Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Lekker vertroetelen, voordat het zout komt.:P

En schoonmaken en netjes houden !! dat had je mij beloofd.:Y

Bij mij staat alles al een tijdje op stal.
 
Een logé in de werkplaats. RVF 400R. NC35.
Na 15000 km weer even terug voor een kleppenbeurt.
4 klepjes moesten worden gesteld. Alles staat weer mooi in het midden van de beide tolerantie-uitersten.

IMG_20181220_100612.jpg
IMG_20181220_100602.jpg
IMG_20181220_101330.jpg
IMG_20181220_101315.jpg
IMG_20181220_101550.jpg
IMG_20181220_124939.jpg
IMG_20181220_121631.jpg
IMG_20181220_124949.jpg
IMG_20181220_131634.jpg
 
Jullie ook allemaal een VFRaai 2019 gewenst!


Wie weet keer ik -aanvullend- terug in de "grote" V4 familie... Misschien toch tijd om te upgraden van mijn VF500F2...
 
RVF vertrokken en weer veilig thuis.

IMG_20190106_102530.jpg


Volgende klus.

Deze NC30:

IMG-20180918-WA0017.jpg


Met deze lelijke korte uitlaat ( met RVF achterste bochtenset):

IMG_20190106_142103.jpg


Krijgt straks deze mooie originele OEM uitlaat:
IMG_20190106_142044.jpg

IMG_20190106_142050.jpg


Daarna carburateur "herprogrammeren". Tevens nieuwe radiateurset monteren.

IMG_20181219_105229[1].jpg
IMG_20181219_110612[1].jpg
IMG_20181219_110606[1].jpg


Net als op de OKI indertijd.

Resize of DSCN9660.JPG
Resize of DSCN9657.JPG
 
Laatst bewerkt:
RVF vertrokken en weer veilig thuis.

Bekijk bijlage 1346332

Volgende klus.

Deze NC30:

Bekijk bijlage 1346333

Met deze lelijke korte uitlaat ( met RVF achterste bochtenset):

Bekijk bijlage 1346335

Krijgt straks deze mooie originele OEM uitlaat:
Bekijk bijlage 1346338
Bekijk bijlage 1346339

Daarna carburateur "herprogrammeren". Tevens nieuwe radiateurset monteren.

Bekijk bijlage 1346342Bekijk bijlage 1346343Bekijk bijlage 1346344

Net als op de OKI indertiid.

Bekijk bijlage 1346345Bekijk bijlage 1346346
hoi roel, passen deze radiators zonder aanpassingen?
die VFR is echt gaaf.
 
Ja, die passen. De afstand tussen de diverse lippen is gelijk aan origineel. Rubbers overzetten en monteren.
Alleen de twee lipjes aan de onderzijde van de bovenste radiateur komen tegen het voorste kleppendeksel aan. Gewoon ombuigen of, zoals ik heb gedaan, wegslijpen. En het lipje waar de stekker van de fan-switch opgeschoven wordt, ontbreekt. Maar dat kan eenvoudig met een bundelbandje worden opgelost.
Bij heel veel originele radiateurs is dat lipje trouwens gescheurd of afgebroken.
 
Laatst bewerkt:
Begonnen om de prachtige dame uit te kleden.:9~

IMG_20190107_100325.jpg



Alle boutjes en moertjes van het uitlaatsysteem kwamen probleemloos los. :t . Goed onderhoud:9

IMG_20190107_101720.jpg



IMG_20190107_113542.jpg




IMG_20190107_101033.jpg

Resize of IMG-20190107-WA0016.jpeg

IMG_20190107_113807.jpg
IMG_20190107_114419.jpg


Binnenkort weer verder. Fiets staat zeer goed verankerd.

IMG_20190107_130617.jpg
 
Laatst bewerkt:
De fan-motor is heel vaak behoorlijk verroest en de boutjes zitten muurvast. Ook hier echter ging alles heel simpel los.
Een verademing.8-)

Resize of IMG_20190107_115029.jpg
Resize of IMG_20190107_120447.jpg

En de nieuwe radiateur.


Resize of IMG_20190107_122233.jpg


wordt vervolgd.
 
Alle deeltjes van de oude radiateurs nu overgezet. Dit gaat straks koelen.:9~:9~ Honda OEM heeft een core van 22 mm; deze een core van 26 mm.
En alle lamelletjes zijn (nu) nog open.*O*


Resize of IMG_20190107_160437.jpg
Resize of IMG_20190107_160651.jpg


Niet altijd dit geluk. Alle tapeindjes bleven keurig op hun plek.8-)

Resize of IMG_20190107_165058.jpg


Deze oude radiateur koelde beslist niet meer voor 100 %'(

Resize of IMG_20190107_160559.jpg
 
Laatst bewerkt:
Omdat deze NC30 tijdens de tocht door de Vogezen afgelopen (hete) zomer

IMG_20180724_092007.jpg

IMG_20180724_092313(2).jpg
IMG_20180724_211325(2).jpg

toch wel regelmatig behoorlijk te warm werd, moest dit maar eens grondig verholpen worden.
Op vakantie werd de koelvloeistof teruggegooid richting expansievat. Gelukkig lag dat aan een kapotte radiateurdop en niet aan een lekke koppakking.!!
Toch werd alles soms nog steeds te warm. Dat wordt nu dus opgelost met een nieuwe radiateurset (en die was naar nu blijkt echt nodig ) maar ik ga toch ook maar even de rest controleren. Alles is nu mooi toegankelijk.

Temperatuurmeter getest en die is goed

Daarna de zender gedemonteerd en ook getest.
Bij de voorgeschreven temperaturen de ohmswaarden getest en ook die geven de juiste waarden aan.

Resize of IMG_20190107_223404.jpg
Resize of IMG_20190107_222519.jpg
Resize of IMG_20190107_222104.jpg


Van de week ook nog even de thermostaat en de fan-switch checken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan