Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Zelf ook dr Pulley 17gr sliders getest, ze werken ok, maar originele rollen 17gr, hebben voor mij een betere acceleratie.
Ze kunnen eigenlijk niet tijdens gebruik verkeerd gaan zitten, denk dat het verkeerde montage is.
De 3 originele sliders niet vervangen door die van dr. Pulley want die passen niet goed!
Ik weet nu dus hoe het komt met de vario terug teplaatsen moet je zorgen dat de riem de vario onder druk staat als de riem dus los eromheen zit tijdens de montage en je start m dan hebben de rollen geen tegendruk waardoor ze 1 sec vrijspel hebben en daardoor verdraaien is mij nu opgevallen . Dus eerst even de riem op spanning draaien en dan pas starten 😎
 
Heb vandaag weer iets anders ontdekt bij snelheid van 130 a 135 stottert hij opeens terwijl de scoot voorheen mer zelfde rollen 145 haalde . Iemand een idee of ervaring hiermee?
 
Heb vandaag weer iets anders ontdekt bij snelheid van 130 a 135 stottert hij opeens terwijl de scoot voorheen mer zelfde rollen 145 haalde . Iemand een idee of ervaring hiermee?

Sliders verkeerd gemonteerd?
Vwb de vario en motor laten lopen:Eerst alles in elkaar zetten, met de hand verdraaien van voor poelie totdat riem goed pakt dan steeds verder de bout aandraaien totdat riem soepel loopt. Op moment vastzetten (86Nm uit mn hoofd). Dan pas starten!
 
Sliders verkeerd gemonteerd?
Vwb de vario en motor laten lopen:Eerst alles in elkaar zetten, met de hand verdraaien van voor poelie totdat riem goed pakt dan steeds verder de bout aandraaien totdat riem soepel loopt. Op moment vastzetten (86Nm uit mn hoofd). Dan pas starten!
Sliders pasten maar op 1 manier erin naar mijn mening zou je denken dat het de begrenzer is dan die inkomt ? Ik heb ze gemonteerd zoals beschreven en nu zitten ze correct erin . Alleen nog testen wat hij doet bij snelheid van 130 of iets veranderd heeft .
 
Ja, dat ‘bokken’ bij 130km/u is de begrenzer. Bij nieuwe vario, kan je 150km/u halen.
Door slijtage zakt de riem en is de topsnelheid minder.
Vreemd dat bij jou de topsnelheid plotseling 15km/u minder is.
Zou eens goed nadenken wat het verschil is.
Ff normale rollen erin, en alles nog eens goed nalopen?
 
Ja, dat ‘bokken’ bij 130km/u is de begrenzer. Bij nieuwe vario, kan je 150km/u halen.
Door slijtage zakt de riem en is de topsnelheid minder.
Vreemd dat bij jou de topsnelheid plotseling 15km/u minder is.
Zou eens goed nadenken wat het verschil is.
Ff normale rollen erin, en alles nog eens goed nalopen?
Ok dan weet ik dat dat het de begrenzer is. Vandaag toertje gemaakt in heuvelland waar ik zelf woon en bij terug komst ja hoor waarschijnlijk weer slider verdraaid bij optrekken bij stoplicht net een tractor zoals de 2 andere keren ook . Begin dan nu ook wel genoeg te krijgen dat de sliders verdraaien in een gesloten vario en een hele hoop stof van de riem.
Dan maar weer terug naar orginele rollen en dan minder optrekken? Vermoed dat door lichte rollen er meer slijtage onstaat aan de riem kan dat ?
 
Ok dan weet ik dat dat het de begrenzer is. Vandaag toertje gemaakt in heuvelland waar ik zelf woon en bij terug komst ja hoor waarschijnlijk weer slider verdraaid bij optrekken bij stoplicht net een tractor zoals de 2 andere keren ook . Begin dan nu ook wel genoeg te krijgen dat de sliders verdraaien in een gesloten vario en een hele hoop stof van de riem.
Dan maar weer terug naar orginele rollen en dan minder optrekken? Vermoed dat door lichte rollen er meer slijtage onstaat aan de riem kan dat ?
 

Bijlagen

  • 15510315818455307784863280814075.jpg
    15510315818455307784863280814075.jpg
    135,2 KB · Weergaven: 18
  • 15510316560094626255573534336960.jpg
    15510316560094626255573534336960.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 18
De rol rechtsboven op 1e foto en 2e foto meest rechtse rol gekanteld in de vario en goed gemonteerd
 
Ok dan weet ik dat dat het de begrenzer is. Vandaag toertje gemaakt in heuvelland waar ik zelf woon en bij terug komst ja hoor waarschijnlijk weer slider verdraaid bij optrekken bij stoplicht net een tractor zoals de 2 andere keren ook . Begin dan nu ook wel genoeg te krijgen dat de sliders verdraaien in een gesloten vario en een hele hoop stof van de riem.
Dan maar weer terug naar orginele rollen en dan minder optrekken? Vermoed dat door lichte rollen er meer slijtage onstaat aan de riem kan dat ?

Zou er 17gr Malossi ht roll in doen, trekt het beste met standaard vario. Er ontstaat niet meer slijtage is mijn ervaring.
Wel zou ik alles goed schoonmaken en de vario bus licht invetten met ep2 vet (spaarzaam, restjes mogen niet op de vario schijven terecht komen). Controleer ook achtervario en koppeling en breng nieuw vet aan in de achtervario lagers.
Voor optimaal resultaat vervang de drukveer voor een witte van Malossi.
 
Laatst bewerkt:
Zou er 17gr Malossi ht roll in doen, trekt het beste met standaard vario. Er ontstast niet meer slijtage is mijn ervaring.
Wel zou ik alles goed schoonmaken en de vario bus licht invetten met ep2 vet (spaarzaam, restjes mogen niet op de vario schijven terecht komen). Controleer ook achtervario en koppeling en breng nieuw vet aan in de achtervario lagers.
Voor optimaal resultaat vervang de drukveer voor een witte van Malossi.
Ok dat zal ik indd eens proberen. Maar kom toch tot de conclusie als je goed op foto kijkt dat ik indd toch de rollen verkeerd om heb zitten heb dus toch met een verkeerd oog gekeken op de instructieafbeelding😁😁 waarvoor jij mij nog vroeg zitten ze goed gemonteerd? Waarop ik zei ja hoor kunnen maar op 1 manier stom van mij 😎
 
Ok dat zal ik indd eens proberen. Maar kom toch tot de conclusie als je goed op foto kijkt dat ik indd toch de rollen verkeerd om heb zitten heb dus toch met een verkeerd oog gekeken op de instructieafbeelding😁😁 waarvoor jij mij nog vroeg zitten ze goed gemonteerd? Waarop ik zei ja hoor kunnen maar op 1 manier stom van mij 😎
Ep2 vet gewoon overal te verkijgen?
 
Ja, is gewoon kogelagervet nlgi2. Gebruik geen keramisch vet, want dat is voor niet bewegende delen (moeren/bouten).
Ok bedankt voor je uitleg .en wat betreft de witte malossiveer heb ik besteld op basis van jou kennis maar nu wil ik eigenlijk de 17 gram dp sliders erin laten heeft het nut en wat is het nut van de witte drukveer ?
 
Goedenmorgen, ik ben opzoek naar het orginele windscherm vanaf bouwjaar 07 tm 2010. ik heb op internet alleen die van het merk Fabri kunnen vinden en vind ik te lomp ( ivm dat deze ook je handen bedekken), mocht iemand nog een knappe hebben liggen dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ik heb afgelopen zomer mijn scooter gekocht, een knap ogende uit 2010.
Aangezien hij nogal sloom was heb ik de koppeling vervangen voor een Malossi MHR setje.

Heb in de nazomer het luchtfilter vervangen door een groter filter en tevens een Akrapovic demper gemonteerd, Scheeld iets in vermogen, maar hier over gaat dan ook mijn volgende vraag.

De kleppen , deze zouden iig toch weer moeten gesteld worden neem aan ik op dit setje aan ? en dan heb ik nog een brandende vraag omtrent de inspuiting van de injector.

wil de scooter optimaal laten lopen dus deze gaat op een testbank worden afgesteld, nou heb ik me laten vertellen dat er met de benzine toevoer ook het 1 en ander te doen is . heb al gekeken voor die malossi sonde . ten eerste is deze een hoop geld maar weet niet precies of ik hier baat bij zou hebben ( graag jullie expertiese omtrent deze).

zoals bovenstaande doet blijken ben ik echt nog een leek met 4tact '( zou heel graag jullie mening krijgen waar door mijn SH van de zomer gaat knallen.

alvast bedankt en met vriendelije groet erwin.
Ik zal s ff zoeken als goed is heb ik de orginele scherm nog liggen die komt van een bouwjaar 2007. Zodra ik weet of ik hem nog heb laat ik je iets weten 👍 ik heb er zelf een givi airflow op wat een heel mooi en degelijk scherm is en wind geen last van
 

Bijlagen

  • 20190226_205422.jpg
    20190226_205422.jpg
    399,4 KB · Weergaven: 13

Hoi allemaal, ik ben Ferry. Ik volg dit forum al een tijdje. Ik heb altijd een motorscooter gehad. Altijd een Honda Dylan. Waren geweldig tot ze gestolen werden. Tot 3 keer toe😅
Sinds vandaag heb ik een Sh300i uit 2016. Fotootje bijgevoegd. Het rijdt echt heerlijk zeg, man man man. Dit wordt de scooter waarmee ik lekker met mijn vriendin naar Engeland ga rijden. Heerlijk!
Alleen wel een klein dingetje.. Als ik de scooter wil starten dan draai ik de smart key knop om en gaan de tellers heen en weer. Alleen dan knippert het gele “sleutellampje” een paar keer en start ie niet. Ik moet echt een aantal minuten ermee prutsen tot het een keer bij toeval lukt en de startknop wel reageert.
Iemand toevallig ervaring gehad hiermee?
Ik heb overal op het web gezocht, maar kan nergens iets vinden over dit specifieke probleem. Ik zag wel een uitlegfilmpje over het smart key systeem en daar zag ik dat het lampje niet hoort te knipperen. Maar wat het knipperen betekend kan ik echt nergens vinden. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen...

Groeten Ferry
2F7C9526-D2D4-4A51-8855-221DB7E6A919.jpeg
 
Bij mij gebeurt het ook weleens dat wanneer de motor gestart is het sleutellampje even blijft knipperen. Weet niet waarom. In jouw geval zou ik even de knop op de afstandsbediening met het sleutelteken indrukken en contacten met de scooter. Als hij contact heeft knippert een groen liedje en zou je de scooter moeten kunnen starten.
 
Jezus, ik schaam me dood. Blijkbaar moest ik gewoon het remhendel harder knijpen.... Bij de Dylan heb je een trommelrem achter en hoef je een stuk minder hard te knijpen om het startknopje te activeren. Excuus voor deze tijdverspilling allemaal.
 
Jezus, ik schaam me dood. Blijkbaar moest ik gewoon het remhendel harder knijpen.... Bij de Dylan heb je een trommelrem achter en hoef je een stuk minder hard te knijpen om het startknopje te activeren. Excuus voor deze tijdverspilling allemaal.


:') , dat hebben alle sh300 rijders hier gehad, ik ook :Y
 
Scheelt dat ik niet de enige ben. Ik voelde me wel echt een partij stom zeg😄
Ik heb een Honda windscherm besteld, met een beetje geluk is die morgen binnen! Zit nog te twijfelen over wat voor koffer ik er op wil gaan zetten. De originele kost 195.-😨 beetje duur vind ik. Vond het windscherm al een rib uit m’n lijf met 150.-
Ik ben ook van plan om wat leuke filmpjes te gaan maken met een gopro. Reviews en dergelijke. Heb gemerkt dat er toch vrij weinig goede filmpjes zijn van de derde generatie. Behalve alle filmpjes in de onverstaanbare talen dan. Denken jullie dat er een beetje animo is voor filmpjes? Of maak ik ze dan alleen voor mezelf?😄
 
Ok bedankt voor je uitleg .en wat betreft de witte malossiveer heb ik besteld op basis van jou kennis maar nu wil ik eigenlijk de 17 gram dp sliders erin laten heeft het nut en wat is het nut van de witte drukveer ?

De witte drukveer houd de riem strakker, en zorgt dat hij achter langer hoog blijft. Komt de acceleratie en aan het gas hangen ten goede.
 
Scheelt dat ik niet de enige ben. Ik voelde me wel echt een partij stom zeg😄
Ik heb een Honda windscherm besteld, met een beetje geluk is die morgen binnen! Zit nog te twijfelen over wat voor koffer ik er op wil gaan zetten. De originele kost 195.-😨 beetje duur vind ik. Vond het windscherm al een rib uit m’n lijf met 150.-
Ik ben ook van plan om wat leuke filmpjes te gaan maken met een gopro. Reviews en dergelijke. Heb gemerkt dat er toch vrij weinig goede filmpjes zijn van de derde generatie. Behalve alle filmpjes in de onverstaanbare talen dan. Denken jullie dat er een beetje animo is voor filmpjes? Of maak ik ze dan alleen voor mezelf?😄

Welkom! In het verleden heb ik diverse filmpjes gemaakt, met ipad in de hand (omdat het kan...) en gopro hero 3+ black.
Selectie:
Ben benieuwd naar jouw filmpjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan