Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ben al tijden ernaar aan het zoeken; als ik het part nummer zou weten kom ik al een heel eind verder maar ook die weet ik niet te vinden.
Bij HVW waren ze aan het beweren dat Honda dergelijke boeken niet meer maakt. Gelul als je het mij vraagt.

Zou wel graag het laatste boek willen waar ook de selectable torque control in staat vermeld.
Zelf heb ik informatie in het engels gevonden via deze link forum link
 
Bij 25 a30 duizend moet meestal de hele varioset vervangen worden, een prijzig grapje en daarom zijn al die occasions te koop met 20-30k

Als je schijt hebt aan fabrieks toletanties kun je er gewoon mee doorrijden, hij zal alleen steeds lagere topsnelheid krijgen en niet zo mpoi meer regelen.
Mijn scooter is een voorbeeld van eentje die nog steeds met de originele vario en rollen rondrijdt. Wordt nooit getest op pure acceleratie of topsnelheid maar voor zuinig en betrouwbaar woon/werkverkeer is er niks mis mee. Km stand is momenteel 45000
 
De eerste 200km staat erop.
Hij rijd fijn. De proefritten waren met een hoog windscherm. Voor de wind erg prettig maar gezien ik door mijn lengte tegen het randje aan kijk niet handig. Ook bij het van de midden bok afhalen kom ik tegen het scherm aan.

Dus de conclusie is dat er een kort scherm op komt. Nu staat er in de openingspost een link naar een site met tig soorten korte schermpjes. Iemand ervaring met bepaalde merken danwel modellen? Voor mij kwam alleen puig bekend voor als merk.
 
De eerste 200km staat erop.
Hij rijd fijn. De proefritten waren met een hoog windscherm. Voor de wind erg prettig maar gezien ik door mijn lengte tegen het randje aan kijk niet handig. Ook bij het van de midden bok afhalen kom ik tegen het scherm aan.

Dus de conclusie is dat er een kort scherm op komt. Nu staat er in de openingspost een link naar een site met tig soorten korte schermpjes. Iemand ervaring met bepaalde merken danwel modellen? Voor mij kwam alleen puig bekend voor als merk.
Kijk eens voor een givi airflow die heb ik er namelijk ook op geen problemen met wind en in hoogte verstelbaar en een kwalitatief scherm met mooie afwerking
20190226_205422.jpg
 
Ik kan de Givi airflow ook aanraden. het dubbele scherm zorgt voor een airbubble waardoor je zonder veel wapperen aan je helm toch over je scherm heen kan kijken. Absolute aanrader.
Enige nadeel is dat als je in donker rijdt, de koplamp in het onderste deel van het scherm reflecteerd en voor een storen de lichtbron zorgt die je liever niet hebt. Ik heb dit opgelost door uit een bouwemmer van de bouwmarkt een soort petje voor de koplamp te knippen en dit met tesa supperstrips vast te plakken. Probleem opgelost. (ik heb 2009 model)
 
Ja ik zal eens verder kijken.
Ik wil of een scherm wat op de originele honda momtage beugel kan. Zag er een van puig maar meerdere berichten gelezen dat deze veel windruis geeft. Wat ik niet wil is een scherm die op de plaatsen van de spiegel gemonteerd moet worden.

Dat ziet er niet uit. Die beugeltjes op de spiegel plaatsen en dan de spiegels daar weer op of er net naast op/aan het beugeltje. Geen gezicht. Ook omdat de hoezen dan het gat daaronder niet meer kunnen afsluiten.

Ik zag dat de givi airflow een andere manier van monteren heeft.

In hoevere kan dat scherm naar benden geschoven worden als je hem niet zou willen “gebruiken” zeg maar?
 
De Givi heeft eigen beugels die onder de topcover op de standaard bevestigingspunten wordt geschroefd.
Op Micky's foto staat de Airfow in de hoogste stand. Je kunt aan de rail zien hoever hij naar beneden kan. Maar in de onderste stand steekt de bovenkant van het schuivende ruitje nog een aardig stuk boven de vaste ruit uit. Dus laag kan ik 'm niet noemen, maar met mijn 1,84m kijk ik er wel overheen. Op de snelweg zet ik 'm iets hoger, dan kijk ik er ook nog overheen omdat ik dan verder weg kijk ipv dichtbij.

Ik vind de Airflow ook super werken, ik heb op andere motoren al zoveel geëxperimenteerd met ruitjes, werd er helemaal gek van. Volgens mij is het onmogelijk een wapper/ruis/klapper-vrije ruit te maken met 1 paneel. De opening tussen de 2 panelen maakt de luchtstroom glad ipv turbulent. Je kunt tijdens het rijden ook voelen dat er een flinke stroom lucht tussen de 2 panelen door blaast.
 
Als je tijdens het rijden je hand even op de opening tussen de 2 delen legt, dan weet je gelijk het verschil tussen 1 en 2 schermen. Direct flinke turbulentie rond je helm. Er zijn ook filmpjes van op YouTube.
 
Ik zal eens wat meerdere foto s maken van het scherm en indd van turbulentie heb ik geen last en dan rij ik altijd met scherm op hoogste stand nu ben ik wel 1.98 en kijk er nog net overheen. Ik heb het orginele scherm gehad maar daar heb ik toch paar keer gehad op autosnelweg dat me het scherm naar binnen klapte en dit scherm is in meerdere opzichte veelzijdiger dan welk ander scherm ook en dan over de beugels die zijn indd heel mooi weggewerkt onder het stuurlangs waardoor je dus indd geen bevestiging meer hebt aan de spiegels.
 
Bij het 1e model zijn de beugel kennelijk anders dan bij het 2e model. Op mijn 2011 ziet de bevestiging eruit zoals in dit filmpje. Waarschijnlijk is het huidige model weer anders.
 
Ja ik zal even kijken bij Givi gezien de koplamp ook is veranderd.. filmpje had ik al eerder bekeken toevallig..
Maar of het word zoiets of de originele steun van honda met een ander scherm erop, maar in ieder geval niet 1 welke op de spiegelplaatsen komt dat ziet er gewoon niet uit
 
Bij het 1e model zijn de beugel kennelijk anders dan bij het 2e model. Op mijn 2011 ziet de bevestiging eruit zoals in dit filmpje. Waarschijnlijk is het huidige model weer anders.
Ik moet zeggen dat ik de beugels van mijn airflow er mooier vind uitzien en steviger dan van dit model
 
Nu heb ik voor mijn Burgman 400 ook het ruitje besteld met het bevestigingsmateriaal maar als ik zo kijk moeten er toch nog behoorlijk grote gaten geboord worden ?
1392789
1392790
1392791
 
Zit net op givi.it te kijken;
De keuze is dan modeljaar 2015-2018, 2019 is gelijk dus zou goed moeten zijn, dan zou alleen model D1143ST passen, dat is een hoog model. En de D1143S, dit is een laag model. Beide gebruiken de originele montage van honda.

De AirFlow, en dus de SH van model 2011-2014 lijkt idd anders dus ik gok dat het niet zal passen.
 
Ah, inderdaad. Geen Airflow op de Givi site voor het laatste model. Apart dat ze geen bevestigingsset voor dit model hebben gemaakt.
 
Nu heb ik voor mijn Burgman 400 ook het ruitje besteld met het bevestigingsmateriaal maar als ik zo kijk moeten er toch nog behoorlijk grote gaten geboord worden?
Dan heb je alleen het schuifruitje gekocht? De set is normaliter compleet met een vaste ruit waar de gaten al in zitten.
 
Weet iemand het onderdeel nummer te vinden van de originele Honda montage steunen voor het originele 2015-2019 scherm ?
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je alleen het schuifruitje gekocht? De set is normaliter compleet met een vaste ruit waar de gaten al in zitten.

Dat klopt ja...
Maar ik vind € 196,40 voor de hele set wel een beste investering. Vooral omdat mijn huidige touringscherm nog zo mooi is
1392864
 
Terug
Bovenaan Onderaan