Volgens mij is er nog geen topic van dit model of een soortgelijke! De Ascot is alleen in 1983 en 1984 verkocht en nooit in Nederland verkocht. Twee weken geleden zag ik een mooie op speurders staan voor een prikkie, dus die heb ik direct opgehaald.
Dit was er al aan gedaan:
- de luchtinlaat vervangen door twee luchtfilters. Dit zorgde voor extra ruimte onder de tank, waar de vorige eigenaar de electronicabox plaatste, die normaal pontificaal onder de koplamp zit. Deze klus was echter niet afgemaakt.
Er moest nog het een en ander aan gebeuren:
- Kenteken laten maken
- Steun voor kenteken klussen
- Kabelboom voor een gedeelte aansluiten, en aantal kabels verlengen
- Accu bijvullen en eventueel vervangen
- Voorspatbord vastschroeven
- Teller monteren en eventueel vervangen
- Olie vervangen
- Oliefilter vervangen (nieuwe zat erbij)
- Cardan olie vervangen
- Koelvloeistof vullen
- Remvloeistof vullen
Vandaag heb ik het oliefilter en de olie vervangen met een zelfgekluste inbussleutel maatje 11 (thanks pa!). Straks ga ik nog even op zoek naar een autogarage die open is, voor DOT3 remvloeistof. De accu is ondertussen ook bijgevuld en opgeladen, ben benieuwd of 'ie het nog doet.
Verder heb ik helemaal geen kaas gegeten van het technische gedeelte van motoren, dus dit wordt nog een leuke uitdaging. Ik moet binnenkort nog een WPHB kopen. Kan iemand me bijvoorbeeld vertellen waar alle loshangende slangetjes en gapende gaten voor zijn op bovenstaande foto's? En welke koelvloeistof moet er in?
De kabelboom wordt waarschijnlijk een kwestie van een spanningzoeker erop zetten en kijken wat er gebeurt, want ik kan niet echt leesbare wiring schema's vinden op internet, laat staan dat ik er wijs uit word.
Dit was er al aan gedaan:
- de luchtinlaat vervangen door twee luchtfilters. Dit zorgde voor extra ruimte onder de tank, waar de vorige eigenaar de electronicabox plaatste, die normaal pontificaal onder de koplamp zit. Deze klus was echter niet afgemaakt.
Er moest nog het een en ander aan gebeuren:
- Kenteken laten maken
- Steun voor kenteken klussen
- Kabelboom voor een gedeelte aansluiten, en aantal kabels verlengen
- Accu bijvullen en eventueel vervangen
- Voorspatbord vastschroeven
- Teller monteren en eventueel vervangen
- Olie vervangen
- Oliefilter vervangen (nieuwe zat erbij)
- Cardan olie vervangen
- Koelvloeistof vullen
- Remvloeistof vullen
Vandaag heb ik het oliefilter en de olie vervangen met een zelfgekluste inbussleutel maatje 11 (thanks pa!). Straks ga ik nog even op zoek naar een autogarage die open is, voor DOT3 remvloeistof. De accu is ondertussen ook bijgevuld en opgeladen, ben benieuwd of 'ie het nog doet.
Verder heb ik helemaal geen kaas gegeten van het technische gedeelte van motoren, dus dit wordt nog een leuke uitdaging. Ik moet binnenkort nog een WPHB kopen. Kan iemand me bijvoorbeeld vertellen waar alle loshangende slangetjes en gapende gaten voor zijn op bovenstaande foto's? En welke koelvloeistof moet er in?
De kabelboom wordt waarschijnlijk een kwestie van een spanningzoeker erop zetten en kijken wat er gebeurt, want ik kan niet echt leesbare wiring schema's vinden op internet, laat staan dat ik er wijs uit word.
Laatst bewerkt: