ferry34
MF veteraan
Mijn oog viel op n YouTube filmpje waarin de Honda concept van n tijdje geleden werd getoond met daarbij een cilinderinhoud waarvan ik dacht dat t n onzinbericht was.
Even Googlen maar toen bleek dat deze Honda gewoon in productie gaat!
Het gaat om deze, beetje off-road, dikke banden, hoog in de vering en digitaal rechthoekig cockpit met inderdaad 745cc.
Verder valt op, spaakwielen met dikke all road banden, speelse stoere lijnen, dikke uitlaat, stoere handbescherming beugels.
een ketting !
De ketting verklaart ook n beetje hetvolgende: een dual clutch.
Dubbele remschijven
745cc parallel twin uit de Honda NC750 (vandaar de dual clutch)
Upsidedown voorvork
Bodemplaat
ABS
Handrem
Het cockpit scherm is gewoon vet.
Mn vriendin liet n ander filmpje zien en daarin zie je verschillende layouts in t scherm, eentje met navigatie waarbij de teller in de hoek zit.
Zo te zien is het scherm verbonden met bluetooth met je fone, want ik zie icoontjes van bellen, whatsapp en foto.
Hoewel, waarschijnlijk draait t gewoon op android zoals in auto's.
Op het scherm zie je dat bandenspanning, olielevel en accu worden gecontroleerd.
Ook zie je datum, tijd, buitentemperatuur, koelvloeistoftemperatuur.
(Ik val echt van de ene naar de andere verbazing)
Later bleek dat de tellers zoals deze getoond werden, niet in het productiemodel kwamen, maar dat was één van de weinige veranderingen die gedaan zijn tov deze concept.
Jammer, want n cockpit waarin je verschillende tellers kan kiezen en Android apps op kan draaien lijkt mij vet.
Gelukkig is de cockpit die er wel op kwam ook iets bijzonders.
Een soort Parijs-Dakar roadbook achtig!
Ik zie 2 kabels bij de gashendel en volgens mij betekent dat handvatverwarming (maar dat is n aanname van mezelf)
Wel zeker is n ruit die in 5 standen te verstellen is.
Dit is echt stoer hoor!
Kijk s naar die achterband....een 170/60 R15 (15 inch dus)
Dat is n serieuze band
De voorband...een 120/70 R17 (17 inch)
Kentekenhouder lijkt op de BMW C650 sport
Sowieso n vet en stoer ding.
Filmpje
Hier kan je meer details bekijken zoals bandenmaat, abs etcetera.
Nog iets wat luxe is...keyless
Zag n youtube filmpje waarbij iemand met zo'n honda nx750 dct (zelfde blok) in ongeveer 6 sec op de 100 zat en maximum snelheid op 190 km pu op de teller reed.
Ik ga zeker n proefrit rijden en vind t de meest interessante scoot van dit moment.
Hij wordt getoond op de EICMA deze maand.
Later toonde Honda nog meer extra's zoals stoere valbeugels, verstralers en een prachtige topkoffer.
Als introductie korting kan je de topkoffer met beugel erbij nemen voor €100 , wat je natuurlijk altijd moet doen.
Behoorlijk diepe bal onder de buddy, met mooie stang die de buddy omhoog houdt.
Wordt dit dan de tmax killer?
Nou, het is meer n eigen categorie, een all-road adventure.
Ik zie veel fun, veel power, veel high-tech.
Mijn vraag is, hoe zou dat rijden, zo'n DCT. Is dat net zo fijn als n vario?
Latere video's toonden een naadloos schakelende bak met een D-stand en 3 sport standen!
Alsof je een Malossi optie erop hebt zitten (kan natuurlijk niet op een DCT, maar t gevoel is hetzelfde: meer toeren, snellere acceleratie
Specs
745 cc
2 cilinders, 4 kleppen per cilinder
55 pk / 6250 rpm
68 NM / 4750 rpm
DCT dual clutch 6 versnellingen
Rijklaar 239 kg
ABS (op achterwiel uitschakelbare)
21 liter opbergruimte met 12 volt aansluiting
Even Googlen maar toen bleek dat deze Honda gewoon in productie gaat!
Het gaat om deze, beetje off-road, dikke banden, hoog in de vering en digitaal rechthoekig cockpit met inderdaad 745cc.
Verder valt op, spaakwielen met dikke all road banden, speelse stoere lijnen, dikke uitlaat, stoere handbescherming beugels.
een ketting !
De ketting verklaart ook n beetje hetvolgende: een dual clutch.
Dubbele remschijven
745cc parallel twin uit de Honda NC750 (vandaar de dual clutch)
Upsidedown voorvork
Bodemplaat
ABS
Handrem
Het cockpit scherm is gewoon vet.
Mn vriendin liet n ander filmpje zien en daarin zie je verschillende layouts in t scherm, eentje met navigatie waarbij de teller in de hoek zit.
Zo te zien is het scherm verbonden met bluetooth met je fone, want ik zie icoontjes van bellen, whatsapp en foto.
Hoewel, waarschijnlijk draait t gewoon op android zoals in auto's.
Op het scherm zie je dat bandenspanning, olielevel en accu worden gecontroleerd.
Ook zie je datum, tijd, buitentemperatuur, koelvloeistoftemperatuur.
(Ik val echt van de ene naar de andere verbazing)
Later bleek dat de tellers zoals deze getoond werden, niet in het productiemodel kwamen, maar dat was één van de weinige veranderingen die gedaan zijn tov deze concept.
Jammer, want n cockpit waarin je verschillende tellers kan kiezen en Android apps op kan draaien lijkt mij vet.
Gelukkig is de cockpit die er wel op kwam ook iets bijzonders.
Een soort Parijs-Dakar roadbook achtig!
Ik zie 2 kabels bij de gashendel en volgens mij betekent dat handvatverwarming (maar dat is n aanname van mezelf)
Wel zeker is n ruit die in 5 standen te verstellen is.
Dit is echt stoer hoor!
Kijk s naar die achterband....een 170/60 R15 (15 inch dus)
Dat is n serieuze band
De voorband...een 120/70 R17 (17 inch)
Kentekenhouder lijkt op de BMW C650 sport
Sowieso n vet en stoer ding.
Filmpje
Hier kan je meer details bekijken zoals bandenmaat, abs etcetera.
Nog iets wat luxe is...keyless
Zag n youtube filmpje waarbij iemand met zo'n honda nx750 dct (zelfde blok) in ongeveer 6 sec op de 100 zat en maximum snelheid op 190 km pu op de teller reed.
Ik ga zeker n proefrit rijden en vind t de meest interessante scoot van dit moment.
Hij wordt getoond op de EICMA deze maand.
Later toonde Honda nog meer extra's zoals stoere valbeugels, verstralers en een prachtige topkoffer.
Als introductie korting kan je de topkoffer met beugel erbij nemen voor €100 , wat je natuurlijk altijd moet doen.
Behoorlijk diepe bal onder de buddy, met mooie stang die de buddy omhoog houdt.
Wordt dit dan de tmax killer?
Nou, het is meer n eigen categorie, een all-road adventure.
Ik zie veel fun, veel power, veel high-tech.
Mijn vraag is, hoe zou dat rijden, zo'n DCT. Is dat net zo fijn als n vario?
Latere video's toonden een naadloos schakelende bak met een D-stand en 3 sport standen!
Alsof je een Malossi optie erop hebt zitten (kan natuurlijk niet op een DCT, maar t gevoel is hetzelfde: meer toeren, snellere acceleratie
Specs
745 cc
2 cilinders, 4 kleppen per cilinder
55 pk / 6250 rpm
68 NM / 4750 rpm
DCT dual clutch 6 versnellingen
Rijklaar 239 kg
ABS (op achterwiel uitschakelbare)
21 liter opbergruimte met 12 volt aansluiting
Laatst bewerkt: