Mooi ding en mooie prijs.
Ik vraag me wel af waarom die vorksokken er op zitten. Voor de mooiigheid is het niet want dat doet niemand op zijn custom alleen op pekelfietsen zie je het wel eens maar dit is geen pekelfiets. Blijft voor mij de vraag: Wat zit er onder wat we niet mogen zien?
En wat ik ook graag wil weten is waarom deze na vier maanden al weer wordt verkocht.
Je hebt geen PM, anders had ik je ff via PM wat gestuurd, maar dit model is alleen in 84 en 85 gedouwd
en een beetje rare kilometerstand
Verder leuke motor, had ik 6 maanden eerder moeten weten
In Canada en de VS werden die dingen niet verkocht, of tenminste bijna niet. De motormarkt was net bezig met grote veranderingen in uiterlijk en techniek. Alleen hadden deze modellen nogal wat tegen bij hun introductie.
Op het Amerikaanse continent vonden ze het blok veel te sportief voor een custom.
Daarbij werden er nauwelijks 'lichte' customs verkocht. De belasting voordelige grens van 700cc werd het liefst zo dicht mogelijk benaderd en dan bij voorkeur ook met een V2 (Intruder VS700, Vulcan VN700)
Wat specifiek de V-vier modellen voor hun kiezen kregen waren de problemen met de olievoorziening van de eerste serie van de VF750. De emotionele Yanks waren meteen genezen van de V-vier motoren zeker toen ook de machtige VF1100 (V65) en masse problemen gaf met de versnellingsbak tandwielen. Zonde eigenlijk want de V-vier 500 (en ook de 400) was best een goed blok.
Honda VS en Honda Canada hadden beiden op voorhand enorme aantallen besteld van de 'instap' V-vier custom. En toen hadden ze een probleem. Ze werden nauwelijks verkocht en ze werden uiteindelijk zelfs nieuw naar Europa verscheept (in ieder geval Frankrijk heeft er honderden nieuw verkocht in 87 en 88)
Een bouwjaar tot 90 is dus best mogelijk maar ook zo te controleren op de papieren.
Ik denk trouwens dat bij dergelijke oude motoren de staat veel belangrijker is dan het precieze bouwjaar.