Honda VT500 Ascot

thanks peter,
die had ik idd al langs zien komen,
echter,
een lekke kopppakking bij een VT is zo onwaarschijnlijk dat er waarschijnlijk meer aan de hand is..
garage in w'veer is technisch zeer bekend met deze motoren, en vertelde mij dit..
daarom waarschijnlijk niet interessant..
 
Dacht eigenlijk dat dat de Ascot van Daniel was....
Mijn Ascot heeft weer lekker in de huiskamer gestaan...binnenkort maar weer eens uitlaten..in mei komen er weer een paar buitenlandreisjes aan voor hem :]
 
Heb je gemaild...

Nu ik die Rotterdamse VT gezien heb, denk ik voor niks hahahaha

Op speurders.nl staat er ook nog één te koop.
geen koopje trouwens.

Speurders
 
Denk dat je niet veel breder kunt dan 130 ivm de cardan aandrijving.

Mijn achterband is 120 / 80 - 18"

Voor zit een 110...
 
Vandaag de Ascot gestart.... *D

Eerst de accu opgeladen en op de startmotor rond laten gaan.... blok is dus goed los

Carburateurs doorgespoeld met verse benzine, en een benzinefilter geplaatst.

Een keren moeten doorstarten maar toen sloeg ie ook daadwerkelijk aan.. :-)

Had ook niet anders verwacht, 't is een Honda hè!

Als motivatie voor als ie straks weer rijdt, een kleine teller aangeschaft...

full



Volgende stap is : carburateurs schoonmaken en checken.

Kleppen stellen...

Sportfilters en een Megaton demper.. Dus de carburateurs moeten toch aangepast worden.

Nieuwe balhoofdlagers en voorvorkeeringen...

Dan maar eens ff rijden en beslissen of ik h'm verkoop of nog verder opknap...

Mvg,

Peter
 
Vandaag de Ascot gestart.... *D

Eerst de accu opgeladen en op de startmotor rond laten gaan.... blok is dus goed los

Carburateurs doorgespoeld met verse benzine, en een benzinefilter geplaatst.

Een keren moeten doorstarten maar toen sloeg ie ook daadwerkelijk aan.. :-)

Had ook niet anders verwacht, 't is een Honda hè!

Als motivatie voor als ie straks weer rijdt, een kleine teller aangeschaft...

[afbeelding]


Volgende stap is : carburateurs schoonmaken en checken.

Kleppen stellen...

Sportfilters en een Megaton demper.. Dus de carburateurs moeten toch aangepast worden.

Nieuwe balhoofdlagers en voorvorkeeringen...

Dan maar eens ff rijden en beslissen of ik h'm verkoop of nog verder opknap...

Mvg,

Peter


Ik hou t in de gaten.....
:P
 
Hoi!,

Vind ik leuk! Zal regelmatig wat posten hier....

Carburateurs zijn er af, en begonnen met schoonmaken...
eerst de buitenkant, oude benzineslangetjes losgehaald.
Die zijn slecht dus moeten vervangen worden.
T-stukjes heel kunnen houden gelukkig, want die zijn duur als je die moet vervangen.

full
 
Ik ben ook met de carbs van mijn ascot bezig. Vandaag sproeiers gehaald vanwege open luchtfilters en beetje open uitlaat.
Veel gelezen erover, standaard staan ze kennelijk vrij arm.
Nu heb ik gekozen voor 130 sproeiers, tegen 118 of 122 standaard en ook grotere stationair sproeiers.

ben benieuwd...
 
Ik ben ook met de carbs van mijn ascot bezig. Vandaag sproeiers gehaald vanwege open luchtfilters en beetje open uitlaat.
Veel gelezen erover, standaard staan ze kennelijk vrij arm.
Nu heb ik gekozen voor 130 sproeiers, tegen 118 of 122 standaard en ook grotere stationair sproeiers.

ben benieuwd...
Zoals in dit topic te lezen is ging ik van 112 naar 127,5.

Daar deed ie het goed mee, al had ik de mengselschroef wel heeeeel ver uitgedraaid (als ik het me goed herinner). Dus echt 8 slagen ofzo in plaats van 2 ;) Anders was er niet mee te rijden.
 
De Ascot heeft een verschillende sproeier bezetting voor de voor en achter cilinder.... Standaard staat de "pilotscrew" 2 3/4 uitgedraaid, in de Californië trim zelfs nog minder.....
 
Na demontage :

full


In de frietpan geweest :

full


Gedeeltelijk weer in elkaar :

full


Nog wel ff puzzelen, aangezien gehele demontage niet goed beschreven word in het boek. ..

Mvg,

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan