Honda SH150i deel2

dat lijkt me niet normaal. Is de kap dan ook beschadigd? Ik ben over twee weken aan de beurt maar laat een zelf bestelde riem (via Makinaparts) monteren. De twee delen aluminium die tevens worden vervangen worden door de dealer geleverd. Alles origineel Honda spul.
Ik zou met die beschadigde riem toch verhaal halen..
 
Kwaliteit v-snaren worden voornamelijk door de Japanners gemaakt,
het is niet voor niets dat een beetje zichzelf respecterend scooter/motor merk een snaar van Mitsuboshi of Bando gebruikt.
Het beursgenoteerde bedrijf Mitsuboshi heeft b.v. op diverse continenten fabrieken staan en het bedrijf bestaat al sinds 1920
en maken alleen maar riemen
Zij hebben de beste know-how in huis qua duurzaamheid en daar kan meneertje Malossi gewoon niet tegen op.

Natuurlijk is de levensduur bij jou 'wel erg kort', heb je dan ook al een mail naar je leverancier gestuurd om dit onder de aandacht te brengen?


Mvg. Jan
 
Kwaliteit v-snaren worden voornamelijk door de Japanners gemaakt,
het is niet voor niets dat een beetje zichzelf respecterend scooter/motor merk een snaar van Mitsuboshi of Bando gebruikt.
Het beursgenoteerde bedrijf Mitsuboshi heeft b.v. op diverse continenten fabrieken staan en het bedrijf bestaat al sinds 1920
en maken alleen maar riemen
Zij hebben de beste know-how in huis qua duurzaamheid en daar kan meneertje Malossi gewoon niet tegen op.

Natuurlijk is de levensduur bij jou 'wel erg kort', heb je dan ook al een mail naar je leverancier gestuurd om dit onder de aandacht te brengen?


Mvg. Jan

Wat gebeurt er als de riem op hogesnelheid breekt, is dan alleen de riem kapot, of draait de motor ook in de soep.

groeten eip.
 
Aandrijving valt plots weg, motorisch geen probleem, gas los en je loopt stationair.
Snaar kan in sommige gevallen als paardenhaar uitziende slierten tussen je koppeling en koppelingshuis terecht komen.
dat kan je er gewoon allemaal wel tussen vandaan pulken.

Mvg. Jan
 
Niks aan het handje dus, Heeft je rijstijl nog invloed op de levensduur van de riem. En met hoeveel kilometer kan je de termijn, van de riemvervanging overschrijden, die de fabrikant voorschrijft.

Mvg. Eip.
 
Goedemiddag,

Ik heb gelijk een mail gestuurd naar easyparts. deze vroegen ook om foto's. Ze gaven aan dat dit niet hoort..... wel een erg korte levensduur.
Ze boden me aan om geld retour incl de verzendkosten of een nieuwe snaar.

Nu had ik gelukkig de oude bewaard (je weet maar nooit gevalletje..) en terug geplaatst.
Ik heb bij CMSNL gevraagd voor een originele v-snaar en die is ook gewoon leverbaar.

Het rare is wel dat nu ik dr. Pulley sliders erin heb deze misschien te hoog komt. geen idee.

Mvg,
Gert Jan
 
In principe zou er voldoende speelruimte ruimte moeten zijn in de cvt kast en op het variateur loopvlak om het minuscule hoogte verschil van DR. P. t.o.z.v. conventionele rollen op te vangen.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met een maandag ochtend snaar.
Doch blijft het feit bestaan dat de Japanners wereldleider zijn op het gebied van duurzame scooter snaren.
Een knappe MHR sportvario kun je daar integen weer beter overlaten aan de firma Malossi.

Mvg. Jan
 
Ik heb een originele snaar gekocht bij Makinaparts en die kostte inclusief verzending ongeveer €50. Dat scheelt nogal met de standaard NL prijzen..
 
Dat is de-lamineren, heb ik 1x gehad met een snaar op 23000 km.
Koop origineel?
Die malossi snaar doet meer slecht dan goed.
 
Afgelopen vrijdag heeft mijn sh-tje een onderhoudsbeurtje gehad. NU 48000 op de teller en dan is het tijd voor een nieuwe riem + toebehoren. De varioschijven zijn ook vervangen; dat was wel nodig. Omdat ik de riem via een ander kanaal aanzienlijk goedkoper kon aanschaffen heb ik die voor de beurt kunnen aanleveren en heeft de monteur die vervangen. Wel weer lekker zo, de topsnelheid is van 100 naar 120 gegaan.
Zelf nog de remolie vervangen, nieuwe bougie, luchtfilter en nieuwe olie. Klaar voor de winter zullen we maar zeggen.

Laatst al nieuwe winterbanden laten plaatsen maar daarna af en toe een knipperend lampje van de ABS. Bleek dat ik het achterwiel niet goed gemonteerd had en daardoor kreeg de sensor niet goed signaal. Soms trad de storing pas na ongeveer 20 km rijden op.. Nou ja dat is ook weer verholpen.
 
Zo, even wat stof wegblazen....

Na dik 30000 km maar eens de originele voorband vervangen.....
Ook weer een verse achterband erop, we kunnen weer gaan.

Even een ander vraagje, hoe kun je zien als je de kleppen stelt wat zijn dode punt is? Er staan geen merktekens enz op namelijk. Ben al aan het Googlen geslagen maar kon niks vinden. Weet iemand dit? Of kijk ik er langs.

Welk soort koelvloeistof gebruiken jullie?

Prettige dag Gert Jan
 
Zo, even wat stof wegblazen....

Na dik 30000 km maar eens de originele voorband vervangen.....
Ook weer een verse achterband erop, we kunnen weer gaan.

Even een ander vraagje, hoe kun je zien als je de kleppen stelt wat zijn dode punt is? Er staan geen merktekens enz op namelijk. Ben al aan het Googlen geslagen maar kon niks vinden. Weet iemand dit? Of kijk ik er langs.

Welk soort koelvloeistof gebruiken jullie?

Prettige dag Gert Jan
Volgens mij als je de krukas draait zal de voeler eerst loszitten, dan vast en dan weer los. Ergens daartussen heb je het dode punt lijkt me. Ik ben geen monteur en laat dit klusje een keer per jaar duren bij de dealer voor 30 euro.
Koelvloeistof heb ik nog nooit bij hoeven vullen in de 49000 km die ik nu gereden heb. Maar ik denk dat je gewoon de vloeistof die ook in de auto kan erin kan doen. Ligt ook aan de kleur, zou ik hetzelfde houden. Ik weet dat in mijn Skoda koekblik rode vloeistof gaat.
 
Aan de rechterkant van het motorblok zit een inspectie ‘bout’. Die draai je los zodat het vliegwiel is te zien met merktekens. Je hebt een streepje met een letter T (top), die stel je gelijk met merkteken op blok. Verstellen van je vliegwiel doe je via de vario bout. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Struikelde net bij de garageopruiming nog over een duitstalig honda SH125-150i 2013-> werkplaatshandboek.
Alleen gebruikt om doorheen te bladeren om te kijken hoe ik bij de koplamp kon komen.
Geen 1 vieze vinger in te vinden dus.
Nieuw 63 ex verzendkosten uit deutschland.
Vraagprijs 50 euro. Bij interesse doe me een PB.

asoylowwn5.jpg

t49x0t9uv4.jpg

c8xmqtx.jpg

6621wjo319.jpg

0v7x4tah5f.jpg

8jdxuvph5a3wz.jpg
 
Medio dit jaar doen wij de 25km snorbrommer de deur uit; de regelgeving gaat veranderen. En wij gaan niet op een snorbrommer met helm zitten op de rijbaan tussen alle autos. En gezien wij beide uiteraard een motorrijbewijs hebben komt er geen 45km brom voor terug maar zeer waarschijnlijk een sh150.

Vraag over die manual;
Tot wanneer gaat deze? Indien hij het 2018 model niet dekt heb je dan een linkje waar ze gewoon te bestellen zijn?
 
Heb inmiddels uitgezocht dat de service manual tot en met 2016 gaat.
Dus als iemand een link heeft naar een 2017-onwards manual heeft óf het partnummer van de manual zoddat ik hem kan opzoeken GRAAG.
 
Zo, oma even wakker schudden....

Afgelopen dinsdagmiddag lekker naar huis, hoor ik een gejank bij de vario vandaan komen.

Eerst dacht ik aan de achterste koppelingsplaten oid.
Naar inspectie bleek dit niet het geval.

De tandwielen kast opengemaakt, alles ziet er netjes uit......

1392591


totdat ik er een set tandwielen eruit haal en de kogellager goed bekijk...
helemaal naar de kl#te
1392592



Dat word even zoeken naar een nieuwe kogellager.

Is het verstandig om beide te vervangen nu die openligt?

Hoor graag van jullie.

Werk ze vandaag.

Mvg, SH Kolfie (Gert Jan)
 
Altijd alles vervangen als ie toch open ligt.
Bij de betere ijzerhandel (Eriks of zo) kun je passende lagers kopen, mogelijk is er zelfs op internet een typenr te vinden. Bij de stealer betaal je al snel 4x zoveel voor een lagertje terwijl ze uit de zelfde fabriek komen (SKF).
Zelfde al een aantal keren gedaan met de voorwiellagers, klaar voor 2 tientjes ipv 80 Euri.
 
Altijd alle lagers vervangen en de keerringen, dat slijpsel van dat stukke lager is ook door de rest gegaan.
En sae80/90 versnbakolie er in zodat het niet weer gebeurt, de oorzaak is vrijwel altijd de 10w30 motorolie indat versbakje.
 
Ja, dat is wel beter.

Ik had bij 12000 km de versnellingsbakolie vervangen voor de juiste olie.

Dus al deze 5 zeg maar incl de keerringen. en pakking natuurlijk ☺
1392600
1392601
 
Ja allemaal, er heeft dus 12k de originele olie in gezeten?

Grappig, mijn bak hetzelfde en is bij 11000 kapot gedraait op een lager, altijd bij motoport in onderhoud geweest met 10w30 in de bak, zoals zovele andere.
Ze gaan allemmal stuk net buiten de garantie tussen 10k en 15k
Je kunt in dit en het sh300 topic diverse rijders vinden met een kapotte bak, allemaal binnen 15k

Het is ook beter om met iedere beurt de bakolie te verversen, er gaat 150cc in oid dus de extra kosten zijn minimaal en beter te vaak dan te weinig verversen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde gehad, met de standaard 10W40 olie gaan de lagers er vroeg of laat aan. Ik heb destijds 4 lagers laten vervangen en ben op advies overgestapt op transmissieolie. Sindsdien geen problemen meer gehad. Zaakje draait nu ook geruisloos.
 
Kijk, daar hebben we wat aan.
Ze hebben 12000 km in de 10W40 olie gedraaid, daarna heb ik de olie vervangen voor transmissieolie.
Nu hebben ze bijna 35000 km gedraaid en is het lager kapot gegaan.

En er komt zeker weer transmissieolie in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan