Andaman
Rookie
Als het lichtje knippert als men het contact aanzet , dat betekent dat het batterijtje van de electronische sleutel moet vervangen worden .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welkom! In het verleden heb ik diverse filmpjes gemaakt, met ipad in de hand (omdat het kan...) en gopro hero 3+ black.
Selectie:Ben benieuwd naar jouw filmpjes!
Als het lichtje knippert als men het contact aanzet , dat betekent dat het batterijtje van de electronische sleutel moet vervangen worden .
Scheelt dat ik niet de enige ben. Ik voelde me wel echt een partij stom zeg
Ik heb een Honda windscherm besteld, met een beetje geluk is die morgen binnen! Zit nog te twijfelen over wat voor koffer ik er op wil gaan zetten. De originele kost 195.- beetje duur vind ik. Vond het windscherm al een rib uit m’n lijf met 150.-
Ik ben ook van plan om wat leuke filmpjes te gaan maken met een gopro. Reviews en dergelijke. Heb gemerkt dat er toch vrij weinig goede filmpjes zijn van de derde generatie. Behalve alle filmpjes in de onverstaanbare talen dan. Denken jullie dat er een beetje animo is voor filmpjes? Of maak ik ze dan alleen voor mezelf?
Haa! Geweldig dit inderdaad. Precies hetzelfde had ik.Ik hadmijn sh gekocht in friesland, de vorige eigenaar had hem even gestart en ik weg voor proefritje, nix aan de hand.
Kom thuis , laad de motor van aanhanger en probeer te starten, niet willen.
De hele middag storing gezocht in het electrische schema voor ik het doorhad
Het verwarrende was dat ie af en toe net wel starte dus het leek net zoals bij jou of er een storing was.
De rechter rem heeft 1 remlicht schakelaar, de linker handle heeft twee schakelaars, de eerste gaat in 2 mm af en is je remlicht, de 2e schakelaar moet je het handle ver intrekken om af te laten gaan en is je start-schakelaar.
Hoi SH liefhebbers,
Ik reed al een tijdje met versleten achterrem ontdekte ik. Schurende metaal geluiden vanaf de achterkant. De schijf was ook al ingevreten, dus die maar gelijk besteld evenals remblokjes voor achter en voor. En nieuwe boutjes om de schijfrem mee te bevestigen!
Vandaag leek het weer goed dus ik begon met de voorkant, dat leek me het makkelijkste. Eerst even goed in de workshopmanual gekeken hoe dat allemaal gaat en daarna de koe bij de hoorns gevat. De voorremblokjes schijn je te kunnen vervangen zonder de remklauw te hoeven verwijderen. Ik heb hem toch maar even eraf gehaald om een beetje schoon te maken. Dat was geen overbodige handeling, er zit toch aardig wat opgehoopt vuil tussen. Even afspuiten met lucht en remmenreiniger. Het was eigenlijk zo gepiept, de oude blokje waren nog ongeveer 25%, dus precies op tijd vervangen. Schijf was nog mooi glad en ruim boven de marge voor vervangen.
De achterkant was een ander verhaal. Je moet de uitlaat eraf halen. Dat op zich is niet zo ingewikkeld. De swingarm moet er ook af om de schijf te kunnen verwisselen, dat is vervelender. Bij de 3e bout kom je er achter dat die er niet uit kan omdat de uitlaatbocht er voor zit. Ik besloot om deze te laten zitten en te kijken of ik met een los, gedeeltelijk weggedraaid subframe de schijf er uit kon krijgen. Eerst de remklauw los en opgehangen met klitteband. Toen de schijf los gemaakt. Bij het 6e boutje ging het mis, mijn inbussleutel floepte uit het gat en beschadigde de boutkop. Verder proberen maakte het alleen maar ergen en ik zat dus eigenlijk met een rond gat. Wat mij betreft zijn deze boutjes niet geschikt voor zoveel kracht, het zou een grotere maat moeten zijn. Maar goed, ik moest al mijn trucken, ooit van mijn vader geleerd, uit de kast trekken. Met een slijpschijf heb ik een gleuf in de kop geslepen, de schijf mocht beschadigen, het wiel niet! Daarna mijn grote vriend de Slagschroevendraaier van Stahlwille gepakt en na een paar fikse meppen gaf het boutje zich gewonnen. Pffft, toen was ik even blij zeg!! De schijf kon er af zonder de swingarm helemaal te verwijderen en de nieuwe was zo geplaatst, maar eerst even met lucht alle rommel weggeblazen. Schoon werken is belangrijk.
Bij het vastdraaien van de nieuwe boutjes, ik was nog niet met een momentsleutel bezig, knalde mijn inbusbitje in 2 stukken. Had ik al gezegd dat ik deze maat (6mm) te klein vind voor 42nm? Ok, eerst weer naar de bouwmarkt om nieuwe te halen. Na terugkomst alle 6 de boutjes met 42nm aangehaald. en weer begonnen met de assemblage van de swingarm, de remklauw en de uitlaat. Ook natuurlijk de nieuwe blokjes geplaatst, dit ging vrij eenvoudig. De oude waren meer dan versleten, het was duidelijk te zien dat er aan beide kanten geen voering meer was te bekennen. Na wat gefrutsel zat de remklauw ook weer op zijn plaats en daarna de uitlaat en achterveer weer gemonteerd. Een middagje werk en je hebt je toch weer aardig wat arbeidsloon bespaard.
Voor het uitgespaarde geld ga ik een heftafel aanschaffen, want een hele middag op je knietjes werken wordt geen hobby van mij. Al zou dat ook niet alleen maar handig zijn, want ik heb tijdens het sleutelen de zijstandaard en de bok beiden afwisselend gebruikt als dat zo beter uitkwam. Op een tafel is dat niet zo handig.
Groet,
Ed
Het is weer zo ver dr pulley sliders is er weer 1tje van gekanteld in de vario . Iemand ervaring of dit mag of kan gebeuren en het gaat om 17 gram sliders is dat vergelijkbaar met 17 gram gewone rollers? wil wel graag het toerenbereik houden .
Ja denk dat dat een betrouwbare oplossing is en heb net de rollen besteld.Ik zou er Malossi HT rollen in doen van 17gram, werkt het beste bij standaard setup.
Witte drukveer van mallosi gemonteerd en indd nu is het gas veel beter daar bedankt voor je advies BulldozerJa denk dat dat een betrouwbare oplossing is en heb net de rollen besteld.
Morgen komt de witte drukveer binnen van malossi dan ga ik die eens monteren
Ik zit met het zelfde, het scherm mag net iets hoger zijn, ik heb wat onstabiele wind tegen de helm,. Ik heb wel de ruit iets rechter op gemonteerd door 15mm schijven aan de boven kant tussen de bouten te zetten, scheelt wel iets maar eigenlijk niet genoeg.Haa! Geweldig dit inderdaad. Precies hetzelfde had ik.
Windscherm zit erop! Ziet er strak uit. Alleen vind ik ‘m dus gewoon een stuk te laag. Ik rijd met een pothelm en ik zit precies op ooghoogte op de rand van het scherm... zit toch te twijfelen om een fabbri te scoren die 5cm hoger is...
Verder wel weer echt genieten zeg! Het gemak waarmee dit ding rijdt is ongekend. Kan niet wachten om te rijden op een onbelichte weg door een bos om te zien hoe goed de led-verlichting werkt.
Bekijk bijlage 1363845
Malossi mhr vario staat op de planning. Heb nu dr pulley sliders 17 gram en witte drukveer . Scheelt dat nog meer dan ? Dan deze setup die ik nu heb ? Moet zeggen die is al een wereld van verschil merk alleen dat ik in het begin met optrekken ff een dipje nog heb voor de rest met dezelfde toren door naar de top.Graag gedaan! Nu nog 17gr ht roll, en daarna een Malossi MHR vario..
Toren = toerenMalossi mhr vario staat op de planning. Heb nu dr pulley sliders 17 gram en witte drukveer . Scheelt dat nog meer dan ? Dan deze setup die ik nu heb ? Moet zeggen die is al een wereld van verschil merk alleen dat ik in het begin met optrekken ff een dipje nog heb voor de rest met dezelfde toren door naar de top.
Goed bezig! Ja de boutjes van de remschijf zitten vrij vast. Het beste is het wiel eruit halen, dan de schijf + bouten ff warm stoken met een verf fohn. Dan wordt het boutborgmiddel zacht, en gaat het met een goed imbus bitje al een stuk makkelijker!
Ik haal om de swingarm bouten te verwijderen, de uitlaat bocht beetje los, waardoor je goed bij de bout kunt.
Hoeveel km heb je erop staan?