Honda X-ADV

In Italie, Frankrijk en Taiwan zijn er meerdere meldingen betreft jou problemen.
Ik zelf heb er nog geen last van, komt overigens momenteel net even meer bij model 2018 voor als bij 2017.
Er komt in eerder genoemde landen een re-call rond oktober en dan worden daar eerst de mensen die problemen ondervinden geholpen.
Meld het in iedergeval aan je dealer en zorg ervoor dat hij het ook aan Honda.nl doorgeeft zodat ze weten dat het probleem zich ook in NL voordoet.

Mvg. Jan

p.s.
lampje is niet van de brandstofinspuiting maar is het ECU error lampje.
 
Laatst bewerkt:
~
In Italie, Frankrijk en Taiwan zijn er meerdere meldingen betreft jou problemen.
Ik zelf heb er nog geen last van, komt overigens momenteel net even meer bij model 2018 voor als bij 2017.
Er komt in eerder genoemde landen een re-call rond oktober en dan worden daar eerst de mensen die problemen ondervinden geholpen.
Meld het in iedergeval aan je dealer en zorg ervoor dat hij het ook aan Honda.nl doorgeeft zodat ze weten dat het probleem zich ook in NL voordoet.

Mvg. Jan

Jan, heb jij toevallig een bronvermelding van bovenstaande?
 
Yup en te veel zelfs, het is overal het onderwerp van gesprek

In alle FB groepen hieronder vindt je veel transmissiebox probs.
Gewoon door de groepen scrollen en dan kan je er al niet meer om heen, via berichten filmpjes en pols over wel/geen probs etc.
Uiteraard weten ze dit allemaal nog helemaal niet hier in ons koude kikkerlandje.
Probs gaan ook veel verder dan alleen een momentje niet in de versnelling kunnen zetten.
Veel voorkomende fout is ECU error waarna de transmissie vast zit en niet meer op schakelt.
na afkoelen komt het soms goed maar soms ook niet etc. etc.

Tip:
leg niet alles te veel onder een vergrootglas maar probeer de juiste dingen er uit te halen, anders kan internet en hun gebruikers voor veel verwarring zorgen!



Honda X-ADV Custom
https://www.facebook.com/groups/1221523001292711/?ref=bookmarks

Honda X-ADV France
Honda X-ADV France

Honda X-ADV Italia
Honda X-ADV Italia

4 paginas lang
Cambio in Protezione per surriscaldamento - X-ADVClub - Forum Honda X-ADV - Club Italia

Lees o.a. de berichten van "KoreanOP"
2017 Honda X-ADV
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit probleem reeds in garantie gemeld In Mei en is goedgekeurd voor vervanging, blijkbaar zijn het de sensoren boven op de versnellingsbak die het probleem zijn, worden in september vervangen met nog wat garantie dingetjes (roestvorming van de assen voor het scherm, ook op de vork onderaan (deze wordt niet erkent als garantie), tja het blijft mijn dagelijks vervoersmiddel, ook het lampje in het helm vak word vervangen....

Ik hou jullie verder op de hoogte
Het kan wel wat duren voor een update van mijn kant omdat ik In de zomer met mijn ander paardje rond rijdt(Z1000 2004)

MVG
 
Laatst bewerkt:
Zit nu aan de 10.000 km. met schakelen gaat het eigenlijk wel goed, blijft af en toe lang hangen bij het optrekken als je vol gas geeft van de 2 naar 3 en naar 4.

Heb eens gekeken hoe hard die nou kon, in Duitsland stukje op de A3: kwam net aan de 179 km.
 
Gekke is dat ik vaak in Duitsland net even harder kan als hier, denk dat het komt omdat de wegen daar soms elle lang kunnen zijn maar ook meer glooingen in de weg, en misschien wat minder wind als hier aan de kust?
Heb er zelf 169 @ GPS uit weten te persen maar daar moest ik hemel en aarde voor bewegen, dus dat is maar bij eenmalig gebleven, want dat duurt me te lang en nauwelijks spectaculair
Vindt korte sprintjes in S3 wel geinig, maar daarvoor moet ik toch echt die remmerij eens gaan aanpassen want die trekken dat niet voldoende.
De remleidingen zijn daarvoor om te beginnen toch echt wel te zacht en daar gaat veel kracht in verloren.
Snap er geen bal van waarom er van die softe remleidingen opzitten daar kun je de oorlog niet mee winnen.
 
Om het af te maken had ik een setje Honda rubbers van de Africa Twin besteld en gemonteerd.
Past perfect.

uzqzGd.png


PlzU9y.png


mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja THX,
tis meer een cosmetisch iets want echt nodig heb je het nou ook weer niet :+

Luchtfiltertje vandaag ook binnen gekomen totale kosten 68,88 euro.
Service interval volgens gebruiksaanwijzing 25.000km., uiteraard hangt e.a.
wel af van de weer en weg condities.
Filter wordt 'pre-oiled' geleverd dus direct klaar voor gebruik!
OEM filter kost bij Goedhart 42,35 euro en kent een service interval van 12.000km.

WObcTU.png


Ben zelf gewend na 5000km. een controle uit te voeren en zo nodig te reinigen
en op nieuw in de kleef-olie te zetten.
Jaren terug al eens een 4,5L. jerrycan met reiniger en 1 liter kleef olie daarvoor bij Easyparts gekocht.... en die zijn beide nog lang niet op.

Wat wel opvalt is dat zulk soort onderhouds-producten in de loop der jaren behoorlijk duurder worden.

Betaalde ooit om en erbij 2013 voor kleef-olie en reiniger tezamen ± 23 euro.
Op dit moment kost alleen al de reiniger 30 euro :o

>>> Luchtfilter Cleaner NOVASCOOT 4,5L

>>> Luchtfilterolie NOVASCOOT Protect 1L

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hallo,allemaal
Ik heb bij X adv de batterij eruit gehaald ,voor mijn Toyota Prius op te starten dit is gelukt.
Probleem is nu,Ik heb de accu onder het zadel gelegd en die is dicht geklapt.
De machine staat dus niet aangesloten aan de voeding zodat ik ook niet het zadel kan openen..help..
Wat te doen?
 
Hallo Lazer ook jij opnieuw welkom op het vernieuwde forum...mooi hé :)

Jou probleempje is gelukkig goed geregeld bij onze X-ADV (y)

Het zadelslot kan worden ontgrendelt met de noodsleutel ;)

Methode om het zadel te openen:

1/ Verwijder met de hand de rubber-dop van de "zadel ontgrendeling" voor noodgevallen.
2/ Steek de noodsleutel in de "zadel ontgrendeling" voor noodgevallen, en draai de sleutel naar rechts.
3/ Trek nu de achterkant van het zadel omhoog.


Emergency seat opener cap = rubber-dop!
71tGgn.png


Succes gewenst en groetjes van Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Hallo x adv rijders
Ik ben van plan om ook footpegs te kopen maar omdat mijn bevestiging plaat zwart is wil ik ook zwarte steps en montageplaat. Maar zie ik het nou goed dat die van puig niet zo laag zijn ik denk dat lager beter zit of maakt dat niet zo veel uit graag hoor ik het van gebruikers hier van Met Vriendelijke Groet Frans (ps hebben jullie ze ook van Ali)
 
8 juli besteld, vandaag ontvangen, de Aliexpress steps:

Geheel compleet, ik kan er niks verkeerds over zeggen. Als er al iets niet goed aan is dan is het probleem misschien dat 1 step iets verder ingeklapt wordt dan de andere. Links staat bij mij recht omhoog, rechts klapt hij iets verder door naar binnen. Geen BTW bij import hoeven betalen gelukkig.

uj51gb6.jpg

glL658X.jpg

zz1tlGN.jpg

UKTeYxE.jpg

qDSxcry.jpg

piPuyrR.jpg

6xc35z5.jpg


Ik heb wel even de moeite genomen de scharnierpen eruit te halen en het geheel wat in te smeren met vet, plus de boutjes van de voetsteun goed aangedraaid.

Ik vind de zilverkleurige steunen ook mooi staan op zwart.
 
Bedankt voor je reactie heeft iemand van ons de footpegs van Puig er op zitten?
Gm ik heb die erop zitten maar heb geen foto ervan op het moment ben onderweg net de vrachtwagen als ik thuis ben post ik wel een foto
Maar heb de zwarte
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen kwam er in Amersfoort naast mn taxi een X ADV bij t stoplicht staan.
Ik vroeg of die lekker reed en hij zei: als je hierop hebt gereden, wil je nooit meer wat anders. Hij had hiervoor een t-max maar de Honda rijdt veel beter.

Het stoplicht sprong op groen en hij trok weg.....niet normaal zo snel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan