Honda PCX 125/150 deel 5

Vandaag 90000km:
1394254


Volgend jaar naar de 100000km.
 
Geen idee of we het over de zelfde versie scooter hebben maar het kabeltje kan prima tussen klepje en vakje terwijl het klepje wel dicht is.

Mei 2016 model , was een orgineel vrij dik kabeltje en daardoor kreeg ik mijn klepje niet dicht en door drukken dat doe ik niet .
 
Juist gebeld geweest door de winkel ,hij is binnen en rijklaar ,maar eerst papieren gaan halen voor de nummerplat en verzekering en vanaf dinsdag of woensdag ten laatste mag ik gaan scooteren :D,eindelijk !!
 
Wow. Al enige slijtage merkbaar?
Tja, na 90000km zeker. Ik moet erbij zeggen dat ik minimalistisch (hoogst noodzakelijk) onderhoud pleeg.
Ik rijd het hele jaar door, de scooterziet er niet mooi meer uit en was de scoot 1 keer per jaar. De liefde is dus ver te zoeken ;).
Opsomming:
- Ik hoor geen kleppen tikken, doe ik niets aan.
- nergens olielekkage waarneembaar.
- licht olieverbruik, zo'n 150-250ml per 4000km. 1 keer per jaar nieuwe motorolie (vol synthetisch), doe ik meestal in juli.
- middenbok afgebroken, scharnier pin vastgeroest (ik heb die pin nooit verwijderd of ingevet). Laat ik zo. Motorblok beugels zijn intact.
- montagebeugel uitlaat voor kunststof hitteschild uitlaat doorgeroest. Heb hitteschild verwijderd
- uitlaat roest, is cosmetisch niet mooi. Uitlaat lekt niet.
- 3-4 keer lagers koppelingshuis vervangen, deze lagers zijn slecht. Heb er nu een namaak koppelingshuis op van 101-Octane, gaat prima tot nu toe.
- remschijf voor zit tegen de 3.0mm aan. Ga ik bij 100000km vervangen. Nieuw is de dikte 4.0mm.
- remklauw voor 1 keer gereviseerd.
- remschoenen achter halen de 200000km wel, ik rem meestal met het voorwiel en laat de scoot veel uitrollen indien mogelijk.
- 2 keer snelheidsmeter sensorkabel vervangen, waarvan 1 keer onder garantie.
- 1 keer accu vervangen, na 4 jaar. Er zit nu een Li-Ion versie in. Is de helft kleiner en een stuk lichter. Gaat tot nu toe prima.
- veerpoten voor 1 keer vervangen.
- verbruik laatste 4 tankbeurten: 1 op 50. In de winter iets hoger verbruik 1op 45. Gemiddeld over het hele jaar 2018: 1 op 47.
- balhoofdlager tikt iets bij remmen, heeft deze sinds nieuw al gedaan, lijkt wel iets toegenomen te zijn. Aan het sturen merk ik niets.
- start 's morgens altijd direct.
- zeer voordelig scootertje in gebruik, alleen de fiets is goedkoper.
 
Eeindelijk thuis !! Wat een gevoel om op zoiets te rijden ,fantastisch gewoon !! Volgende aankoop zal een hoge ruit worden ,die tegenwind was toch niet zo prettig !!
 

Bijlagen

  • 5BFEC65A-7043-476F-9491-96055DCA9C42.jpeg
    5BFEC65A-7043-476F-9491-96055DCA9C42.jpeg
    65,2 KB · Weergaven: 17
  • 572570A4-AE24-4E48-B95F-A22B165CBF99.jpeg
    572570A4-AE24-4E48-B95F-A22B165CBF99.jpeg
    198,3 KB · Weergaven: 25
  • E257A287-E476-4361-870F-7F3AB7CF547C.jpeg
    E257A287-E476-4361-870F-7F3AB7CF547C.jpeg
    118,4 KB · Weergaven: 19
  • B22E8931-AD15-4EED-9D5B-4B08F009EA43.jpeg
    B22E8931-AD15-4EED-9D5B-4B08F009EA43.jpeg
    151,1 KB · Weergaven: 22
Ziet er mooi uit , vind de led streep wel mooi , veel fijne kilometers met de nieuwe aanwinst
 
Ik was 2 weken geleden een ronde aan het doen langs alle huizen voor een project van school en ik kwam dus ook op plekken waar ik normaal niet kom.
Staat er voor 1 van de huizen een pcx *O*
2 pcx'n in 1 dorp. Zeker noemenswaardig omdat ik in een klein dorp (1500 inw) woon.
 
mischien wel want ik ben van plan om naar Frankrijk eens op toer te gaan ,ik woon maar op 20km van de grens :) .
Mag je met de Belgische autorijbewijsregeling wel naar het buitenland?
Ik weet dat iemand dat naar Nederland deed en dus een bekeuring kreeg, omdat het in dit geval een Belgische regeling betrof en niet een europesche.
 
Mag je met de Belgische autorijbewijsregeling wel naar het buitenland?
Ik weet dat iemand dat naar Nederland deed en dus een bekeuring kreeg, omdat het in dit geval een Belgische regeling betrof en niet een europesche.
Volgens mij is een rbw uit Polen toch ook hier geldig, waarom zou die gedachte in dit geval niet opgaan?

Mijn fout..
http://www.moto.be/nl/praktische-info/rijbewijs/Als je rijbewijs voor 1 mei 2011 afgeleverd is, ben je niet verplicht om een opleiding te volgen om een brommer of een scooter te besturen. We raden dat echter toch aan. De lessen worden gegeven in de autorijscholen en in de centra voor doorgedreven rijopleiding. In dat geval (A1 met rijbewijs B) mag je alleen in België rijden. Om in het buitenland te rijden, moet je houder zijn van een volwaardig rijbewijs van categorie A1
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Hier met Peter , ik heb even een vraagje misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen ?

Ik heb een pcx 150 esp uit 2016 , standaard liep hij 106 op de km teller , nu heb ik hier en daar op het forum gelezen over andere vario,s , ik me dus een jcosta pro besteld en vandaag gemonteerd nu loopt hij 110 km op de teller , is dit niet wat weinig ? op filmpjes op You tube halen ze allemaal rond de 120 km op de teller . of heb ik misschien een ander uitlaatje nodig??
Wie weet Raad het gaat om de jcosta it6424pro

Bedankt alvast, Peter
 
Hallo

Hier met Peter , ik heb even een vraagje misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen ?

Ik heb een pcx 150 esp uit 2016 , standaard liep hij 106 op de km teller , nu heb ik hier en daar op het forum gelezen over andere vario,s , ik me dus een jcosta pro besteld en vandaag gemonteerd nu loopt hij 110 km op de teller , is dit niet wat weinig ? op filmpjes op You tube halen ze allemaal rond de 120 km op de teller . of heb ik misschien een ander uitlaatje nodig??
Wie weet Raad het gaat om de jcosta it6424pro

Bedankt alvast, Peter

110 op de teller haalt mijn 125 ook nog wel.
Heb je de riem ook vervangen? Zo nee, hoeveel km zit ie er al op? Hoeveel grams rollen heb je in de vario?

Sport uitlaat is weggegooid geld. Daar ga je echt geen extra top mee halen. Geen verstand van de 150 versie, maar is 120 niet wat optimistisch?
 
110 op de teller haalt mijn 125 ook nog wel.
Heb je de riem ook vervangen? Zo nee, hoeveel km zit ie er al op? Hoeveel grams rollen heb je in de vario?

Sport uitlaat is weggegooid geld. Daar ga je echt geen extra top mee halen. Geen verstand van de 150 versie, maar is 120 niet wat optimistisch?
Topsnelheid is bij de meeste scooters een combinatie van Vario, rolletjes/slider gewicht en riem.
Als 1 van deze 3 niet optimaal is gaat hij minder hard. Ik merk het nu al met 20.000 op de teller en dus ook op de riem. Ik heb er geen andere Vario op maar enkel met andere sliders ging die van mij ongeveer 115 op de teller en 106 GPS. Ik denk dat 120 op de teller dus wel haalbaar moet zijn maar ik ga niet veel geld uitgeven aan een andere Vario voor die extra paar km.
 
Hallo

Hier met Peter , ik heb even een vraagje misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen ?

Ik heb een pcx 150 esp uit 2016 , standaard liep hij 106 op de km teller , nu heb ik hier en daar op het forum gelezen over andere vario,s , ik me dus een jcosta pro besteld en vandaag gemonteerd nu loopt hij 110 km op de teller , is dit niet wat weinig ? op filmpjes op You tube halen ze allemaal rond de 120 km op de teller . of heb ik misschien een ander uitlaatje nodig??
Wie weet Raad het gaat om de jcosta it6424pro

Bedankt alvast, Peter


Pcx heeft 6300 km gelopen en is de 1ste riem , gewichten zou ik even moeten nakijken , werd compleet zo geleverd, vario en stiften , heb ook nergens zien staan hoeveel gram ze wegen
 
Pcx heeft 6300 km gelopen en is de 1ste riem , gewichten zou ik even moeten nakijken , werd compleet zo geleverd, vario en stiften , heb ook nergens zien staan hoeveel gram ze wegen

Dan zou ik in jouw geval kiezen voor 15 grams dr pulley rollen en sliders.
Met 6300 km is de riem nog niet dusdanig versleten dat die de top naar beneden haalt.
 
Dan zou ik in jouw geval kiezen voor 15 grams dr pulley rollen en sliders.
Met 6300 km is de riem nog niet dusdanig versleten dat die de top naar beneden haalt.

Met Rollen en Sliders bedoel je die stiften neem ik aan wat in de vario zitten ? als ik dan naar 15 gram ga dan ga ik trekkracht inleveren voor topsnelheid of zie ik dat verkeerd ?
 
rollensetmalossilogo_117.jpg

Dit zijn rollen.
En deze zijn sliders
Dr-Pulley-slider-Rollers-weights-26x13-13g-23g-fit-Suzuki-Malagutti-Burgman-400-modification.jpg

How je deze stiften kunt noemen zie ik niet dus je hebt het denk ik over andere dingen.
 
Met Rollen en Sliders bedoel je die stiften neem ik aan wat in de vario zitten ? als ik dan naar 15 gram ga dan ga ik trekkracht inleveren voor topsnelheid of zie ik dat verkeerd ?

Ja. Iets zwaardere rollen / sliders leveren een hogeren topsnelheid / laagtoeriger blok ten koste van trekkracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan