 17 euro bestellen inplaats van 26 euro.
SRC navibeugel Chinese copycat

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik helaas dit jaar voor het eerst niet, heb wat voortslepende medische klachten aan mijn schouder.
Zit er zelfs over te denken mijn scooter voor het eerst in mijn leven eens te schorsen voor een paar maanden.

Wel zo nu en dan koop ik nog wat dingetjes zodra ze in de aanbieding zijn.
Het jongste item wat ik heb besteld is een carter beschermingsplaat.
Die dingen zijn hier in Europa steevast rond de 100 euro en bij Ali tussen de 50 en 65 euro.
Maar dankzij het lidmaatschap van de Franse Honda X-ADV FB groep heb ik hem nu kunnen bestellen voor maar 40 euro.
Het gaat om deze carter beschermingsplaat
Ik heb hem in de kleur zilver/aluminium besteld.
MTKRacing heeft nog meer dingetjes voor de X-ADV, ik zag dat ze ook een navigatiebeugel kopie van het Thaise merk SRC hebben gemaakt ,
Daar zal die Thai niet echt vrolijk van worden, maar voor de liefhebber is er nu de mogelijkheid om die Chinese navigatiebeugel van enkele tientjes eens te testen om te kijken of het wat is.

Van SRC kost de beugel 59 euro ex shipping van Frankrijk SRC navigatiebeugel
Op Ali express kun je hem met korting van MTKRacing voor 16 a 17 euro bestellen inplaats van 26 euro.
SRC navibeugel Chinese copycat

Mvg. Jan
Spoedig herstel Jan!
 
WANTED & FOUND

Mistlamp beugels voor Honda's Crash bar OEM 08P70-MKH-D00

Gelijk na het zien deze beugels even besteld in Taiwan.
Deze beugels zijn na genoeg gelijk aan die meegeleverd worden met Honda's mistlamp set OEM 08E70-MKH-D00
Origineel niet los te koop dus erg blij met deze oplossing omdat ik ze zelf niet zo kan maken.

>>> fog-light-bracket-for-xadv
 

Bijlagen

  • beugels.png
    beugels.png
    62,3 KB · Weergaven: 27
  • Screenshot - 16-11-2018 , 11_53_05.png
    Screenshot - 16-11-2018 , 11_53_05.png
    253,8 KB · Weergaven: 29
  • Screenshot - 16-11-2018 , 11_53_37.png
    Screenshot - 16-11-2018 , 11_53_37.png
    222,7 KB · Weergaven: 36
  • Screenshot - 16-11-2018 , 11_54_00.png
    Screenshot - 16-11-2018 , 11_54_00.png
    476,5 KB · Weergaven: 33
Mijn garantie gevallen zijn reeds een paar weken allemaal opgelost. dat zijn, lampje in de helmbak vervangen, de door corrosie aangetast assen uit het scherm mechanisme en alle bouten daarbij zijn ook vervangen. De batterij heb ik ook vervangen door een lithium exemplaar (SHIDO Lithium-Ion batterij LTZ14S ).
Deze is een heel pak lichter in gewicht en is hopelijk even goed... (geeft soms een foutmelding te laag start voltage)

Ook rij ik de hele winter door... normaal gezien geen enkel probleem, enkel de vork en andere onderdelen goed in de gaten houden voor roest of ander vormen van corrosie.

tot zover mijn update
 
Accu wissel is wel snel, moet zonder pech te hebben van mij toch wel een jaar of 5 mee kunnen.

CCA waardes zijn weliswaar hoog bij Lithium-Ion accu's maar bij stevige kou daalt die zelfde CCA waarde
bij Lithium-Ion veel sneller als bij een conventionele accu, tja en dan heb je kans op een start probleem.

Let er trouwens ook op dat je geen oude acculader op de SHIDO aansluit, opladen mag alleen met een specifieke Lithium-Ion lader.

Kofferbak lampje in de X-ADV is een triest gevalletje, geeft nauwelijks licht en zit onbenullig vast in het houdertje en als toetje
heeft Honda er een achterlijk antiek AAN/UIT schakelaar mechanisch systeem op zitten.... pffff, om te huilen gewoon '(

Mijn vorige scooter was daar een stuk beter in met om te beginnen een goeie lichtbundel en met daarnaast een lichtgevoelige cell
als AAN/UIT schakelaar, en dat was in 2014 toen ik dat ding nieuw kocht, dus de andere merken hadden dit tussentijds makkelijk over kunnen nemen.
Heb al bijna eens gedacht om die boel er bij Honda uit te trekken om er zo'n lichtgevoelige cell + led in te zetten.

Mvg. Jan
 
Vandaag de Honda voorzien van blanke tektyl. Kan die mooi door de winter met een bescherming. Dit deed ik ook bij mijn andere scooters. Werkte perfect.

Ik heb eigenlijke helemaal geen problemen meer, rijd veel en de Honda houd zich perfect. De verlichting in de budyseat had beter gekunt. Ik heb een topkoffer die ik meer gebruik. In de budyseat heb ik wat vaste spullen liggen zoals een hangslot, regenbroek en jas e.d.

Jan, als je je zo erger aan dat lichtje zou ik die vervangen. Dat lijkt me voor jouw persoon een simpel karwijtje.
 
Maak er wel een keer wat anders van, want vindt het lampje te zwak om goed op de diepe bodem te kunnen kijken.
Vindt dat storend, omdat ze er niet goed over na gedacht hebben bij een brommer die 2x zo duur en 4 jaar jonger is als mijn vorige.
 
@MTeun-03
Moest even na denken waar je ook al weer op rijd momenteel... de nieuwe burgman natuurlijk.
Je heb het met mij er al eens eerder overgehad, en jou een klein beetje kennende gaat die x-adv er vroeg of laat een keertje komen :)

carter beschermingsplaat is vandaag binnen, lekker snel verzonden en kwaliteit van aluminium valt niet tegen voor 4 tientjes.
Ziet er gewoon prima uit.

edit:
nieuw persoonlijk ali-express record.
Van betaling t/m aflevering 7 dagen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan