Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Inmiddels de kleppen van de achterste cilinders, 1 en 3, gecontroleerd.

Resize of IMG_20190109_184559.jpg

Resize of IMG_20190109_180221.jpg


En het doosje kon gesloten blijven.:9



Resize of IMG_20190109_184641.jpg


Alle kleppen stonden nog steeds mooi in het middengebied.
Kon de gegevens van 2013 er nog naast leggen. Alles nog steeds hetzelfde. Maak ik niet zo vaak mee. Waarschijnlijk ook niet veel kilometers mee gereden na het stellen indertijd.
Binnenkort de voorste cilinders. Zijn wat lastiger bereikbaar.
Resize of IMG_20190109_184652.jpg


En vanavond heb ik heel erg vals gespeeld:/8)7

Kennis kwam met Kawa ZX 10R;( lekkende voorvorkpoten. Ik moest ze wel repareren:Y of ik nu wilde of niet.:+

Ze zitten weer in elkaar.:YY maar alle v4 tjes in de mancave zijn nu volledig van slag;(B| door die vreemde indringer.:}

Resize of IMG_20190109_215153.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels de kleppen van de achterste cilinders, 1 en 3, gecontroleerd.

Bekijk bijlage 1346961
Bekijk bijlage 1346960

En het doosje kon gesloten blijven.:9



Bekijk bijlage 1346963

Alle kleppen stonden nog steeds mooi in het middengebied.
Kon de gegevens van 2013 er nog naast leggen. Alles nog steeds hetzelfde. Maak ik niet zo vaak mee. Waarschijnlijk ook niet veel kilometers mee gereden na het stellen indertijd.
Binnenkort de voorste cilinders. Zijn wat lastiger bereikbaar.Bekijk bijlage 1346997

En vanavond heb ik heel erg vals gespeeld:/8)7

Kennis kwam met Kawa ZX 10R;( lekkende voorvorkpoten. Ik moest ze wel repareren:Y of ik nu wilde of niet.:+

Ze zitten weer in elkaar.:YY maar alle v4 tjes in de mancave zijn nu volledig van slag;(B| door die vreemde indringer.

Bekijk bijlage 1346998

Goed om te zijn dat jij ook het goede... Uhm groene spul netjes onder handen neemt. :t
 
De komende dagen de NC30 bezitter op bezoek om mee te helpen.:)
Altijd makkelijk iemand in de buurt die het gereedschap kan aangeven.:+:+
Heeft wel een formulier moeten ondertekenen i.v.m. zwijgplicht omtrent de 400v4-techniek en werkwijze._O-_O-

Kleppen voorste cilinders gecontroleerd en....slechts één klep hoefde gesteld. Een uitlaatklep dat wat te ruim stond.
Hele motor dus maar één gestelde klep.:9~:9~

IMG-20190115-WA0000.jpg
IMG-20190115-WA0001.jpg
IMG-20190115-WA0002.jpg


Caburateur inmiddels volledig ontmanteld en wordt morgen schoon gemaakt en weer in elkaar gezet.

IMG-20190115-WA0004.jpg
IMG-20190115-WA0005.jpg
 
Vandaag samen met de stageloper:+ weer aan de NC30 gewerkt.
De carburateur is nu schoon en zit weer in elkaar en ook alweer in de motor gebouwd.
Eén vlotter had een beschadiging en is vervangen door een beter exemplaar.

IMG-20190116-WA0002.jpg
IMG-20190116-WA0011.jpg
IMG-20190116-WA0007.jpg
IMG-20190116-WA0009.jpg


IMG-20190116-WA0012.jpg
IMG-20190116-WA0028.jpg




IMG-20190116-WA0033.jpg
IMG-20190116-WA0008.jpg
IMG-20190116-WA0015.jpg
 
Laatst bewerkt:
En, de NC30 zit weer helemaal in elkaar.
Draait weer als een zonnetje en is nu weer (bijna) origineel.
(Horen eigenlijk witte wielen in).
Carb afgesteld en synchroon gezet.
Koelsysteen mooi lekvrij.

IMG-20190117-WA0008.jpg
IMG-20190117-WA0007.jpg


Hier een klein filmpje:


 
Maar die motor op jouw foto is toch helemaal origineel?

Jazeker. Heb toen bij jou de kuipset gekocht (deels beschadigd) die af kwam van de motorfiets hierboven (toch?) en toen gecombineerd met de deels beschadigde kuipset die ik had. Zodoende had ik weer een schadevrije vfr. Voor de rst compleet gestript en weer opgebouwd met ori honda deeltjes.
 
Jazeker. Heb toen bij jou de kuipset gekocht (deels beschadigd) die af kwam van de motorfiets hierboven (toch?) en toen gecombineerd met de deels beschadigde kuipset die ik had. Zodoende had ik weer een schadevrije vfr. Voor de rst compleet gestript en weer opgebouwd met ori honda deeltjes.
:+:+_O-
 
Dit is de mooist kleurstelling naar mijn mening. Heb deze een tijdje gezocht, maar niet gevonden
Is inderdaad een mooie kleurstelling.
Ik heb er twee jaar geleden één gevonden en weer doorverkocht aan een forum lid.

Resize of IMG_20170917_121903[1].jpg


Zelf vind ik de andere rode kleurstelling mooier. (type 5). Is in het middenkuipdeel minder druk en strakker.
De heb ik gekocht van de tweede eigenaar die de machine ruim 20 jaar in bezit had. Slechts 20000 km. En in showroom conditie.
Deze staat in mijn verzameling.

Resize of IMG_20170503_202529[1].jpg
Resize of IMG_20170503_202551[1].jpg
Resize of IMG-20170503-WA0057[1].jpg
Resize of IMG_20170503_211742[1].jpg


De topper die op 1 staat:

IMG-20180918-WA0019.jpg


En deze, type 2, al jaren in mijn bezit. Ook een prachtige kleurstelling.

DSCN4649.JPG


Heb nog een type 2, en die komt waarschijnlijk te koop.:

file2.jpeg


En natuurlijk, niet een originele uitvoering, maar wel geweldig, de OKI.



IMG_20150829_122740(2).jpg
IMG_20150926_144433(2).jpg


en dan nog deze::) (type 1, wordt aan gewerkt).

Resize of IMG_20180903_212154.jpg
IMG_20180831_162736.jpg
IMG_20180830_204823.jpg
IMG_20180830_204950.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad een mooie kleurstelling.
Ik heb er twee jaar geleden één gevonden en weer doorverkocht aan een forum lid.

Bekijk bijlage 1348747

Zelf vind ik de andere rode kleurstelling mooier. (type 5). Is in het middenkuipdeel minder druk en strakker.
De heb ik gekocht van de tweede eigenaar die de machine ruim 20 jaar in bezit had. Slechts 20000 km. En in showroom conditie.
Deze staat in mijn verzameling.

Bekijk bijlage 1348748Bekijk bijlage 1348751Bekijk bijlage 1348753Bekijk bijlage 1348754

De topper die op 1 staat:

Bekijk bijlage 1348755

En deze, type 2, al jaren in mijn bezit. Ook een prachtige kleurstelling.

Bekijk bijlage 1348756

Heb nog een type 2, en die komt waarschijnlijk te koop.:

Bekijk bijlage 1348757

En natuurlijk, niet een originele uitvoering, maar wel geweldig, de OKI.



Bekijk bijlage 1348761Bekijk bijlage 1348762

en dan nog deze::) (type 1, wordt aan gewerkt).

Bekijk bijlage 1348763Bekijk bijlage 1348764Bekijk bijlage 1348765Bekijk bijlage 1348766
Ik zie nu pas goed het verschil. Ik bedoel dus de 2e rode die jij post Roel.

Ik ben heel voorzichtig weer aan het kijken voor een NC30, mis hem toch wel af en toe. Dus mocht je hem verkopen, wil je mij dan een berichtje sturen?
 
Thermostaat inmiddels getest. Gaat perfect open en dicht.:Y

Bekijk bijlage 1348481Bekijk bijlage 1348483

Pakkingen hiervoor had ik gelukkig nog liggen.8-)
En, de NC30 zit weer helemaal in elkaar.
Draait weer als een zonnetje en is nu weer (bijna) origineel.
(Horen eigenlijk witte wielen in).
Carb afgesteld en synchroon gezet.
Koelsysteen mooi lekvrij.

Bekijk bijlage 1348583Bekijk bijlage 1348584

Hier een klein filmpje:

Het is ook echt een prachtige motor.
Begin deze kleurstelling steeds gaver te vinden, vroeger keek ik alleen naar de rood wit blauwe versies.
 
Ik zit er met deze kou lekker warmpjes bij.
De stageloper:+ /eigenaar van de NC30 was zo blij en tevreden dat hij een paar dagen mocht meedraaien dat dit vest als cadeau werd achtergelaten.})

IMG_20190119_175505.jpg
IMG_20190119_181640(2).jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan