Honda VF 500F Loopt mooi staionair. Boven 4000 toeren gaat hij knetteren en verliest een of meerdere cylinders.

MonkeyDirk

Rookie
19 aug 2022
2
3
Deze motor een aantal weken aangeschaft. De titel: carburateurs moeten gereinigd. Gedaan en hoe zeg. De laatste dude die ze kennelijk had gereinigd had alles met een heleboel vloeibare pakking dicht gestort. Dus alles verwijderd en ook de inlaatrubbers vervangen voor nieuwe. (waren gescheurd). Nu ook nog bougies gecleand. Twee waren mooi lichtbruin de andere twee redelijk zwart. Nu loopt hij fantastisch stationair en ook vacuüm test gedaan ook ok. Maar als ik boven de 4000 toeren kom gaan er een of meerdere cilinders weigeren en knettert de boel. Iemand een idee wat de volgende stap moet zijn om dit apparaat weer in zijn volle glorie te laten schijnen? Hoor t heel graag. Grtz Dirk
 
In dit topic zitten de goeroe's die bijn alles weten en ook onderling onderdelen hebben....:}
 
Deze motor een aantal weken aangeschaft. De titel: carburateurs moeten gereinigd. Gedaan en hoe zeg. De laatste dude die ze kennelijk had gereinigd had alles met een heleboel vloeibare pakking dicht gestort. Dus alles verwijderd en ook de inlaatrubbers vervangen voor nieuwe. (waren gescheurd). Nu ook nog bougies gecleand. Twee waren mooi lichtbruin de andere twee redelijk zwart. Nu loopt hij fantastisch stationair en ook vacuüm test gedaan ook ok. Maar als ik boven de 4000 toeren kom gaan er een of meerdere cilinders weigeren en knettert de boel. Iemand een idee wat de volgende stap moet zijn om dit apparaat weer in zijn volle glorie te laten schijnen? Hoor t heel graag. Grtz Dirk
Nou nou, kleppen gesteld en jawel daar zaten meerdere kleppen met te weinig en te veel speling tussen. Alsnog bleek dit niet het euvel helaas. Mijn trouwe vriend gebeld Johan-Honda leren kennen tijdens
4-takt brommer-ritjes en die kwam met de verlossende oplossing. Deze motor is " gecustomised d'or Kings Customs“ OA is er een aanpassing wat betreft de luchtfilterinlaat gedaan. Dit bleek 't eufel uiteindelijk. Hier heb 8k nooit bij stil gestaan omdat die hele vercustomising er op 't eerste gezicht professioneel uitzag. Dom van mij. Over een weekje eindelijk genieten en zal de froto`s delen dank voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan