Honda VT500 Ascot

En nog bepakt van de terugreis..
dscf1242q.jpg
 
Jij bent al net zo'n liefhebber van chroom als ik :-)

Die van mij wil ik graag in de Honda kleuren hebben, blauw, rood,
wit en goud... En zonder chroom.
 
En dan zit er op een Ascot alweinig chroom 8-) ..ach heb er geen hekel aan chroom hoor maar op mijn fietsen wordt meer gereden dan gepoetst dus is niet handig ;)
Mzzzllllss,Rob.
 
Dit weekend mijn eerste lange rit op de Ascot gedaan :) Na wat ritjes van en naar de motorzaak (3 km) was het tijd voor een retourtje Lelystad - Appelscha, en dat heeft 'ie fantastisch gedaan.

Halverwege de heenweg begon de voorrem met piepend aanlopen, en hield daar niet meer mee op, behalve als ik de rem stevig inkneep. Ik hoorde het zelfs boven het geluid van de motor uit als ik niet te hard reed. Vandaar dat ik vandaag bij terugkomst gelijk de rem los heb gehaald. De blokjes zijn bijna op en zitten al bijna op het ijzer. Verder was alles in de hele remschoen aan elkaar vast geroest. Die twee pinnetjes en twee grote bouten heb ik er met een schroevendraaier uit moeten tikken, terwijl ze na ontroesten en schoonmaken soepeltjes in en uit de rem gleden.

De motorzaak is helaas dicht op maandag dus ik kon alleen kopervet halen bij een autozaak, ze hadden daar geen remmen voor motoren. Eind van de week gaat de rem dus weer in elkaar. Wel gelijk even een carter ontluchting filter meegenomen, deze was te groot (wellicht omdat het een autofilter is?) maar als je even niet op je pa let, past het natuurlijk gewoon alsnog, met dank aan de bankschroef (zie foto's).

Donderdag dus die teller overgenomen en vrijdag gelijk geïnstalleerd met een hoekprofieltje. Ik kan nu eindelijk zien dat ik te hard rijd :Y Afstelling doet het al bijna, bij koude motor loopt ie niet altijd even lekker en ook bij warme motor en lage toeren wil de motor nog wel eens een seconde (of twee) wachten met het echt goed oppakken. Maar het klinkt in ieder geval niet meer of 'ie verzuipt. De volgende keer nog even naar de bougiekleur kijken.

carter ontluchting
kvODA7B.jpg


TjEvJ16.jpg


Remmen schoongemaakt en kopervet gehaald
BPxDHCf.jpg


Mooie teller, lekker blingblingen! ;)
d91aOvd.jpg


Dus dat ziet er nu allemaal zo uit:
ffzoK9K.jpg
 
Goed bezig Daniël.....
Bij liepen de voorremmen ook aan.
Cupjes zaten vast, die hebben een zelfde behandeling gehad.

Vanavond komt de nieuwe band op de achtervelg en nieuwe remschoenen achter.

Foto's volgen :Y

Inhouden doet die van mij ook regelmatig als ie koud is.
Het is maar heel even en daarna pakt ie weer goed op en kan de choke er weer af.
 
Mooie teller hoor 8-)
Leuk dat je ff langer gereden hebt..zijn absoluut fijne fietsjes om mee te rijden.
Mzzlllss,Rob.
 
Vroem vroem...... Nieuwe slof

full

full

full


Pirelli Scorpion mt90
Morgen nog even de achterrem afstellen, cardan bijvullen met olie en dan een proefritje maken.
 
Het is even stil geweest hier, maar de Ascot is weer op volle oorlogssterkte.

cb3f3de8ceee11e2a3aa22000a1f97a4_7.jpg


Hij lekt wel een beetje olie. Meestal maar een paar druppels, maar soms ligt er echt een klein plasje na een uur.

Voorrem is dus gereviseerd, nieuwe ringetjes, ontroest, kopervet, nieuwe blokjes (duuur!). Ik heb er vandaag zelfs woonwerk mee gedaan :+

De verlichting van de teller doet het nog niet, want ik heb geen werkende stekker aan mijn kabelboom voor de indicatielampjes etc. Die moet ik dus nog maken maar dan moet ik er eerst achter komen welke kabel waar moet. De stekker zelf heb ik al wel. Knipperlichtjes heb ik er maar af gehaald om boetes te voorkomen :+ Wellicht binnenkort nog kijken waarom ze het niet deden, want ze zijn soms toch wel verrekte handig.

Verder zit ik er nog over na te denken een eenpersoonszadel te maken (of mn tweede zadel ombouwen) zodat ik achterop een rekje kan monteren, handig voor de wat langere ritten en kampeerweekendjes :)
 
Morguh Daniël,

Remblokjes kosten € 25,- en zo'n revisie setje ook ongeveer.
Maar Ja je wil toch veilig kunnen stoppen niet nietwaar :(

Moet ik even kijken in het boek welke kleuren je moet hebben voor de bedrading van de teller??

Ook ik heb niet stil gezeten: ben aan het kleuren geweest.

full


En ik heb mijn Honda collectie uitgebreid :9~

full

full
 
_O_ Dankjewel!

Mooie Four ook! Met heerlijke uitlaatbochten. Mijn volgende projectbrommer wordt ook zo'n CB. Jammer dat ze niet zo vaak voor een appel en een ei op MP staan, in tegenstelling tot minder bekende modellen als de Ascot. Komt/is er een topic van?

De originele Ascot voorkant is toch wel behoorlijk lelijk zeg, met originele tellers en toeter voorop. Ik zit nu er nu ook over na te denken om een lager stuur er op te zetten.

Remblokjes betaalde ik trouwens 50 voor en revisiesetje 10. Dus bij elkaar net zoveel kwijt geweest. Ach, ik vertrouw er maar op dat ik dan ook direct goede blokjes heb :+
 
1O Euro??? das weinig.... Voor de andere voorvork was ik 50 kwijt...
Wel voor 2 klauwen en helemaal compleet, dus met zwarte rubbers voor de bouten.

Misschien maak ik wel een topic Ja, heb ook onderdelen nodig zoals o.a. een rempomp.
Die is lek, ook ratelt de distributieketting behoorlijk.
Dan is zo'n topic wel handig.

Voorkant is inderdaad niet fraai standaard, koplamp maakt al veel goed en binnenkort een nieuw tellertje.
Stuur van de cb zet ik over op de vt.
Mooi laag stuurtje :Y
 
10 euro voor 4 ringetjes en 3 rubbertjes vind ik niet per se weinig hoor :P

Ik heb via MP al een Harley lamp gereserveerd, wel met een andere bevestiging, dus dat wordt nog hobbyen.
 
Hobby'n is leuk :-)

Waar heb je dat setje vandaan dan? Heb er voor de cb ook één nodig dus.

full


Dit stuur op de vt ( zwart of goudkleurig )

En op de cb een M-stuur
 
Het revisiesetje met rubbertjes heeft Martins Motorservice voor me besteld. www.martinsmotorservice.nl/‎

Erg aardige jongens, ik vroeg om een grotere sproeier, die hadden ze liggen en direct ook gemonteerd. Toen ik mijn portemonnee trok zeiden ze dat ik maar een fooi moest geven :+
 
Update! De Honda heeft een Harleylamp geadopteerd. Nu nog uitzoeken hoe ik het trillen op kan lossen :+

xy90faU.jpg


Deze foto is qua contrast wat minder gelukt maar laat wel zien dat het geen platte maar een 'diepe' lamp is:
J3iDbgr.jpg


De lamp heeft een bevestiging door middel van twee kleine oren onderaan, in tegenstelling tot de originele lamp, waar twee gaten in zitten en losse grote lamporen. Deze grote lamporen heb ik er af gehaald, samen met de toeter, en bij de bevestiging van de toeter heb ik nu een zelfgemaakte steun met een busje gemonteerd. Het busje past tussen de oren van de lamp. Liefst had ik 'm nog iets lager, maar ik ga voor 5 cm geen draden solderen :+

Verder meende ik dat de tank 12 liter was en dus rond de 1:16 reed toen ik 'm na 110 mijl op de reserve moest zetten. Maar schijnbaar heeft de Ascot een 9,5 liter tank, en rijdt ie dus eerder richting de 1:24 :) Overigens wel irritant om op dagen waar je veel rijdt, minstens twee keer te moeten tanken...
 
COOL..... Nou nog ff zwart spuiten :)
Ik heb op mijn voorpoten zwarte pe-buis 40 mm erover geschoven ( lijken je voorpoten dikker )

Begint erop te lijken Daniël
 
Ziet er goed uit dat lampje kon je de bedrading er een beetje in kwijt?
Ik rij met mijn tank ongeveer tussen de 175 en 200 km. tot reserve dat is ook zo rond de 1:23 tot 1:26 :) .
De tank van een Ascot is idd 9,5 liter dus niet altijd even handig.
Ik heb zaterdag voor de VT500E ook even wat onderhoudsspullen besteld zoals filterwerk,bougies en een accu..hoef ik niet meer te wisselen.
Mzzllss,Rob.
 
Laatst bewerkt:
Ja de bedrading voor de knippers hoeft er niet meer door he, en alleen de koplampdraden is niet zoveel :) er zit ook gelijk een grootlichtlampje ingebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Pics!

En ik snap als newbie ook opeens waar de oma-uitdrukking vandaan komt :+

Y0w8eep.jpg


roS65iN.jpg


cxdzJrj.jpg


UKTdBc3.jpg


KIC7RFt.jpg


eutbgfn.jpg


Oja hij lekt dus olie maar ik zocht er niet te veel achter, tot ik olielevel ging checken... daar moest wel iets meer bij dan een halve liter! :$
 
_O- _O-

Dat is mijn favoriete motorfotoweggetje! (serieus)

Leuk project hoor, ik ga het volgen.
 
Buiten dat jouw Ascot een beetje olieverlies heeft lusten de oude VT500's soms wel een slokje olie zonder lekkage..
De mijne heeft ook weleens wat meer nodig dan een half litertje 8-) ..vooral na langere snellere stukken ..gewoon wat meer controleren ;) .
Mzzlllss,Rob.
 
Buiten dat jouw Ascot een beetje olieverlies heeft lusten de oude VT500's soms wel een slokje olie zonder lekkage..
De mijne heeft ook weleens wat meer nodig dan een half litertje 8-) ..vooral na langere snellere stukken ..gewoon wat meer controleren ;) .
Mzzlllss,Rob.

Op dat blokje is toch de latere Transalp (600) gebaseerd? Taaie blokken! Vind die Ascot schattig om te zien. Eigenlijk een ideale gebruiksmotor. *O*
 
Schattig? In dit ding zit nog aardig pit. Ik krijg altijd bijna een supermoto gevoel als ik met het v-twinnetje door de stad cross :+ Het schijnt wel de geestelijk vader van veel 80'ies Honda modellen te zijn ja.

O ja en ik krijg de afstelling nog steeds niet goed, ik had hem rijker gezet (stelschroef naar binnen draaien toch?) maar nu heeft ie nog steeds dezelfde kuren als met de te arme sproeiers. De uitlaat klapt nu ook bij het gas loslaten, toen ik hem weer een slagje losser had gedraaid werd dat minder. En hij start meestal prima alleen gisteren viel ie uit voor het stoplicht en deed ie een halve minuut niks met starten...

Lastig nog.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan