Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Een originele koppeling kan je bij elke dealer kopen.
Sommige forumleden bestellen originele onderdelen voordeliger in Griekenland.
Koppeling bij Makina parts
Bel even naar je plaatselijke dealer en als het prijsverschil aanzienlijk is, weet je waar je terecht kunt.
De verzendkosten liggen altijd onder de 10 euro.
 
Heeft iemand al eens het probleem ondervonden dat de koppeling hapert bij het afremmen en het gelijk weer optrekken?
 
Nou het is meer bij het afremmen maar niet tot stilstand voor bocht of kruispunt en het erna weer optrekken dan hapert die bij het weer gas geven . Niet altijd overigens.
Heb ook al de koppeling eens bekeken maar naar mijn inzien zit er niet meer al te veel voering op
 

Bijlagen

  • IMG-20190104-WA0004.jpeg
    IMG-20190104-WA0004.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 47
Ik heb vandaag eens gelet op de aan/uitreactie van de koppeling. Die pakt niet elke keer even soepel aan maar het spulletje werkt goed genoeg om door alle verkeersomstandigheden te komen. Micky, misschien ben je heel erg kritisch?
 
Of even koppeling uit elkaar, schoonmaken en kijken of de koppelingsdelen goed soepel In en uit de vangrubbertjes van de basis glijden. Ook even de bel binnenkant fijn opschuren. En als je toch bezig bent meteen even de lagers smeren van de achtervario.

Edit: de 2007 koppeling hapt wat meer bij het optrekken. De koppeling na 11/2008 pakt veel gelijkmatiger op, en is een top koppeling!
 
Ik heb vandaag eens gelet op de aan/uitreactie van de koppeling. Die pakt niet elke keer even soepel aan maar het spulletje werkt goed genoeg om door alle verkeersomstandigheden te komen. Micky, misschien ben je heel erg kritisch?

Ja dat zou indd ook kunnen dus jij ervaart dit euvel dus ook
 
Of even koppeling uit elkaar, schoonmaken en kijken of de koppelingsdelen goed soepel In en uit de vangrubbertjes van de basis glijden. Ook even de bel binnenkant fijn opschuren. En als je toch bezig bent meteen even de lagers smeren van de achtervario.

Edit: de 2007 koppeling hapt wat meer bij het optrekken. De koppeling na 11/2008 pakt veel gelijkmatiger op, en is een top koppeling!


Ik heb de koppeling schoongemaakt en indd ook de bel fijn opgeschuurd met waterproof of is dit te fijn? Maar moet zeggen dat de koppeling nu wel beter zijn werk doet. Ik had ook veel stof erin zitten en deze er goed uitgeblazen met de compressor.

Ps.

Het gaat hier om een sh300i uit het bouwjaar 2007 met 21000 kmtjes op de klok.
Screenshot_20190110-184813_WhatsApp.jpg
 
Ik heb vandaag eens gelet op de aan/uitreactie van de koppeling. Die pakt niet elke keer even soepel aan maar het spulletje werkt goed genoeg om door alle verkeersomstandigheden te komen. Micky, misschien ben je heel erg kritisch?

Kritisch ben ik wel ja . Alles moet in orde zijn en misschien ben ik indd te kritisch maar goed zo ben je wel een goede eigenaar voor je scoot 😎
 
Als je een secure eigenaar bent voor je scooter is daar helemaal niks mis mee.

Nee dat klopt helemaal. In ieder geval fijn van je reactie . Weet jij toevallig of een malossi vario beter rijd dan een orginele of is dat te verwaarlozen?
 
Kritisch ben ik wel ja . Alles moet in orde zijn en misschien ben ik indd te kritisch maar goed zo ben je wel een goede eigenaar voor je scoot 😎


Ik heb de koppeling schoongemaakt en indd ook de bel fijn opgeschuurd met waterproof of is dit te fijn? Maar moet zeggen dat de koppeling nu wel beter zijn werk doet. Ik had ook veel stof erin zitten en deze er goed uitgeblazen met de compressor.

Ps.

Het gaat hier om een sh300i uit het bouwjaar 2007 met 21000 kmtjes op de klok.Bekijk bijlage 1347103
En is het mogelijk om eventueel een 2008 koppeling erin te monteren om dit euvel voor altijd te takkelen?
 
Ja dat past.
Malossi koppeling—> niet doen, is rommel, beter koop je de veertjes set voor de originele kopp, die laat je het aangrijppunt in 3 waardes verhogen.
Let wel,op: als je het aangrijp punt verhoogd ga je sneller bij het stoplicht weg maar bij het loslaten van het gas gaat de koppeling ook bij een hogere snelheid “los”.
Dat betekent dat bv bij de zwaarste veertjes uit het setje je freewheel-end over een rotonde/bocht gaat, dus zonder aandrijving.
Ik heb dacht ik de middelste er in zitten en das nog net te doen, de kopp laat los bij ongeveer 23 kmh, daaronder heb ik dus geen aandrijving als ik het gas los laat.
 
Ja dat past.
Malossi koppeling—> niet doen, is rommel, beter koop je de veertjes set voor de originele kopp, die laat je het aangrijppunt in 3 waardes verhogen.
Let wel,op: als je het aangrijp punt verhoogd ga je sneller bij het stoplicht weg maar bij het loslaten van het gas gaat de koppeling ook bij een hogere snelheid “los”.
Dat betekent dat bv bij de zwaarste veertjes uit het setje je freewheel-end over een rotonde/bocht gaat, dus zonder aandrijving.
Ik heb dacht ik de middelste er in zitten en das nog net te doen, de kopp laat los bij ongeveer 23 kmh, daaronder heb ik dus geen aandrijving als ik het gas los laat.

Je hebt het hier over een malossi koppeling toch die je niet moet kopen masr dat wil ik ook niet wil gewoon orgineel de koppeling behouden , alleen waar kan ik een koppeling vanaf 2008 krijgen ?
Mijn sh is van bouwjaar 2007 met het bekende koppelling probleem. En de veertjes waar kan ik die verkrijgen ? Of moet ik alleen de veertjes vervangen op de huidige koppeling?
 
Een originele koppeling koop je simpelweg bij de dealer, dus motoport, je zoekt op een onderdelen site even een sh300i 2008 op en het originele onderdeel nummer en zo bestel je hem.
Of je zoekt op ebay zoals bulldozer en ik hebben gedaan, er komt van tijd tot tijd wel eens een partijtje van dat soort onderdelen voorbij, nieuw in doos maar voor een leuk prijsje, ik meen dat ik er 150 eu voor betaalde voor een komplete achter vario met koppeling, das geen geld want origineel ik dacht 600 eu.

In iedere originele koppeling kun je de drie kleine veertjes waarmee de segmenten worden aangetrokken vervangen voor zwaardere veertjes, het nummer van het setje veertjes kun je vinden op de mallosi site, gewoon naar de sh300i navigeren en dan vind je ze wel.
Setje kopen kun je bij mallosi zelf doen,word verzonden vanuit belgie of bv via easyparts.nl
 
Een originele koppeling koop je simpelweg bij de dealer, dus motoport, je zoekt op een onderdelen site even een sh300i 2008 op en het originele onderdeel nummer en zo bestel je hem.
Of je zoekt op ebay zoals bulldozer en ik hebben gedaan, er komt van tijd tot tijd wel eens een partijtje van dat soort onderdelen voorbij, nieuw in doos maar voor een leuk prijsje, ik meen dat ik er 150 eu voor betaalde voor een komplete achter vario met koppeling, das geen geld want origineel ik dacht 600 eu.

In iedere originele koppeling kun je de drie kleine veertjes waarmee de segmenten worden aangetrokken vervangen voor zwaardere veertjes, het nummer van het setje veertjes kun je vinden op de mallosi site, gewoon naar de sh300i navigeren en dan vind je ze wel.
Setje kopen kun je bij mallosi zelf doen,word verzonden vanuit belgie of bv via easyparts.nl

Ok dan ga ik eens proberen of het mij allemaal lukt. In ieder geval bedankt om mij wegwijs te maken, met de tijd zal ik wel meer te weten komen ik heb de sh ook pas in bezit en probeer me te orienteren ben dan ook geinterreseerd om meer te leren over de sh vandaar de misschien wat vele vragen 😎😀
 
Jawel hoor Bulldozer komt u er maar 'in'

Heb al privé discussie met Micky20 over koppeling, die kan ook hier voortgezet natuurlijk.. :] :

@Mickey20: De koppelingen >2008 zijn nogal prijzig de laatste jaren..

Kijk eens bij Honda SH300 2010 (A) EUROPEAN DIRECT SALES DRIVEN FACE - buy DRIVEN FACE spares online

Bestel onderdeel nr: 2 tm 6 uit de exploded-view.
Raad aan om ook de delen 3,4 en 5 van dit topic door te lezen, weet je alles! :Y

Edit: koppelingsschoenen van het oude en nieuwe type, zijn niet uitwisselbaar!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan