Honda X-ADV

Ziekelijke prijs voor de steps...

En option, des repose-pieds pièges à loup reculés (Rizoma, environ 550 € siouplait M’sieur !)

Ik zie hem al 2-3cm lager met wegbanden.
 
Webengine ik denk dat je je vergist, met het gewicht Tmax 2017.

Bij presentatie dacht ik 9kg lichter tov 2016.

213kg op site van yamaha voor de lichtste versie.dx 216kg.

Blijft serieus lichter tov Xadv.


Je hebt idd. gelijk, ha ha weet niet hoe ik daar nou op kwam, maar idd.

SX 213 kg.

DX 216 kg.

Dat Rizoma is natuurlijk altijd wel aan de prijs, maar ook vaak wel mooi.
Ik weet overigens niet of de steps op foto van Rizoma zijn ik heb niet alles gelezen wat ze te zeggen hadden zag alleen staan dat ze een welkome aanvulling waren.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom net van de motorbeurs, samen met mn vriendin.
Meteen naar de Honda ADV.

Een rode....staat m totaal niet. Die banen in die stickers...bah.
Net als andere modellen.

Op gaan zitten, lekker.
Zithouding goed, beenpositie goed, maar n t max zit relaxter. Andere zithouding want op de honda zit je rechtop zoals op n all road...logisch.

Dikke tegenvaller was t plastic van middenconsole, dus dat stuk tussen je benen wat omhoog naar t stuur loopt.
Oogt als plastic.
Ook de keyless knop was mwah en die knopjes ernaast waren lam/kapot.

Banden, uitlaat, voorkant heel fraai.
Erg mooie scoot.

(De xmax 300 viel enorm tegen. Ook dat goedkope plastic. Vooral dat deel boven de koplampen en de zijkant. De 400 ziet er n stuk beter uit!!)
 
Jou mening van de keyless deel ik volledig.
Is het lelijkste van heel de scooter.

De middenconsole is mij niet opgevallen, misschien omdat ik vooral naar de matt bullet heb gekeken.

Ivm louter zwaartepunt tov Tmax, denk ik dat het wel eens geen/weinig verschil zou kunnen zijn.
De 125mm die als bodemvrijheid wordt aangeven is eigenlijk het plastiek van de onderkuip van de Tmax.
Gisteren heb ik gemeten dat het laagste punt motor en schokdemper op 160mm staat.
Is dus gelijk met de Xadv.
Die een zware motorblok heeft door de dct.
En door het grotere voorwiel meer gewicht heeft onder de wielas.

Blijft dat hij anders zal rijden en 19kg zwaarder blijft dan de dx.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de ADV op de beurs bekeken, ziet er leuk. Rode kleur is niet de mooiste voor dit model.

Afwerking vond ik matig, veel goedkoop en rammelend plastic. Dat kan in deze prijsklasse eigenlijk echt niet.

Verder wel leuk ding.

vraag me alleen af wie zoiets koopt. Als je een allroad wil koop je iets anders, als je een scooter wil koop je iets anders.

Nee, dit wordt geen succes.
 
Indien het rijgedrag hetzelfde is als de Integra, dan ben ik er van overtuigt dat je er nog zou van verschieten hoe licht deze stuurt, wel de originele banden vervangen, scheelt enorm van stuur gedrag, heb je met de originele banden een schichtig gevoel, dan verdwijnt dit volledig door andere bandjes te monteren. (word besproken in het integra deel van de scooters op dit forum.

Mijn integra is naar het motorwalhalla, dat vind ik enorm spijtig, want ik vond dit een goede scooter.
De eerste scooter waar ik de baan mee op ging was een X-city 125 van Yamaha, daarna overgegaan naar een vespa gts 300 ss, dan als laatste de integra 750.

Kijk al uit naar de X adv, deze zal me wel aangenaam verrassen denk ik, was ook zo met de integra.

Tot de de tijd wanneer de x adv geleverd word, rij ik verder met men Z 1000 van 2004.

ik begrijp dat het niet iedereen zijn keuze is, te duur, kunststoffen delen kunnen wat beter afgewerkt worden, of een andere reden.
Maar op een beurs zijn die motoren afgeragt door iedereen die zit te frutselen aan van alles en nog wat. Eens je deze zelf in uw garage hebt staan, dan verzorg je deze als de beste.
Het enigste dat ik er nog ga aan veranderen zijn valbeugels en uitlaat.
Verder voldoet deze aan mijn eisen, behalve dat ie wat te duur uitvalt (10999 was bij mij de prijs wanneer ik deze gekocht heb)
Met andere woorden ik hoef 5300 euro op te leggen bij het geld van de verzekering. zo valt het al bij al wel mee. Al voel ik me wel bestolen door de verzekering.
Maar dat is een heel andere kwestie natuurlijk.

Wanneer de X adv geleverd is zal ik uiteraard een uitgebreid verslag van maken en foto's posten wanneer ik uitgevogeld hebt hoe dit in zijn werk gaat op dit forum....
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk hoor.
Die knoppen zijn gewoon gesloopt door al die beurzen.
Het rood staat m ook gewoon niet. Het plastic middengedeelte vond ik minder, maar t was stukken beter dan t plastic van de xmax 300 en de tmax.

Beugels met mistlampen erop, topkoffer ook en je hebt n waanzinnige machine. Geweldig geluid lijkt er uit te komen.
Ik kan nog steeds niet wachten om n proefrit te maken.
 
Dag misterbuell, je bent dus van België zie ik aan de prijs die je opgeeft.
Ik heb ook in december aan die prijs gekocht en nog korting. Blijft natuurlijk veel geld.
Heeft de mooie vork je overhaalt om voor de Xadv te gaan?

Welke kleur heb je gekozen? De akrapovic van je integra kan je plaatsen mits wat aanpassing.
Ik ben van Limburg, misschien kunnen we eens afspreken voor een koffieke...
 
Idd ik ben van de regio Gent, eigenlijk het volledige concept staat me wel aan, het is eens wat anders.
Het was terug de Integra of deze. Ik heb gekozen voor de mat grijze versie, de rode vind ik ook mooi, helaas niet in het echt bekeken, maar heb al 2 rode in mijn bezit (Buell X1, Kawasaki Z1000 van 2004). Dus was het de matte die mijn aandacht trok.
Het zal een cola zeroke of plat water worden, aangezien ik geen alcohol of koffie nuttig.
Limburg is een heel mooie streek om in te fietsen, ongeacht fiets of motor... en vooral heel aangename mensen.

Mvg Bruno
 
Laatst bewerkt:
Lol

Wat op bovenstaande filmpjes getoont wordt kan je toch niet offroad noemen of mis ik het

grtz Peter
 
Even off topic.
We crossen ook met scooters en brommers 50cc variomatic op moped wars en war on wheels dutch edition, die zijn er ook niet voor gemaakt en toch doen we het...

Als ik me goed herrinner is fireblade sjaak toch ook met zijn blade door de zware modder geraakt in rusland en andere landen.
Die motor is er ook niet voor gemaakt. Dit waren wel de extreemste voorbeelden die ik kan geven, van hoe je een voertuig gebruikt waar het niet voor dient.

filmke moped wars


Denk niet dat het de bedoeling is om de Parijs Dakar of een extreme enduro raid mee te rijden met deze scooter. je kan er een modderig pad eens mee afrijden indien nodig, er zullen wel clips komen met mannen die hun X adv offroad gaan testen....

Mvg Bruno
 
Lol

Wat op bovenstaande filmpjes getoont wordt kan je toch niet offroad noemen of mis ik het

grtz Peter

Het is n All road en geen off-road.
Kijk 's naar die wegbanden.

Ik ging op m'n BMW GS 800 ook wel 's van t asfalt af, maar ook die banden waren kompleet ongeschikt voor off-road.

Gewoon n mooi filmpje en hartstikke leuk dat je op dat soort gravel nog leuk kunt rijden.
Dat zal je op vakantie wel 's tegenkomen.

Ik reed in Italië in de bergen rond t Gardameer en had je ook van dit soort wegen.
Hartstikke leuk
 
Laatst bewerkt:
Is dit, technisch bekeken, wel een echte scooter?
Ik zie een kettingaandrijving en een DCT versnellingsbak, de enige overeenkomst met een scooter is dat je geen tank tussen de benen hebt.
Dit is, of vergis ik me, gewoon het CTX, NM4 platform.
 
Geen tank tussen je benen, opbergruimte onder je zadel, automaat.

Hoorde trouwens dat er ook n Honda african twin is met DCT?
Dat zou ik dan een motor vinden met automaat, maar deze 2 gaan wel naar elkaar toe
 
Ja van die africa twin is allang bekend dat die ook in dct uitvoering zal gaan komen.
Net als de goldwing en de cbr1000 een keer de dct op komt

De x adv begrijp ik dat die toch zwaar stuurt op lage snelheid.
Ik vraag mij of hoe die in vergelijking met de integra rijd.
Want als de integra beter rijd zie ik buiten het uiterlijk en de opbergruimte weinig toegevoegde waarden tegen over de tmax en de kymco.
Kun je hem beter richting de bmw schuiven
 
Laatst bewerkt:
Dat zag ik ook in t filmpje ja.
Een tmax stuurt heel licht en valt bijna n bocht in.
Een xmax 400 voelt veel logger aan, moet je meer n bocht in zetten en kost meer moeite om m uit die lijn te halen.
Een BMW C650 heeft dat ook. Meer moeite nodig om van zn lijn te halen of n rotonde te nemen.

Ikzelf hou meer van hoe n tmax rijdt, mn vriendin vindt dat juist vreselijk, dat zeer wendbare
Het lijkt er op dat de Honda ook wat meer moeite vergt, maar hij is wel heel stabiel en snel zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
De 1000cc african twin met dct is al ruim een jaar beschikbaar.

Ivm zwaar sturen, tja testen zou ik zeggen en de wet van fysica spreekt dit toch deels tegen...
 
Laatst bewerkt:
Nou ja zwaar sturen is natuurlijk evenredig aan het gewicht.
Maar de integra vind ik niet zwaar sturen.
Maar goed dat vind ik van de burgman650 ook.
Komt gewoon omdat ik zware motorfietsen gewend ben.
Ik ben het met je vrouw eens want juist dat oets zware sturen geeft de motor voor mij juist een volwassener motorgevoel.
Dat was dan ook wat mij bij de 2001 en 2008.model tmax zo tegenviel.
Door het lage gewcht voelde hij meer als een brommer aan dan als een motor.
De nieuwere moddelen vind ik dan weer wat volwassener aanvoelen.

De xadv vergelijk ik vooralet de integra omdat die al zo fantastisch rijd.
En met zijn verschijning oogt het alsof de x adv veel speelser zou moeten zijn.
Dan zou ik hem zo richting de tmax als vergelijking trekken.
Maar aangezien behalve het uiterlijk en de eindelijk goede opbergruimte is het dus meer een evolutie van de integra dan een revolutie.
Dan kan ik hem niet meer in hetzelfde vijvertje plaatsen als de tmax en schijft die dus op naar de bmw.

Dus blijft alleen de kymco nog over
 
Eindelijk nieuws in verband met de levering gehad, 18de week van dit jaar.
Dus de eerste week van mei zou ik mijn Honda mogen ontvangen.
Daarna volgen uiteraard foto's en een eerste rij indruk.
MVg Bruno
 
Terug
Bovenaan Onderaan