Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Pasvlakken uiteraard brandschoon.

Resize of IMG_20190211_182427.jpg
Resize of IMG_20181014_152922.jpg


De dure koppakking
.:(

IMG_20190301_135339.jpg


Nu opbouwen. Eerst de kop, daarna de cassette, waarvan de tanden uiteraard goed in de vertanding op de krukas moeten vallen.


Resize of IMG_20190301_142920.jpg
Resize of IMG_20190301_143936.jpg
Resize of IMG_20190301_144626.jpg
Resize of IMG_20190301_145637.jpg
Resize of IMG_20190301_150739.jpg


wordt vervolgd. Kunnen maar 9 foto's per bericht.
 
Laatst bewerkt:
De nokkenassen hebben een eigen lagerhuis.
Stand van het tandwiel ten opzichte van het tandwiel van de cassette is zeer belangrijk.


Resize of IMG_20190301_151137.jpg


Veel bouten met verschillende lengte.
Resize of IMG_20190301_151838.jpg
Resize of IMG_20190301_152649.jpg
Resize of IMG_20190301_154750.jpg
Resize of IMG_20190301_160324.jpg


Uiteraard moet de timing zeer precies staan. Bij de nokkenassen kun je er zomaar een tandje naast zitten.

De hele timing twee maal nauwkeurig gecontroleerd.
Daarna alle kleppen stellen. Met een los blok toch wel een beetje minder lastig.

Resize of IMG_20190301_204732.jpg
Resize of IMG_20190301_174236.jpg


En klaar.
:9~

Resize of IMG_20190301_204935.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi setje JIS schroevendraaiers
Is de rest niet mooi?8-)

JIS schroevendraaiers zijn echt anders. Gewone kruiskop schroevendraaiers hebben een andere passing.
De kruiskoppen op oudere honda's, denk bijvoorbeeld aan de carburateurs, hebben een andere schroevendraaier nodig. Dus: JIS. (geen wonder dat veel van die carb. schroeven vernield zijn doordat een gewone kruiskopschroevendraaier is gebruikt)
Honda heeft dus andere kruiskoppen gebruikt.

Ik kwam hier pas vorig jaar achter, dus meteen twee setjes aangeschaft.:9~
 
Ben dus gestart met de opbouw van een NC30 compleet in onderdelen.


Bij thuiskomst bleek de verkoper niet helemaal eerlijk te zijn geweest. Bij de voorste cilinderkop was de steun waar de kop aan het frame vast hoort te zitten, afgebroken. Wist later van niets, maar heeft het blok zelf uit het frame gehaald.;(

Als ie toch denkt dat liegen ok is moet ie het wel goed doen....


"what is for him, will not go past him..."
 
Is de rest niet mooi?8-)

JIS schroevendraaiers zijn echt anders. Gewone kruiskop schroevendraaiers hebben een andere passing.
De kruiskoppen op oudere honda's, denk bijvoorbeeld aan de carburateurs, hebben een andere schroevendraaier nodig. Dus: JIS. (geen wonder dat veel van die carb. schroeven vernield zijn doordat een gewone kruiskopschroevendraaier is gebruikt)
Honda heeft dus andere kruiskoppen gebruikt.

Ik kwam hier pas vorig jaar achter, dus meteen twee setjes aangeschaft.:9~
Nee, ben ik alleen maar jaloers op:X
 
Die achterbrug ziet er als nieuw uit :Y Is die gestraald?
Zit wel een soort slijtplekje in. Is dat van iets wat standaard bij een NC30 kan aanlopen of ouderdomschade?
 
Er zit inderdaad een klein slijtplekje. Denk dat de hielbeschermer daar ooit iets verbogen is geweest en de swingarm heeft geschampt..
In vergelijk met andere swingarmen, is deze echt een topper. Ondanks de 30 jarige leeftijd.:9~
 
Ja je kunt er bijna van eten.
Zit en eigenlijk blanke lak over die Honda frames heen? Of is dat geannodiseerd?
Vraag me namelijk af hoe je kleine krasjes eruit kan krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan