Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

RVF ook nog even van een nieuwe kettingset voorzien.
Deze fiets ( zie verslag vanaf 13 april) is indertijd nieuw aangekomen in Nederland en tot nu toe nog altijd in bezit van de eerste eigenaar.
Had nog nooit een echt grote sevicebeurt gehad. (27000 km).

1389996
1389997
1390003
1390005
1390006
1390007
 
De probleem RVF met de grotere gemaakte stationairsproeiers vanmorgen afgesteld. Dit keer op locatie.
De pilot jets waren inderdaad de grote boosdoeners. Na lang zoeken het probleem gelukkig gevonden. *O*
Met de juiste # 35 standaard sproeiers loopt ook dit RVF-je weer fijn en strak rond.


1390295
1390296
1390297


Weer iemand super blij en tevreden.8-)
1390302
 
:+Weer een lekkende carburateur. Dit maal van een NC30 en opgestuurd vanuit Belgie.
Kon na de ultrasoonbehandeling ook meteen uit elkaar om te worden voorzien van alle o-ringetjes.

Er mankeerde nogal wat aan deze carb. Dat deze de douane heeft weten te passeren is mij een raadsel.:+. Was niet heel vakkundig aan gesleuteld
.:(
Schroeven aan de onderzijde niet goed vast. Rubbers fout gemonteerd en daardoor beschadigd. Vlotterhoogte totaal niet goed. etc.

1390833
1390834

Gelukkig nog sloopdelen op reserve.:t

Carb weer schoon.

1390900
1390901


1390835
1390837
1390848


Lekkerij bij het benzine t-stuk

1390838


Uit elkaar en alle o-ringen meteen vervangen. Het wordt bijna lopende band werk.😂

1390840


1390841
1390842


1390847

1390843


En na de tweede lektest weer perfect dicht en droog.

1390844


Ook hier was er geknoeid met een stationairsproeier die een grotere doorlaat had dan de rest. Vervangen door een nieuw exemplaar.

1390845
1390846


Ik controleer ze vanaf nu maar standaard bij een ultrasoonbehandeling. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een erg gaaf en bijzonder filmpje! Het is op het prachtige Oulton Park. Het is 2-takt vs. 4-takt. En ik was niet bekend met dit filmpje en tig jaar later heb ik een RGV en wil ik ooit nog een VFR 400 R. Ook prachtig dat ze toen in een klasse tegen elkaar streden :}:]
 
Ja dat filmpje ken ik ook. :]*O*
Gaaf, het is jammer dat er nog maar weinig mensen met deze motortjes racen. In Engeland doen ze dat volgens mij nog wel.
Tot nu toe nog maar één keer met een CRT op Assen een leuk onderonsje gehad met een RGV 250, toch leuker dan op het rechte stuk voorbij geblazen te worden. -O-
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Afgelopen weekend met de trein naar Luik. Daar opgehaald door een Belg om na twee uur rijden bij zijn woning diep in de stille Belgische Ardennen aan te komen.
Doel: een NC30 repareren. De man had mij al zeer vaak gebeld om informatie en onderdelen, maar in de buurt geen enkele dealer, hulp. speciaalzaken etc. Nu wilde hij alles eens goed voor elkaar hebben. Mijn site gevonden en mijn hulp ingeroepen. Natuurlijk heb ik toegestemd. NC35Race internationaal.:+
Dus ben ik met een grote rugzak met wat kleren en veel gereedschap (wist niet wat daar aanwezig was) en klepstelplaatjes naar de Ardennen vertrokken op slechts 8 km van Frankrijk. Gewicht rugzak 17 kg'(
Vrijdag heen en ik was zondag begin van de avond weer terug.
Kleppen stellen-koppeling-kettingset-diverse controles etc.
Het werd een soort korte vakantie met heerlijk eten en drinken en tussendoor werken aan een NC30. Wat wil je nog meer.8-)
Er stonden verder nog twee exemplaren. Ook zijn vrouw rijdt NC30! Straks dus drie rijdende exemplaren.:) Belg was na afloop zeer tevreden. Ik ook.
Hier een foto-impressie.

1393616
1393617
1393618
1393619
1393620
1393622
1393623
1393624
1393625
1393626
1393627
1393628
1393629

1393630
1393631
1393632



1393633
1393635


En aanwezig een origineel racepak uit 1988.

1393636
1393637


Een perfect weekend.:9~
 
Laatst bewerkt:
Heel gaaf.
Super van je dat je dan ook gewoon zo diep België in gaat om onderhoud te plegen aan een motor. :} :t
 
Afgelopen weekend met de trein naar Luik. Daar opgehaald door een Belg om na twee uur rijden bij zijn woning diep in de stille Belgische Ardennen aan te komen.
Doel: een NC30 repareren. De man had mij al zeer vaak gebeld om informatie en onderdelen, maar in de buurt geen enkele dealer, hulp. speciaalzaken etc. Nu wilde hij alles eens goed voor elkaar hebben. Mijn site gevonden en mijn hulp ingeroepen. Natuurlijk heb ik toegestemd. NC35Race internationaal.:+
Dus ben ik met een grote rugzak met wat kleren en veel gereedschap (wist niet wat daar aanwezig was) en klepstelplaatjes naar de Ardennen vertrokken op slechts 8 km van Frankrijk. Gewicht rugzak 17 kg'(
Vrijdag heen en ik was zondag begin van de avond weer terug.
Kleppen stellen-koppeling-kettingset-diverse controles etc.
Het werd een soort korte vakantie met heerlijk eten en drinken en tussendoor werken aan een NC30. Wat wil je nog meer.8-)
Er stonden verder nog twee exemplaren. Ook zijn vrouw rijdt NC30! Straks dus drie rijdende exemplaren.:) Belg was na afloop zeer tevreden. Ik ook.
Hier een foto-impressie.

Bekijk bijlage 1393616Bekijk bijlage 1393617Bekijk bijlage 1393618Bekijk bijlage 1393619Bekijk bijlage 1393620Bekijk bijlage 1393622Bekijk bijlage 1393623Bekijk bijlage 1393624Bekijk bijlage 1393625Bekijk bijlage 1393626Bekijk bijlage 1393627Bekijk bijlage 1393628Bekijk bijlage 1393629
Bekijk bijlage 1393630Bekijk bijlage 1393631Bekijk bijlage 1393632


Bekijk bijlage 1393633Bekijk bijlage 1393635

En aanwezig een origineel racepak uit 1988.

Bekijk bijlage 1393636Bekijk bijlage 1393637

Een perfect weekend.:9~


Roel je bent echt top 👍
 
NC30 in onderdelen.
Ben eindelijk begonnen om een NC30, die totaal in onderdelen in kisten zit, weer op te bouwen. Type I in de HRC kleuren.
Zal niet heel snel gaan, want er zijn meer projectjes.
Eerst maar binnenkort het motorblok inbouwen.



resize-of-img_20190518_210051-jpg.1394756
1394757
1394758
1394759
1394760
1394761
1394762
1394763
1394764
Resize of IMG_20190518_210051.jpg
 
Laatst bewerkt:
20190506_212247.jpg

Vandaag sinds jaren weer eens een rondje op de Rvf gedaan . Het blijft een heerlijke fietsje en wat loopt zo'n v4tje toch prachtig. Jammer dat ik er nog zo weinig tijd voor heb.
20190506_212247.jpg
20190518_132927.jpg

Misschien maar iemand anders er blij mee maken?
 
Je bedoelt "ik kies ervoor om minder tijd te besteden aan motorrijden"??

als je het geld niet 1,2,3 nodig hebt zou ik zeggen "lekker wegzetten".

Wat voor bedrag heb je in je hoofd? (mag via prive bericht hoor (incl km stand etc) ).

als ik mijn voortuin/schuur efficiënter inricht IS er nog plaats... _O- _O-
 
Je bedoelt "ik kies ervoor om minder tijd te besteden aan motorrijden"??

als je het geld niet 1,2,3 nodig hebt zou ik zeggen "lekker wegzetten".

Wat voor bedrag heb je in je hoofd? (mag via prive bericht hoor (incl km stand etc) ).

als ik mijn voortuin/schuur efficiënter inricht IS er nog plaats... _O- _O-

Ik ga er deze week eens goed over na denken, dat weg zetten had ik nl al ff geprobeerd :D
 
En nieuwe balhoofdlagers gemonteerd.

1395227
1395219
1395221
1395222
1395223


Kroonplaat wordt later nog gespoten. Fiets moet nu eerst zo snel mogelijk op de wielen staan. Vanaf dat moment is het geheel mobiel en kan tijdelijk verplaatst worden. Daarna blok inbouwen.
 
Vandaag de achteras ingebouwd in de swingarm.
De exentrische NC30 as is een juweeltje.

:9~:9~
Wel zijn de grote lagers helaas peperduur.


1395477



1395478
1395479
1395481


Deze as heeft wel zeer fraaie onbeschadigde lippen voor het ketting stellen.

1395482
1395483
1395485
1395487
1395488


De doos met bouten en moeren wordt al een beetje leger. Alles ligt door elkaar. (Ik heb de motor niet zelf gedemonteerd, maar compleet in losse onderdelen gekocht).
Gelukkig heb ik uitgebreide onderdelenlijsten waar de lengtes van de boutenjstaan vermeld, zodat de puzzel langzaam wordt opgelost.
Alle bouten en moeren hebben een behandeling ondergaan en zijn weer als nieuw.:9~. Helaas ontbreken er een paar.





1395490


Morgen verder met het linksysteem.


1395494
 
Maar om je vraag te beantwoorden: ik heb hier wel meer zut in huis waar ik als ik puur naar gebruik kijk niks aan zou hebben, maar die echt never de deur uit gaan. Ik heb ze omdat ik ze wil hebben en soms, heel soms, doe ik er wat mee.

Als je dat ook op kunt brengen voor je 400, heb je daar je antwoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan