Honda X-ADV

Ik ben niet technisch, maar zorgen die knopjes er niet voor dat je tubeless banden kan monteren op spaakwielen?

Ik vind die valbeugels met verstralers ook dik. Echt als n GS
 
je zou misschien de spaak-moer kopjes en spaken er kunnen uitdraaien/afhalen zonder een band er af te halen.
Misschien heeft het iets te maken met tubeless, maar zeg nou zelf zo'n geile verschijning had je voorheen met tubeless op spaakwielen toch ook niet?

Naast dat is het vooral een visueel super geil spektakel om de schroefdraad kopjes van een spaak buiten de band te kunnen zien zitten... visueel mega aantrekkelijk voor het oog en daarnaast lijkt het dus wat mij betreft ook een praktische kant te hebben die je het best met een knipoog kan inzien ;)

Maar zo als ik al zij is dit vaker getoond op een motor, alleen niet te vaak dus nog steeds geil en uniek.

Zo'n modelleke als deze kan toch jaren lang mee t.o.z.v. een plastic tmax, kymco, burgman geval?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, want ik vind m meteen de mooiste scooter die er te koop is.

Wat ik ook bijzonder vind aan t filmpje....kijk s hoe stil die keyless afstandsbediening op dat zadel ligt, terwijl de motor draait.
Mn Aprilia draait ook trillingsvrij tijdens t rijden, maar ik vind t opmerkelijk dat zo'n zware tweecilinder stationair zo trillingsvrij is.
 
Ivm de spaken, ja een van de manieren om tubless banden te kunnen monteren en spaken te kunnen vervangen zonder wiel te demonteren. Zonder speciaal velglint zoals bv Ktm adv.

Maar dat laatste zie ik toch niet echt gebeuren met dit type motor...

De spaken zijn trouwens rvs inox, niet zoals de africa twin van 2015-2016, die oxideren nogal snel.

De spaaknippels weet ik nog niet, denk spijtig genoeg van niet, zal behandelen worden ...
 
Dit soort spaakvelgen zijn echte off-road velgen.
Staal met verwisselbare spaken.
Bij het echte ruige werk zal een gegoten lichtmetalen velg snel breken of barsten terwijl zo een velg harde klappen kan hebben.
Door dat soort klappen kunnen spaken wel makkelijk kapot gaan en zodoende zijn ze buitenwaarts gemaakt om ze in terrein snel te kunnen wisselen.
 
Vandaag mogen bewonderen, zitten en voelen... (beurs modellen van Italië)

Ben aangenaam verrast. (gelukkig maar)
Zal proberen objectief te blijven.

Zitpositie en stuur zijn voor mij heel ok, had er bang voor. Maar dat is persoonlijk. Bij de Tmax staat mijn steun van de zadel helemaal naar voor en stuur wat naar voor gedraaid, steun zou nog wat naar voor mogen. Bij de x-adv voel ik hem beter. Nogmaals puur persoonlijk bij 180cm eerder lange dan korte benen.

Voelt en ziet er degelijk uit, zeker zo mooi live dan op foto. Zelfs met topkoffer.

Banden mochten iets minder grof zijn, geen puur weg maar toch meer zoals bv ktm adventure of gs.(bv continental trail attack)

Spaken zijn rvs, de nippels niet.(beetje opletten of behandelen)
Vering stond voor mij te zacht, wel voor en achter zelfde gevoel, maar deze zijn regelbaar en stond op zachts.( voor en achter)

Idem hier hoop ik dat andere hun mening ook schrijven.
 
Mooi positief verhaal, die spaak nippels maakt idd. niet uit gewoon blanke tectyl erop en klaar.

bandjes maakt ook niet zo heel veel uit, het gebeurd best wel vaak dat de consument het niet eens is met de fabrieksbanden keuze.

Leuk dat de topkoffer er ook goed op staat, ik kan niet zonder zo'n ding.
 
ik zag vandaag wat filmpjes van de x adv honda met geluid en al op youtube.

tjonge zeg die is toch echt super mooie en strak afgewerkt.
en het geluid durf ik te beweren dat die het mooiste is in scooterland.
behalve dat ik het geluid van de kymco nog niet gehoord heb.
ze lieten elke detail perfect zien, en nou vind ik de integra ook heel mooi maar dit is echt van een andere nivo hoor vind.
nu nog maar snel in live zien.
 
Tja Sossa jou eigen scooter is natuurlijk uniek, ik zal van ze lang-zal-ze-leven nooit meer de power kunnen ervaren die ik ZELF op jou scooter heb mogen waarnemen.

Zo'n 750cc Honda zal mogelijk 'dan wel op gepaste afstand' de eerst volgende zijn die daar achter aankomt, en daarom redelijk interessant als je voor power gaat.
 
Laatst bewerkt:
ja web dat klopt he.
maar mijn scooter is dan nu ook 2x zo duur als hun he haha.
en hij is precies zoals ik hem voorgesteld heb in mijn hoofd.
er zijn hier en niet alleen hier maar ook in motor en auto land maar weinig mensen die van hun motor auto hun droom auto motor maken he.
jij ging ver met je kymco.
en dan had je theemax geloof ik? met zijn tmax met al zijn carbon.
dan heb je opa bert met zijn cube300 die daar ook een hele project van maakte.
chopper chopper had hier en daar ook zijn projecten.

maarrrrr als ik nu kijk naar de scooters die zo van de fabriek afrollen die worden zowiso steeds mooier en gelikter.
honda met zijn integra en forza 125 en die x adv dus.
de kymco met 300 en 350 en 400 modellen zijn ook allemaal heel mooi hoor en die 550 helemaal.
yamaha met de 530 2012 model en de x max moddelen.
die nieuwe burgman400 die eraan komt ziet er ook gewoon heel gelikt uit.
de piaggio yourban en Beverly 350.
verspa 946 en primavera
er komt eigenlijk de laatste jaren behalve de nieuwe tmax nu dan weer.
geen lelijke scooters de fabrieken uitrollen he.
 
Laatste week van maart, zou hij bij mijn dealer aankomen, samen met de andere van zijn voor bestelling.

Hij zet er een als test ter beschikking.

Dan nog weekje wachten tot kevlar remleidingen geplaatst zijn.

Heb geluk gehad hem zo vroeg te bestellen, prijs was lager... Nu 11499 aflevering btw incl.
 
Wat zijn de belangrijkste voordeel aspecten van kevlar remleidingen?
En zijn dat alleen de flexibele leidingen?

Tmax 2017 instap prijs ligt net wat hoger als jou vroeg-bestel-prijs

Prijzen starten bij €12.999,- (BE €11.695,-), aan de SX-uitvoering hangt een prijskaartje van €13.699,- (BE €12,495,-).
Het absolute topmodel van de TMAX de DX kost €14,699,- (BE €13.395,-)

Bron: scooterxpress
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de belangrijkste voordeel aspecten van kevlar remleidingen?
En zijn dat alleen de flexibele leidingen?

Tmax 2017 instap prijs ligt net wat hoger als jou vroeg-bestel-prijs

Prijzen starten bij €12.999,- (BE €11.695,-), aan de SX-uitvoering hangt een prijskaartje van €13.699,- (BE €12,495,-).
Het absolute topmodel van de TMAX de DX kost €14,699,- (BE €13.395,-)

Bron: scooterxpress
ik schrik van de prijzen :N
 
Wat zijn de belangrijkste voordeel aspecten van kevlar remleidingen?
En zijn dat alleen de flexibele leidingen?

Tmax 2017 instap prijs ligt net wat hoger als jou vroeg-bestel-prijs

Prijzen starten bij €12.999,- (BE €11.695,-), aan de SX-uitvoering hangt een prijskaartje van €13.699,- (BE €12,495,-).
Het absolute topmodel van de TMAX de DX kost €14,699,- (BE €13.395,-)

Bron: scooterxpress

Tmax 2017 is 560e hoger dan mijn basis prijs... Nu is de x adv nog 196e minder duur.

Alleen de soepele leidingen.

Kevlar leidingen zijn gewoon de opvolgers van de staalflex leidingen.
De voordelen...zijn bekend (uitzetten, tegen hogere druk bestand), maar of het merkbaar is, daar ga ik niet over in discussie gaan. Heb al het tegendeel kunnen ervaren.

Voor mij voor de look tov die dikke rubberen leidingen.
De Kymco had deze standaard op het salon.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat de big T duurder uitkomt viel mij dus ook al op.

De flexibele kevlar leidingen lijkt mij een leuk extraatje, dus gewoon doen waar je zin in hebt ha ha

Zit me trouwens al een paar weken af te vragen van wat voor soort materiaal het robuuste optionele rek is gemaakt wat je nodig hebt als je b.v. een topkoffer er op wil.

Het rek ziet er nogal fors uit, dus lijkt mij dat mogelijk het rek van kunststof of van een soort composiet is gemaakt, of zou het zoals wel vaker wordt gebruikt aluminium zijn ?

Echt een mooi rek

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Is uit alu vervaardigd. Ik vind zo een rek niet zo mooi.

Het originele vierkante Honda koffer past erop zonder extra onderplaat.

Ivm het lancerings aanbod van 100e voor een topkoffer weet ik niet over welke type koffer het gaat. Ze noemen het een alu topkoffer.
Op het Duits forum kom ik ook niets te weten.
 
De foto van het Honda rek en de topkoffer foto's hieronder staan onderaan op de Honda.NL site pagina van de X-ADV

Honda.nl X-ADV Accessoriegalerij

Vind persoonlijk (althans in eerste instantie) de vierkante het mooist, dit omdat de scooter zelf ook best kantig/hoekig is van model, en niet zoveel rondingen heeft.

35 liter Honda Topkoffer
image.php


45 liter Honda Topkoffer
image.php


Honda koffers zijn vaak best wel extreem duur, het rek zal ook wel niet echt goedkoop zijn.
Goed alternatief vindt ik de vierkante alu koffers van Givi, daar kan ook een rugsteun op, misschien hebben ze ook wel al een bodemplaat/rek voor X-ADV?
Zo niet dan komt hij 'Givi kennende' binnen afzienbare tijd uit.
 
Laatst bewerkt:
Met de eerste koffer stond hij live op het autosalon. Is uit kunststof. Past direct op de rek zonder adapter en dat is tof.

Ik hoop dat het deze is die als lancering erbij is voor 100e.
Maar dealer heeft nog geen info, en op de mail naar hem van Honda Benelux noemde ze het aluminium topkoffer.
Dus misschien een givi koffer....
 
Omdat de nieuwe modellen zoals yamaha en honda pas vanaf maart leverbaar zijn, zijn in binnen/buitenland de daadwerkelijke accessoire prijzen nog niet bekend.

Honda kennende gaan ze je echt geen andere koffer dan één Honda koffer geven!
Dus die 100 pop lijkt mij een flinke opsteker voor jou beurs.
De koffer heeft een aluminium bovenplaat dus dat is denk wat jou dealer bedoelt.

Heb uiteindelijk de juiste vierkante 35Liter koffer via de Afrika Twin gevonden.
Dat is de enige die met precies de zelfde koffer rijd als die ze ook op jou a.s. gaan toepassen.

screenshot AfricaT van Duits accessoire pdf met aluminium opmerking & afmetingen
image.php


screenshot AfricaT vanuit NL. accessoire pdf
image.php


De hierboven in screenshot besproken bagage drager die koud op jou rek kan worden geplaatst zou er dan zo als op het plaatje hieronder uitzien.
Alle andere koffer onderdelen kun je met behulp van de Honda OEM nummers
uit het screenshot via Google te voorschijn toveren.
De uiteindelijke prijs van een complete set met rugkussen etc. valt mij eigenlijk nog wel mee, want ik zat met mijn Kymcootje all-in ook al tegen de 600 euro aan.

image.php


De ronde 45 liter koffer wordt ook op 1 ander model Honda toegepast.

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het zo een honda topkoffer is en niet zoals hier in deze clip.
Daarom ben ik wat ongerust omdat op de mail een alu koffer stond.

 
Terug
Bovenaan Onderaan