Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ik zag vd week op de michelin site dat er nu ook citygrip in winter uitvoering is, weet niet of ook voor de sh, moet ik nog ff uitzoeken
 
Zo nu maar eens beginnen aan de remblokken vervangen aan de achterzijde voor de 1e keer aan de sh300😎. Is er iets waarop ik moet letten bij het demonteren zowel monteren van de blokjes? En de zoektocht naar remblokken is ook een zoektocht om fatsoenlijke blokjes te vinden er zijn er in verschillende soorten en merken iemand ervaring om te delen?

Bedankt alvast👍
 
Originele blokjes gebruiken, zijn het geld waard!
Verder zou ik de remcylinder schoonmaken en de geleidepinnen goed schoon (eigenlijk alles schoon dus...).
Daarna alles in de remmenvet, en rubbers goed terugplaatsen. Natuurlijk alles met momentsleutel aanhalen.


Edit: kijk in dit stukje discussie in deel 4, voor meer over mhr/orginele vario, en remmenvet...:
Honda SH300i Deel 4
 
Laatst bewerkt:
Ik zag vd week op de michelin site dat er nu ook citygrip in winter uitvoering is, weet niet of ook voor de sh, moet ik nog ff uitzoeken

Misschien goed alternatief nu de Metzeler feelfree wintec’s slecht leverbaar zijn.

Edit: dacht dat de winter citygrip er alleen in kleinere maten is, niet voor de SH300.
 
Laatst bewerkt:
Er is nog twijfel met een licht motor, met name de Husqvarna svartpillen 401.
Idd twee totaal uiteenleggende motorfietsen maar ik gebruik de motor voor puur plezier en de laatste jaren kom ik ongeveer aan een 3000-3500km/jaar. Mijn werk is thuis te doen en als ik een boodschap moet doen dan nam ik een rugzak mee. Op de motor kan een tanktas en met een scooter onder het zadel.

We zien wel, met dit weer is er toch weinig dat me zin doet krijgen om te motorrijden😉
 
Nou ben ik de laatste die zal beweren dat mijn SH300i uit 2015 een schoonheidsprijs wint maar die Husqvarna svartpillen... eh hoe zal ik het zeggen.

Een heeeeel bijzonder ontwerp :+
 
Laatste tijd rijdt mijn scooter 8 á 900 km/maand. Sinds de laatste oliewissel 6000 gereden. Oliepeilen deed ik in het verleden vaak en dan bleek dat het niveau niet zakte. Nu ineens wel. Heb 1/4 liter bij moeten vullen. Valt toch eigenlijk best mee?
 
Dat is zelfs erg weinig olieverbruik. Normaal is <200cc per 1000km heel normaal.
Ik zit nu aan de 750cc per 1000km dat is 1,5x meer olieverbruik dan een tweetakt brommer... O-)
 
Op hoeveel gereden kilometers zit jij?
Mijne is net over de 42.000 heen. Nu het de wintermaanden zijn, rij ik bij vertrek altijd de straat (30km zone) heel rustig een keer heen en weer om het blok op te warmen. De temperatuurmeter komt dan net los uit de hoek. Wij wonen slechts een kilometer van de snelweg af en dat vind ik te weinig afstand om het blok meteen te gaan belasten met 100 km/u.
 
Op 41000km, Ik rijd altijd rustig tot de temperatuurmeter op bedrijsnivo staat.
Levensduur van het blok, komt dat wel ten goede.
 
Zow de remblokken achter vervangen die waren wel aan vervanging toe na 21000 km😎 en gelijk alles ff goed schoongemaakt. Alles zag er nog zeer goed uit.merk wel met deze vochtige en koude dagen dat de koppeling meer hapert bij het acceleren wat een ondegelijk gevoel geeft. Ik heb begrepen dat de koppeling dit euvel heeft van het bouwjaar 2007 . Op ebay zijn er ook verkopers van orginele honda onderdelen en dan staat bij koppeling 2007 tot 2011 nu is mijn vraag of je aan de koppeling kunt zien of het om dezelfde soort gaat of al over de verbeterde versie vanaf 2008.
 

Bijlagen

  • IMG-20190127-WA0008.jpeg
    IMG-20190127-WA0008.jpeg
    444,1 KB · Weergaven: 9
Je kunt het zien maar dan moet je ze wel naast elkaar leggen, het verschil zit hem in de positie vd schoenen, het verschil is een paar millimeter.
 
Gaat om deze koppeling

KTW2 is de modelcode, die veranderd bij een nieuwe serie/bouwjaar, las je op een onderdelensite een aantal motoronderdelen opzoekt zul je zien dat in 1 bouwjaar serie (bv 2007-2011) vrijwel alle onderdelennummers dan beginnen met ktw2 of bv ktf of ktl of een andere kt.... serie, je kunt die letters ook terug vinden in de vin code van jouw scooter.
Je kunt uit die ktw2 dus de bouwjaarderie afleiden, zo heb ik het destijds ook uitgezocht, kwariertje zoeken en je weet wat je koopt.
 
Laatst bewerkt:
Potver.... gaat vanavond mijn onlangs preventief vervangen H4 toch geheel onverwachts stuk. Gelukkig alleen op verlichte weg moeten rijden. Morgen de boel openpellen. De gloeidraad ligt los in het glas.
 
Misschien een rare vraag, was het wel een motor H4? Die kunnen normaal gesproken beter tegen trillingen.
 
Nee. Wist niet eens van het bestaan van motorlampen af. Is een goedkoop kreng uit een lampendoos. De vorige deed ik twee jaar mee. Dure lampen (het merk uit Eindhoven, €10-15/stuk) zijn niet altijd beter, is mijn ervaring. Want die had ik er dáárvoor eerst in.
 
Laatst bewerkt:
Zow de remblokken achter vervangen die waren wel aan vervanging toe na 21000 km😎 en gelijk alles ff goed schoongemaakt. Alles zag er nog zeer goed uit.merk wel met deze vochtige en koude dagen dat de koppeling meer hapert bij het acceleren wat een ondegelijk gevoel geeft. Ik heb begrepen dat de koppeling dit euvel heeft van het bouwjaar 2007 . Op ebay zijn er ook verkopers van orginele honda onderdelen en dan staat bij koppeling 2007 tot 2011 nu is mijn vraag of je aan de koppeling kunt zien of het om dezelfde soort gaat of al over de verbeterde versie vanaf 2008.

Verschil in koppelingsschoentjes, en discussie rondom koppeling en vario: Nieuwe Honda SH300i deel 2
 
Terug
Bovenaan Onderaan