Honda Super Cub C125

Volgens mij gaat het toch droog zijn. Veel plezier!
Met die 1 op 25, ging je via Flevoland? Vol de wind in je bakkes, vol gas op de Monkey haalde ik 1 op 33 met flinke tegenwind bij Ten Kate vandaan. Nadeel van open veld en flinke tegenwind. :)
 
Net wat proefgereden, dat wordt wat _O- tweede tank was al beter, 98 kilometer op 2,7 liter... Super zuinig, maar met zo'n kleine tank hou je aan actieradius nog steeds niks over _O-
 
3,7 volgens opgave... en ga je er niet mee de snelweg op, zal 't vast meer dan genoeg zijn voor een normale actieradius.
 
Leuk ding. Ik heb er serieus naar zitten kijken of het wat is voor woon/werkverkeer. Want vroeger had ik een C310S en een C50 omdat het lekker reed en niemand wilde er op gezien worden, eind jaren '70. Maar nu? Nee. Ik heb al iets met een vierbak, hetzelfde vermogen en cilinderinhoud. Wat mij vooral tegenhoudt is het missen van een vijfde of zelfs zesde versnelling. Nu moet je terug naar 3 bij sterke tegenwind en dan gaat het te langzaam op een 80km weg. Of ik ben te dik voor een 125.......
 
Nou....die 1 op 25 gaat ie van z’n leven niet halen.
Mijn Honda Grom met zelfde blokje loopt met gemak 1 op 50 en met flink doortokkelen krijg ik die zelfs niet onder de 1 op 35.
Dus lekker zuunig die kleine donderstenen.
 
Nee, juist andersom. Ik heb 't eerste ritje inderdaad 1 op 25 gehaald, maar dat was uiteindelijk het minst zuinig. Gemiddeld zat ik boven de 1 op 40 en dat met dit gebruik.... zodra je minder hard gaat rijden, wordt ie zuiniger en ik weet van collega's dat ze hier mee al 1 op 60 gehaald hebben. Dus het kán... alleen ik kan het niet. Of ik heb er mijn best niet voor gedaan... ik heb alleen maar doorgereden.
 
Ooooooohhhh, sorry.
Dan heb ik mij dus flink vergist.
Wist niet dat zo’n 125cc blokje zo dorstig kon zijn.
Dat is mij nimmer gelukt.
Zelfs met mijn voorhene Honda CB125F was die 1 op 25 onmogelijk.
Bijzonder dat die Super Cub zo dorstig kan zijn.
 
Kwestie van tegenwind, het gas tegen de stuit en misschien wat zwaarder zijn dan dylanpilot? De Monkey had ik ook op 1 op 33 met voornamelijk een uur lang vol gas door Flevoland vol tegen de wind in.. auto's die je in gingen halen omdat je de 100km/u niet kon aantikken. Windje mee werd het 1 op 50 ofzo. Als ik op de Super Cub zou stappen, verwacht ik een beetje hetzelfde als wat ik op de Monkey haalde. Ik neem aan dat je via Flevoland naar huis ging nadat je 'm had opgehaald in Nieuwleusen, @Lemmy ?
 
Het irritantste is als je net iets sneller bent, maar niet genoeg over hebt voor een echte inhaalpoging. Of de rijwind snoept je snelheid weg zodat je er niet langs komt. Maar dat is sowieso de achilleshiel van A1motoren...
 
Inderdaad, dat gebrek aan vermogen vind ik zelf ook het grootste manco van 125cc fietsjes.
Wat zou ik dolgraag een standaard 250cc blokje gewild hebben onder mijn Honda Grom.
Ik mijd letterlijk en figuurlijk de snelweg als ik op pad ga met de Honda Grom.
Daarentegen is het wel weer relaxed rijden op die B wegen en is mijn 125cc gebakje daar wel in haar element met zo’n 80km per uur aan snelheid.
Met een 125cc machientje moet je in elk geval geen haast willen hebben.
Effe vlot naar Berlijn of Parijs willen rijden via de autosnelweg is dan geen plesante bezigheid.
Voor de rest niets dan lof voor hoe ze die 125cc machines bouwen.
Het is elke keer weer dikke pret met rondtoeren op zo’n apparaat.
En.....het bekijks ermee is ook erg vermakelijk.
 
Nee, gewoon kortste weg, A12 en 28 en op je tanden bijten.... man wat duurt dat lang.

Ja, duurt zeker lang! Nadeel van de A28 is dat het maar twee stroken heeft en je met inhalen een hele rits boze automobilisten hebt. :)
Een beetje vloeistofgekoelde 125cc en met name die van Yamaha en Suzuki (en waarschijnlijk nu ook wel Kawasaki, nog niet op gereden) kunnen op de snelweg nog wel wat grut inhalen wat +/- 100-110km/u zal rijden. Met een luchtgekoelde kan je dat beter allemaal laten. Maar A1 en snelweg schiet eigenlijk niet op. Daarom ook raar dat je met 18 jaar op A1 mag rijden en vroeger op 25kW. Maar goed, dat zijn weer regels gemaakt door mensen die er zelf niets mee te maken hebben en Nederland is dan ook wel weer erg vroom om A1 naar 18 jaar te trekken, andere landen hebben A1 bij 16 jaar, A2 bij 18 jaar. Nederland is weer het braafste jongetje van de klas, zoals gewoonlijk. Net als met iedereen van het gas af in NL, terwijl ze in Belgie van oliegestookt nu overgaan naar gas... 8)78)7
 
Ik vind het een leuk motorfietsje.
Ik ook, maar het schiet zijn doel voorbij. Een boodschappenfiets zonder bagagemogelijkheden en te weinig vermogen.
Vroeger had ik een Honda Dylan, 150cc, 16 pk en met een handige bagagehaak, waar ik 3 boodschappentassen aan hing. Onder het zadel zat ook nog een bergruimte. Nadeel waren de 13" wielen, vooral als er gaten in de weg zaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan