Honda Vision 110 (2011)

het lijkt wel iets op wat ik met de Honda PCX had. Dat was dat ik eigenlijk ook niet meer volgas kon rijden, (met een wat lege tank) dat wat toen een probleem met de brandstof toevoer en is de benzine unit vervangen. Als ik dan op vol vermogen probeerde te rijden (bij een 75% lege tank) kan ik dat niet, dan zakte die steeds terug, ik kon toen alleen half gas rijden, (en ging die dus ook niet hard) is dat ook wat jij ervaart?
 
ik had al een tijdje rond gereden in en rond ons dorp. dus max 65 km/h. Na 2wk ging ik een N- weg op en moest dus 80km/h draaien. Ging zo.n 3km goed en toen weer het oude probleem. Eerst bij warme motor op de standaard voluit gewoon vloeiend lopen, na dit gebeuren weer haperen en inhouden bij volgas. Ik kan de honda uit laten lezen bij van wijk in zoetermeer maar zei zijden er direct bij dat dit niet zaligmakend kan zijn . Misschien konden ze een kleine hint geven na het uitlezen of misschien konden ze er niets mee. Zij geven ook aan dat dit een lastige storing is vooral omdat de bike wel goed start en loopt tot volgas gegeven wordt. Simpel weg onderdelen vervangen om het op te lossen is voor de motorzaak geen optie omdat deze delen loei duur zijn en niet op voorraad. Zij zeiden gezien mijn redelijke kennis van zaken dat ik beter zelf op zoek kan gaan. Op dit moment heb ik veel onderdelen gekocht via sloop en markplaats. Ik kan nu alles vervangen vanaf benzine tank tot aan uitlaat gedeelte. Hier tussen zit zo.n beetje alle electronica die mij kan zieken. dus ik ga eerdaags maar op zoek en mijn geduld op de proef stellen. Tips en ideeen zijn ook zeer welkom.
mvg aad
 
jessedew, bij mij maakt het niet uit tank vol of leeg. Ik heb een brandstof pomp liggen met nieuw aanzuig filter. Ik ga hier maar beginnen.
mvg aad
 
Hoi Aad,

Geen idee of je er iets aan hebt, maar ik herinnerde dat mijn oude Sh last had van een gelijksoortig probleem. Bij volle belasting afhaken. Bleek een gare bobine te zijn waardoor de ontsteking in noodloop ging en niet vooruit te branden was. Was gelukkig wel uit te lezen bij de motorboer.

Succes en ik ben benieuwd naar waar je op uit gaat komen.
 
ik had al een tijdje rond gereden in en rond ons dorp. dus max 65 km/h. Na 2wk ging ik een N- weg op en moest dus 80km/h draaien. Ging zo.n 3km goed en toen weer het oude probleem. Eerst bij warme motor op de standaard voluit gewoon vloeiend lopen, na dit gebeuren weer haperen en inhouden bij volgas. Ik kan de honda uit laten lezen bij van wijk in zoetermeer maar zei zijden er direct bij dat dit niet zaligmakend kan zijn . Misschien konden ze een kleine hint geven na het uitlezen of misschien konden ze er niets mee. Zij geven ook aan dat dit een lastige storing is vooral omdat de bike wel goed start en loopt tot volgas gegeven wordt. Simpel weg onderdelen vervangen om het op te lossen is voor de motorzaak geen optie omdat deze delen loei duur zijn en niet op voorraad. Zij zeiden gezien mijn redelijke kennis van zaken dat ik beter zelf op zoek kan gaan. Op dit moment heb ik veel onderdelen gekocht via sloop en markplaats. Ik kan nu alles vervangen vanaf benzine tank tot aan uitlaat gedeelte. Hier tussen zit zo.n beetje alle electronica die mij kan zieken. dus ik ga eerdaags maar op zoek en mijn geduld op de proef stellen. Tips en ideeen zijn ook zeer welkom.
mvg aad
Dus in feite heb je enkel gedurende een beperkt aantal km met volle belasting het idee gehad dat het probleem opgelost was.

Dat de motor op de standaard voluit vloeiend loopt zegt eigenlijk niets, want er is geen belasting: de motor moet geen vermogen leveren.
Jouw probleem is dat de motor niet zijn volle vermogen onder belasting levert.

Waarom zou een motor inhouden bij volle belasting?
Wat ik van de Vision 110 uit 2011 vind is dat die elektronische injectie heeft en elektronische ontsteking, geen lambda-sonde.
Dus ofwel gaat er iets mis met de ontsteking, ofwel met de brandstofinjectie.

Flikkert dat motormanagementlampje ook nog?
 
De bobine heb ik al een keer gewisselt en gaf geen verandering. Het managment lampje heeft 1 keer opgelicht toen ik voluit op de N weg reed. Mijn gevoel zegt dat er iets in het brandstof gedeelte zit. Maar dat is de ellende van de electronica, er zijn meerdere items die via de ECU communiseren en op deze manier de brandstof injectie beinvloeden. Maar ik weet ook dat de E10 brandstof rubber en brandstoffilter kunnen verrampeneren. De vorige eigenaar heeft helaas met E10 gestookt.
 
De bobine heb ik al een keer gewisselt en gaf geen verandering. Het managment lampje heeft 1 keer opgelicht toen ik voluit op de N weg reed. Mijn gevoel zegt dat er iets in het brandstof gedeelte zit. Maar dat is de ellende van de electronica, er zijn meerdere items die via de ECU communiseren en op deze manier de brandstof injectie beinvloeden. Maar ik weet ook dat de E10 brandstof rubber en brandstoffilter kunnen verrampeneren. De vorige eigenaar heeft helaas met E10 gestookt.
Maak je over die E10 maar niet teveel zorgen. Ik rij al 2 jaar rond op enkel E10 met mijn Beverly 300. Geen enkel probleem ondervonden.

Dus dat managementlampje gaat wel nog aan als je vol vermogen vraagt?
 
Yep, en dan begint het blok te stotteren en valt het vermogen weg. Als ik dan stop , hem uitzet en na een paar minuten weer start dan gaat tie weer tot max 70/75km/h tot ik hem weer langer voluit houd dan weer stotteren enz enz. Het lijkt dan wel op een soort veilige modus.
 
Met uw E10 ben ik het niet echt eens. Een maat van mij heeft een scooter bedrijf maar die heeft veel scooters met schade. Ik heb er ook al eens een voor een familie lid op moeten lappen. Rubber schade en extreme koolafzetting tussen de uitlaatklep.
 
Ik ga mijn Honda Vision 110 uit 2015 vandaag op Marktplaats zetten.
Ik heb een Smart Fortwo cabrio gekocht en ik kan niet alles hebben. ;)
 
hallo allemaal,
met veel geduld , zoeken ,testen, vloeken enz is het mij toch gelukt het probleem op te lossen van mijn vision 110cc. Ik heb eerst veel onderdelen bij een motor sloop gekocht en ben langzaam begonnen met vervangen van onderdelen en testen. Brandstof pomp met filter en brandstofslang, helaas geen verandering, gasklephuis ,ook geen verandering. Toen ben ik mij gaan verdiepen in de ECU. Het bleek dat mijn type keihin ECU waar mijn vision mee was uitgerust niet was te vinden in de honda onderdelen lijst. Deze ECU was door honda vervangen door een opvolger. Deze had ik ook liggen via MP aangekocht. Het bleek dat de nieuwe ECU niet matchte met mijn eigen injector. Nu bleek ik injectors te hebben met een 1 erop en een 2. Nr 1 hoorde dus bij de ECU 863 en nr 2 bij de ECU nr 864 die normaal in de in europa geleverde visions hoorde te zitten. Ik had wel gezien dat mijn bougie steeds erg zwart was wat dus duide op een zeer rijke loop. Ook met de nieuwe ECU en injector liep het blok niet door naar boven en bleef hikken. Toen heb ik de lambda sonde uit het uitlaat kanaal gedraaid. Deze was mega onder geroet waarbij ik het idee kreeg dat deze wel eens foute info kon doorsturen naar de ECU. Sonde goed schoon gemaakt en weer terug geplaatst. Motor gestart en direct bemerkte ik een andere loop in het blok. Hij hikte nog wel maar pas veel later bij +/- 90 % gas open. Ik kreeg weer beetje hoop. Blok tijdje laten draaien en bougie bekeken , deze kleurde nu grijs/wit. Dus ECU en lambda sonde waren op elkaar aan het reageren. Na dat blok weer koud was starte ik hem en wat direct opviel was dat het blok koud starte met iets verhoogd toerental en na zo,n 20 seconden terug viel in een lager toerental. Dus een choke modus. Dit had mijn oude setup duidelijk nooit gedaan. Ik ben rustig gaan rijden en merkte direct al dat er veel meer kracht in zat. Ook liep het blok vrij makkelijk naar de 80 km/h. Hierna een N weg opgegaan en het gas opengetrokken. Blokje liep keurig naar de 85 kmh met vlagen richting 90. Geen verkeerde klap gegeven en aardig krachtig ,ook tegen de wind in. Thuis gekomen op de standaard gas open getrokken en het blok liep snaarstrak naar volgas zonder 1 hik. Om het zeker te weten de oude ECU en injector erin gezet. Het blok liep 2 tellen strak naar boven en begon al snel weer in te houden en te hikken. Wat duidelijk opviel bij deze setup was dat bij koud blok het toerental ook hoger begon maar niet terug zakte bij warm worden van blok. Bougie weer roetzwart en lambda sonde ook. De conclusie die ik hieruit trek is dat bij deze oude ECU waarschijnlijk de choke stand erin blijft staan waardoor alles verroet en er valse waarden gaan rond zweven. Dus nieuwe setup er weer in gezet, alles schoongemaakt en blokje loopt weer als een speer. Durf nu weer gewoon op de N wegen te rijden en hij is een stuk zuiniger gaan rijden. Ook nog wat problemen met het starten gehad. De start motor ging steeds vaker niet rond bij het indrukken vd start knop. Dit geintje had ik ook al gehad bij mijn vision bromfiets uitvoering. Eerst start motor uit elkaar gehad en helemaal schoon gemaakt binnenin. Dit was niet het probleem want hij bleef zwijgen. stuurkap eraf en stekkertjes bij de remhandel links bekeken. En jawel het zelfd probleem als bij de brommer. Stekkertje was wat open getrild , deze weer wat dichter geknepen en de start motor werkt weer als een nieuwe. Tot zover mijn bevindingen. Ook nog bedankt voor jullie mee denken.

mvg aad
 
Ik zou als kers op de taart, nog een flesje forté II (of een ander merk) in de tank doen. Om de zuiger en kleppen schoon te maken.
 
Wat een doorzettingsvermogen, @AADH :Y
Goed dat je dit deelt, daar kunnen anderen weer wat aan hebben. :t

Mijn Vision wordt vandaag opgehaald. Die krijgt een nieuw leven achterop een camper. Ik heb haar sinds 2017 en nooit wat mee gehad. Echt een probleemloos motortje. Ze is van 2015.
 
Gerdien, ik had hem zien staan op MP. Ik heb er nog over na gedacht voor als het niet ging lukken met mijn eigen vision.
 
Gerdien, ik had hem zien staan op MP. Ik heb er nog over na gedacht voor als het niet ging lukken met mijn eigen vision.
Wees maar blij, want toen zij opgehaald werd wilde ze ineens niet starten. Alsof ze niet weg wilde. Echt idioot en ik baalde daar flink van.
Maar toen is ie met korting alsnog wel meegenomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan