Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Ja, voor de NC30 waar ik nu mee bezig ben zijn de kosten van alle rubbers voor plus achter samen ook ruim 115 euro.
Ieder jaar/ twee jaar de remvloeistof vervangen en je voorkomt deze kosten.
Ook bij mijn 400-tjs uit mijn verzameling die al jaren niets doen en maar staan wordt die vloeistof regelmatig vervangen.
Overigens heb ik ook een adres die goede vervangingssets levert en ook perfect te monteren zijn.
 
Wat gebruik je voor reinigings middel hiervoor?.
Wel mooi werk en ziet er goed uit.
Niets bijzonders.

Wat ik heb gedaan: gewoon eerst in de koudontvetterbak schoonmaken, daarna afspoelenonder de kraan, vervolgens in de ultrasoonbak met Tickopur RW33 (van HBM) op 65 graden celcius, en dit gedurende een aantal cycli van 25 min. en op hoog frequentie totdat het naar mijn zin is. Tussendoor nog even “tandenpoetsen” met een oude elektrische tandenborstels om de ergste aangekoekte (vuile) plekken op en in de remklauwen echt goed schoon te krijgen, vooral in de hoekjes waar remstof/vuil ophoopt. Voordeel is dat je nooit iets kan beschadigen met zo’n tandenborstel met poetsdruksensor. En apparaten krijgen bij mij hiermee nog een tweede leven op de werkbank in de garage *D En ook rustig de tijd nemen voor alles. De remzuigers (cups) op de contactvlakken met een remblok even lichtjes over een rode scotchbrite halen.
 
Ja, voor de NC30 waar ik nu mee bezig ben zijn de kosten van alle rubbers voor plus achter samen ook ruim 115 euro.
Ieder jaar/ twee jaar de remvloeistof vervangen en je voorkomt deze kosten.
Ook bij mijn 400-tjs uit mijn verzameling die al jaren niets doen en maar staan wordt die vloeistof regelmatig vervangen.
Overigens heb ik ook een adres die goede vervangingssets levert en ook perfect te monteren zijn.
Ja, mee eens. Goed om te weten. Maar ik kies voor het verversen van de remmerij toch even voor OEM.
Bij mijn NC’s is alles is op stal gezet na elk een grote beurt in ‘20 en ‘21. Dit voorjaar wil ik dit dus helemaal aanpakken inclusief de rempompen zelf. Daarnaast neem ik de twee sets goudkleurige Nissin PC37 nu ook gelijk mee. Als het mij qua planning en tijd lukt dan wil ik een 3de NC gaan opbouwen en een set hiervoor gaan gebruiken (hier komt dan een nieuwe radiale rempomp voor…misschien een Nissin, of RCS Brembo of een GaleSpeed VRC. Ik ben er nog niet helemaal over uit).
 
Heb de laatste jaren vrienden gemaak bij cms…

full
 
Dat gaat niet gebeuren. Ze liggen inmiddels opgeborgen in een voorraadkrat dus daar komt niemand bij ;) Ze worden ook niet (nooit) gebruikt als sleutelhangers. Anders denk ik dat mijn kinderen ze maar al te graag meenemen :+
 
Ik neem aan dat het om jouw rvfjes gaat, ik heb vorig jaar op mijn beide rvf'jes Michelin pilotpower 2ct gezet. Prima bandjes en daarvoor betaal je niet de hoofdprijs. Een rvf is in verband met het 17 inch achterwiel echt in het voordeel wat banden keus betreft
 
Na ruim een maand mijn nc30 gasnaalden weer terug. Een motorzaak uit Duitsland kreeg een nc30 niet goed afgesteld en vroeg of ik OEM naalden had die die tijdelijk mocht lenen. Er zaten namelijk heel vreemde naalden in die bewuste en NC30.
Na lang zoeken en testen bleken het toch niet de naalden te zijn. Het bleek de pickup gever.
Het was trouwens dezelfde motorzaak die ook heel toevallig nog een punt stuk voor de rvf had liggen; het werd dus leuk handelen :Y
IMG_20240327_204335.jpg
 
Ik neem aan dat het om jouw rvfjes gaat, ik heb vorig jaar op mijn beide rvf'jes Michelin pilotpower 2ct gezet. Prima bandjes en daarvoor betaal je niet de hoofdprijs. Een rvf is in verband met het 17 inch achterwiel echt in het voordeel wat banden keus betreft
Ja, dat klopt. Voor mijn NC’s heb ik een aantal sets nieuwe sloffen nodig. Standaard maat van de BT090 voorband is nergens te verkrijgen op het vaste land, wel daarbuiten. Achterband is nog leverbaar.
Huisleverancier MF gaf als alternatief de S21 of de latere versie daarna op. Zelf heb ik hier nog geen ervaringen mee. En prijstechnisch zijn deze Bridgestones ook niet te duur.
 
Moet hier eens gaan opruimen, hoofdzakelijk NC 30 parts veel klein spul maar ook b.v. een bijna puntgaaf NC 30 zitgedeelte OEM knipwerk in onberispelijke staat.
 

Bijlagen

  • IMG_3513.jpeg
    IMG_3513.jpeg
    351,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3516.jpeg
    IMG_3516.jpeg
    433,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3520.jpeg
    IMG_3520.jpeg
    360,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3522.jpeg
    IMG_3522.jpeg
    452,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3523.jpeg
    IMG_3523.jpeg
    340,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3529.jpeg
    IMG_3529.jpeg
    238,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3528.jpeg
    IMG_3528.jpeg
    428 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4197.jpeg
    IMG_4197.jpeg
    769,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan