Honda VT500 Ascot

ik ga t sowieso weer origineel maken inderdaad, maar zo heb ik wel ontdekt waar de fout zat in de electronica...

Dat is niet de "fout" maar het gevolg....
Oorzaak zit waarschijnlijk in de bedrading.
Als je geluk hebt is het al opgelost, door de nieuwe kabels.
Maar wat bananenman zegt "eerst een nieuwe zekering maken.
 
Terug van vakantie en zie nu dit leuke topic *O*
Volgens mij heb ik deze wel eens vaker te koop gezien..en je hebt geluk meestal koop ik de goedkope opknappers voor onderdelen 8-) .
Er is wel een VT topic bij het choppergedeelte maar daar zijn er voor al dikkere Shadows.
Je hebt al gereden dus neem aan dat je de meeste slangetjes al hebt aangesloten..die kleine vanaf de cilinder is best belangrijk is de vacuumaansluiting van de benzinekraan.
Maar zijn leuke fietsen, ik heb de mijne al een flinke tijd en heeft veel landen in Europa gezien..is ook niet meer in standaard trim zal nog eens foto's plaatsen..
Als je heel de cockpit weg wilt halen (wat veel mooier staat) heb ik nog een tellertje liggen van een Shadow..
Er zit veel overbodige troep op een Ascot en je kan veel weg laten tenzij je em origineel wil maken..
Ik ga dit topic in de gaten houden :)
Mzzllls,Rob.
 
Heb je een foto van die Shadow teller?

Ik ga die originele unit er niet meer op zetten, en ook een toerenteller vind ik overbodig. Wel moet ik nog iets klussen om de waarschuwingslampjes in te zetten, want die zijn after all toch wel handig. Ik wil gewoon een mooie ronde km-teller voor mn stuur. Verder zat ik te kijken naar een koplamp van een CMX 250 of een dergelijk model. Bedankt voor de tip over de Shadow, ik heb wel een shadow handboek maar er nog niet aan gedacht om in shadow topics te kijken ;)

Ik heb er een stukje mee gereden en de remmen doen het niet optimaal. Ook loopt de motor dus niet helemaal soepel.

Nieuwe to-do-list voordat ik weer ga rijden:
- remmen afstellen
- knipperlichten in orde maken
- remlicht voorrem in orde maken
- carbs schoonmaken

En op termijn:
- koplamp vervangen
- teller monteren
- tank opnieuw lakken

Photoshopje:
Z3CeDDE.jpg
 
Wat is het gat bovenop de motor zelf?

Het gat in het midden van deze foto?
lCs4jX5.jpg


Ziet er uit als de carterontluchting, zou ik wel even iets van een luchtfiltertje op zetten. Normaal gaat de carterontluchting naar het luchtfilterhuis, maar dat is bij jou vervangen door lossen filters toch?
 
Laatst bewerkt:
Het gat in het midden van deze foto?
[afbeelding]

Ik denk dat carterontluchting, zou ik wel even iets van een luchtfiltertje op zetten. Normaal gaat de carterontluchting naar het luchtfilterhuis, maar dat is bij jou vervangen door lossen filters toch?
Ja een maatje van mijn broer heeft een CB en die zei inderdaad dat het van het luchtfilterhuis was, en dat het gewoon open kon blijven. Zelf ben ik daar niet zo zeker van. Wat voor filtertje zou daar op kunnen?
 
Trap ook gelijk die gruwelijke knipperlichtjes er af :+

Kunnen ze op Mars nog zien branden die dingen.....

Suggestie voor snelheidsmeter

Zoeken
 
Hehe true :P

Mooi metertje, liefst zoek ik het tweedehands voor een paar tientjes, die meter kost namelijk meer dan de helft van wat ik voor de motor heb betaald ;)
 
Ja een maatje van mijn broer heeft een CB en die zei inderdaad dat het van het luchtfilterhuis was, en dat het gewoon open kon blijven. Zelf ben ik daar niet zo zeker van. Wat voor filtertje zou daar op kunnen?

Ik zou niet zonder blijven rijden, het kan lang goed gaan, maar er kan zo wel zooi in het carter terecht komen.

Er zijn speciale filtertjes voor als je googled op "air filter breather" vind je er genoeg.

Je zou er ook een stukje schuim om het pijpje kunnen maken, bijvoorbeeld met een slangenklem.
 
Je hebt misschien kans dat door de losse filters de motor niet goed loopt omdat de sproeiers niet aangepast zijn, en idd de Honda V twins zijn best gevoelig voor vuile carbs.
Ik heb veel onderdelen voor VT 500's liggen en heb evt. nog een compleet luchtfilter systeem liggen.
Er is trouwens een werkplaatshandboek van Haynes waarin de Ascot behandeld wordt(misschien heb je die al) en dan is er ook nog het originele fabrieks handboek die vast ergens te downloaden is want ik heb em geloof ik ook.. :?
Zal proberen een foto te maken van de Shadow teller is makkelijk pas te maken want ik heb em erook op zitten ;) hoef er geen hoofdprijs voor te hebben trouwens.
Andere tip is dat veel motoronderdelen van de VT 500's (dat zijn er al 3 types trouwens) ook hetzelfde zijn als de grotere broers VT600/700/750, Africatwin enz. NTV/Deauville/Hawk/Bros en Pacific Coast die allemaal van de VT500 afgeleid zijn.
Er zijn ook Duitse en Engelse forums over de VT500 waar ook veel info staat over de Ascot..zoek maar ff op het net.
Mzzlllss,Rob.
 
Op Marktplaats staat een boek te koop....
Zeker de moeite waard...

K & N heeft ook speciaal carter ontluchtingsfilter...

Mijne liep ook slecht in het begin, maar een flesje Wynn's deed wonderen en af en toe een 1/2 litertje Diesel :-)

Je sproeiers zul je misschien wel aan moeten passen inderdaad. Vuistregel is 10 % groter ( plus minus )
 
Vrijdagavond en zaterdag weer even aan de Ascot kunnen klussen. Zaterdag heb ik er grotere sproeiers in gezet, van 112 naar 127,5. Hij loopt al een stuk beter maar heeft soms nog een dipje bij het opentrekken van het gas. De carbs zelf waren heel schoon bovenin en bij de sproeier, verder heb ik ze niet uit elkaar gehad. Verder pleurde mijn kenteken er af onderweg dus daar heb ik maar een extra ringetje + 2 moertjes op gezet :+

Ik vind techniek leuk maar weet niets van het motorische gedeelte van een motor. Daarom was ik ook echt niet van plan om zelf het blok er onder uit te halen, mocht dat nodig zijn. Tot ik dus de carbs eraf moest hebben en eigenlijk wees alles voor zich en was het heel makkelijk, en zou het nu ook zo aandurven om het blokje er onder vandaan te sleutelen. Zo zie je maar weer hoe snel je leert :Y

De knipperlichten doen het nog niet, ligt aan het relais waarschijnlijk? Waar zit die? Ik heb gelezen dat het een ronde zilverkleurig relais is en dat ie onder de tank zit, maar ik zie niets. Ik zie wel een zwart blokje dat volgens mij ook met de richtingaanwijzers te maken heeft, maar die kan ik niet openmaken oid. En er staat ook 12v op het input draadje. De lampjes doen het wel als ik ze aansluit op een andere spanningsbron.

Losse carbs:
xRAMLOJ.jpg


weer in elkaar voor testritje:
U68lMPj.jpg


enorm sexy ass:
(teller had ik er even los op liggen, om te checken of mijn speedometer gear box fix was gelukt :+ en om toeren stationair te stellen)
SggoHn3.jpg


en gewoon een fijne voor de iphone background:
zSi3KnO.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi!,

Je knipperlichtrelais zit onder het zadel in een rubber houder....
Althans daar hoort ie :-) aangezien bij jou niet alles origineel zit.

Ik ben ook even aan het prutsen geweest, band is glad en nieuwe remschoenen is ook geen overbodige luxe.

full

full
 
Leuk om te zien, is die van jou nog wel helemaal origineel? Ik moet ook nog een keer van die kleine knippertjes scoren in plaats van de verkeerslichten die er nu op zitten.

Ja onder het zadel in rubber houder heb ik een zwart blokje gevonden dat volgens mij het relais is, maar geen idee hoe ik kan controleren of ie het doet. Kan er ook niet zo 123 bij met de multimeter volgens mij. Kan nu even niet kijken want hij staat nog bij mn ouders in de schuur ;)
 
Mijn relais heb ik vervangen omdat ie regelmatig dienst weigerde en ik heb led knipperlichten in mijn spiegels zitten.. 3 problemen in een keer opgelost. Grote knippers weg, nieuwe spiegels en een goed relais... Achter heb ik inderdaad kleinere knipperlichten.

Bovenstaande en op de ronde koplamp na ( waar ik heel wijs mee ben ) is ie origineel.

2 weken terug heb ik een andere voorvork gekocht met dubbele schijven van een Honda Sabre.
Die ben ik aan het reviseren... Nieuwe keerringen, remklauwen reviseren en alles spuiten. ( zo zwart als de nacht )
Alles passend maken en dan kan die vierkante doos en claxon ook weggewerkt worden.

Op het verlanglijstje staan nog spaakwielen :P en andere uitlaat ( Megatons ) een bescheiden snelheidsmeter ( die van de foto ) en overspuiten.... Kortom genoeg te doen nog.
 
Goed bezig hier, ik ben met mijn Ascot dit pinksterweekend in de Ardennen geweest.
Op zaterdag deed de startmotor het niet meer onderweg..maar met een duwtje start het ook ;) ..nog deze week ff kijken of accu dood is of iets anders in de electra ws. dan de spanningsregelaar.
Heb genoeg reserve liggen gelukkig, en kan dan gelijk ook weer de telleraandrijving vervangen die kapte er vorige week mee..
Volgend weekend weer kamperen in het oosten van het land.
Spaakwielen lijken me ook wel mooi maar ben benieuwd wat je dan achter wil gebruiken.
Mzzzlllss,Rob.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf, je hebt trouwens alweer een PB terug. Ik hoop deze zomer ook een mooi ritje naar het buitenland te maken met de Ascot!
 
Ik heb ook een tijdje zonder snelheidsmeter gereden.... Ging prima, want de toerenteller deed het wel.
Bij mij was het kunststof tandwiel van de snelheid-opnemer kapot. Heb nu die van de Sabre er in zitten.

Wat ik ook heb is een bijgeluid, hoofdzakelijk in de 4e t/m 6e versnelling. Laat ik gas los en kom ik onder een bepaald toerental ( 4000 toeren ) dan is het weg...

Maar hij rijdt er niet minder om :]
 
Veel plezier ermee Daniel ,
Ik heb gistermiddag ook mijn telleraandrijving gemaakt, daar was ook het plastic binnenwerk kapot..
De andere die ik had liggen had wel een metalen binnenwerk dus misschien hadden ze ercan geleerd bij Honda :?
Gelijk ook weer de radiatorbescherming gemonteerd en grootlicht gecontroleerd.. is niet de bedoeling als je die aanschakeld dat de motor ermee stopt :X
Alles werkt weer dus kunnen goed op stap met de motor dit weekend :]
Mzzzlllss,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan