Honda VT500 Ascot

Ga ik volgen :-)

Mijne rolt weer... Nieuwe balhoofdlagers, voorvork weer teruggeplaatst....

Rob! Succes met je première....

Mvg,

Peter
 
Plaatjes bij Mad Max premiere staan bij topic : Waar zijn de ratbikes?...
Ik had em nog wat opgeleukt met wat survivaltroepjes..laat eea even hangen want wil zo ook nog naar ratbiketreffen in Engeland :]
 
Hou ons ff op de hoogte met wat betreft je afstellingen...

Peter

sproeiers veranderd 132 voor 136 achter, loopt nu perfect op zijn top. *O*

luchtschroeven versteld, 3,5 slagen open, dip op kwart gas is zo goed als weg bij warme motor. *O*

nadeel is wel datie nu zo'n 1:8 rijdt... -O-

die aangepaste luchtfilter + bijna open uitlaten maken hem wat dorstig denk ik zomaar.
even kijken of ik de inlaat wat kan knijpen en weer omlaag kan met de sproeier bezetting.

hoeveel verbruiken jullie ascot's?
 
1:8? _O-

ik haalde er aan het begin 1:20-24 mee, daarna had ik wat afstellingen aangepast en het niet meer gemeten maar toen liep ie iets minder zuinig

-edit

met dat tankje moet je nu dus elke 70 km een volle tank halen... :P
 
Laatst bewerkt:
sproeiers veranderd 132 voor 136 achter, loopt nu perfect op zijn top. *O*

luchtschroeven versteld, 3,5 slagen open, dip op kwart gas is zo goed als weg bij warme motor. *O*

nadeel is wel datie nu zo'n 1:8 rijdt... -O-

die aangepaste luchtfilter + bijna open uitlaten maken hem wat dorstig denk ik zomaar.
even kijken of ik de inlaat wat kan knijpen en weer omlaag kan met de sproeier bezetting.

hoeveel verbruiken jullie ascot's?

die van mij verbruikt nu niets.. ;)
maar beetje meer pit kan geen kwaad..
ik hou me op de hoogte voor tips betreffende enige aanpassingen..
 
o, hehe. ik dacht even dat er bijna 14 liter in ging. _O-

100 km gedaan met 1 tank, dat maakt dan 1:10,5. iets minder schokkend maar nog steeds niet echt wat ik wil :P
 
Km of mijl? Ik dacht eerst ook dat ie niet zo zuinig was maar was toen even vergeten dat het mijl was, en ik had een handboek van de vt500 Shadow, die heeft een 12l tank.

Ik reed meestal 100-120 mijl voordat ie op reserve moest. En als ik het me goed herinner heeft ie een 9,5 L tank (inclusief reserve van 1-2L)
 
bedankt daniel

:z :z ik ben niet helemaal wakker denk ik... die teller is idd nog mijl |( |(

1 mijl is 1,6 km?

dat maakt 160 km dan.

ik stop al met klagen, dit valt wel mee :')
 
Hallo, ik heb enkele maanden geleden ook een VT 500 FTE aangeschaft waar al het een en ander aan gedaan is. In de tussentijd heb ik de koplamp, achterlicht en knippers achter vervangen en de koppeling vervangen. Ik wil nog wat doen aan carburateurs en luchtfilters aangezien hij niet altijd even lekker loopt.

Ik zit te denken om hem te verkopen omdat hij op het kentekenbewijs 37 kw heeft en ik zit nog met een A2 rijbewijs. Ik geloof niet dat hij dit nog heeft want ik reed laatst op een ER6N met 35 kw en dat ging veel harder dan mijn barreltje. Iemand een idee hoe ik het kan aanpassen want ik vind het toch wel een leuk ding en ik hou hem liever.
full
 
Hallo, ik heb enkele maanden geleden ook een VT 500 FTE aangeschaft waar al het een en ander aan gedaan is. In de tussentijd heb ik de koplamp, achterlicht en knippers achter vervangen en de koppeling vervangen. Ik wil nog wat doen aan carburateurs en luchtfilters aangezien hij niet altijd even lekker loopt.

Ik zit te denken om hem te verkopen omdat hij op het kentekenbewijs 37 kw heeft en ik zit nog met een A2 rijbewijs. Ik geloof niet dat hij dit nog heeft want ik reed laatst op een ER6N met 35 kw en dat ging veel harder dan mijn barreltje. Iemand een idee hoe ik het kan aanpassen want ik vind het toch wel een leuk ding en ik hou hem liever.[afbeelding]


Vermogen

eerste quote is van mij,

maar je ziet, er zijn verschillende interpretaties...
 
hoe hebben jullie eigenlijk de carburateur aangepast,
met zo'n conische luchtfilter, ik dach t namelijk dat deze niet zouden passen...

"uiteraard een andere jetting"?

verder nog iets...??????????
 
Ik heb maar besloten dat ik hem toch ga verkopen. Iemand hier die interesse heeft? Doe een mooi bod. [afbeelding]


komt ie nu mee aan! :N

maand geleden was je 'm zo kwijt,

aan de andere kant, ook op MP ben je'm zo kwijt, het is een leuke, gewilde retro fiets, dus geen probleem als je er vanaf wilt...

eerder was er op mijn draadje een jongen die er één zocht,
even kijken anders,

succes!
 
zo..
oma maar weer eens het bejaardenhuis in schoppen...


mijn brommer komt nu ook langzaam van zn plek...
volgende maand naar Coen ergens..

Ik hoop dat ik ook een keer mijn tank terug krijg uit Heerhugowaard (na 1.5 jaar)

nog wat kleine dingen spuiten, puntbak oa..
misschien nog een ander (superbike)stuur..

oh en ik moet even kijken hoe ik andere (grotere) sproeiers in mn carbs krijg...
daar heb ik erg weinig kaas van gegeten..
(ook die sproeiers eens opzoeken.. geen idee waar die dingen liggen...)


Wat nog meer..
Oh ja..
verkopen..
en op weg naar het volgende project... :P
 
Laatst bewerkt:
Even een oud draadje opfrissen...

Ik ben aan het rondkijken voor een goede en nette Ascot. Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan