Honda Spacy CH 125 1984 - Oldtimer (belastingvrij)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkJan73

MF veteraan
28 aug 2008
2.436
2
** Update**
Ik heb besloten mijn klassieker zelf op te gaan knappen.
Mocht iemand hem nog willen kopen, dan kan dat, maar de voormalige vraagprijs is niet meer van toepassing - en stijgt naar mate de restauratie vordert.

Prijs: 550 euro.​




Wegens tijdgebrek te koop ;( :

*O* De enige echte Honda Spacy CH-125 *O*

dsc06381600x1200.jpg



De "Terminator" motorscooter oldtimer. Hij is te koop/te bewonderen in de regio Kampen.

Een stijlicoon uit de jaren 80 in prima uiterlijke staat. Lekker belastingvrij scooteren met een zeer laag verbruik. Loopt keurig netjes. Mensen kijken je na als je hier mee rijdt, zowel de ouderen maar vooral de scooter rijdende jeugd - daar moet je wel tegen kunnen :)

Hij heeft ca. 19.000 km gereden, is eind 1984 op kenteken gezet. Kleur rood.

Check deze officiele Honda commercials voor de fun waar deze toenmalige top-of-the-line scooter een prominente rol vervulde:
Normale commercial zonder celebs
Adam Ant & Grace Jones
Grace Jones (1)
Grace Jones (2)
Lou Reed
Jim McMahon
Devo

Maar natuurlijk ook bekend vanwege zijn klapkoplamp en voetverwarming. Uniek voor een motorfiets!

Hoe hard gaat hij? Lekker belangrijk. We zijn niet allemaal Linda Hamilton die van Arnold Schwarzenegger hoeft te ontsnappen.... Wil je snelheid, dan mag je een bod doen v.a. 1500 voor mijn CBR 1000F. Enfin, omdat er de vorige keer een discussie over is ontstaan: Gegarandeerd 90 Km/h op de teller (vanmorgen even getest). Als je de tijd hebt en achter het ruitje kruipt is 100 Km/h mogelijk op de snelweg. Eerlijk is eerlijk, het is geen nieuwe scooter meer en dient met respect behandeld te worden. Bovendien, deze is voor stadsgebruik en 80km weggetjes gemaakt. Op de snelweg kijken mede motorijders je aan of alles wel OK is. Een duimpje volstaat in de meeste gevallen ;)

Wat is er allemaal goed aan:
  • Uiterlijk: Prima, altijd binnengestaan (na een ritje dan).
  • Uitlaat: Prima, paar roestplekjes maar zeker niet doorgerot
  • Bandjes: Redelijke staat --> Nieuwe Pirelli's binnen.
  • Startmotor: Prima
  • Accu: Nieuw
  • Verlichting: Prima
  • Remmen: Prima
  • Zadel: Perfect (geen scheuren oid)
  • Oftewel; starten - lopen!
Inmiddels gedaan:
  • Aandrijfriem is vervangen.
  • Benzinemeter werkt weer.
  • Klokje werkt weer.
Nog te doen:
  • Temperatuurmeter.
  • Gaskabel dient vernieuwd te worden (zit een voelbaar knikje in)
Waarom doe ik het niet zelf? Omdat ik ook een Honda CBR 1000F heb die wat onderhoud nodig heeft en ik er eerlijk gezegd geen tijd voor heb om ze beiden op te knappen. Ik heb nu even wat tijd, dus de werkzaamheden zijn begonnen!

Je krijgt er nog de originele handleiding van de CH 125 Spacy bij, plus een werkplaatshandboek (Honda).

Okay, dan nu de foto's:
dsc06391600x1200.jpg

dsc06421600x1200.jpg

dsc06431600x1200.jpg

dsc06461600x1200.jpg

dsc06491600x1200.jpg

dsc06501600x1200.jpg

dsc06511600x1200.jpg

dsc06531600x1200.jpg

dsc06541600x1200.jpg

dsc06551600x1200.jpg
 
Laatst bewerkt:
"Schat moet je kijken wat leuk!"
-"Wat nou weer?"
"Een scootert!!"
-"Je laat het uit je hoofd hoor!!"
"Ja maar...
-"NEE!!"

:') Succes met de verkoop!
Zal niet lang duren voor die prijs.
 
Heerlijke scootertjes waar je idd veel bekijks mee hebt. Ik had zelf een Eilte 150 (zelfde model maar dan amerikaans) staat trouwens weer te koop op speurders.

Wel die aandrijfriem vervangen want als die knapt ben je de sigaar en kost het veel geld. Heb het meegemaakt met de mijne.
Succes met de verkoop.

Ik rijd nu zijn grote broer de Helix (nog meer bekijks :Y )
 
@helahola - hoe herkenbaar... Zucht...
@ kornfed - Ja, heerlijk scootertje. Zal even kijken of ik de aandrijfriem ga vervangen (maar dan gaat de prijs natuurlijk ook weer omhoog ;)) Zit wel te denken om de 1000F er ook uit te doen en dan een grotere scoot te kopen (iig eentje die makkelijk mee kan op de snelweg). Kan mij voorstellen dat de Helix ook veel bekijks trekt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben helemaal niet van de post-'70 scooters maar wat 'n leuk ding!
ik heb al (alleen maar :$ ) trage ouwe barrels maar zou me hier niet voor schamen..
 
Nee, hier hoef je je niet voor te schamen. Ik schaam mij trouwens niet snel ;) Ik heb net zoveel lol op deze 125cc als op de 1000cc. Andere lol alleen, maar wel lol :)

Maicoman, nee ik heb al een Skoda Fabia 1.2 :+

Peters, thanks *D
 
Hey, een GS1000, dat was de eerste motor die ik wilde kopen toen ik pas mijn rijbewijs had... Alleen vond de verkoper dat geen goed idee en verkocht mij die motor niet :( Had daarna een GS400 uit 1977 gekocht... Good old times :Y

En gelijk maar weer een kickje :)
 
Wat een mooie dag mensen, ideaal scooter weer. Stel je voor, met dit weer naar de MFMM op je nieuw aangeschafte Spacy.... Het kan jouw droom zijn, waar wacht je op? ;)
 
Geen weer om met de motor te rijden, goed plan om deze scooter eens te checken :)
 
• Uiterlijk: Prima, altijd binnengestaan.

Hoe kom je dan aan een kilometerstand van 19.000 :+

Een leuke retro scooter, en suc6 met de verkoop!

:W

Hehehe goed punt ;)

Thanks! Oh ja dat filmpje van de Terminator staat ook bij de linkjes in de ad :P Hoewel deze kleur natuurlijk VEEL mooier is :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan