Honda PCX 125/150 deel 5

Gisteren problemen gekregen net na het tanken. Started moeilijk. Dacht eerst dat er lucht in de brandstof leiding zat maar hij bleef moeilijk doen. Sputteren en uitvallen als ik meer gas gaf. Als ik heel voorzichtig gas gaf ging het wel. Nu met een keer of 10 uit te vallen tot bij de garage geraakt. Wat zou dit kunnen zijn? Slechte benzine of vuil in de tank?
 
Gisteren problemen gekregen net na het tanken. Started moeilijk. Dacht eerst dat er lucht in de brandstof leiding zat maar hij bleef moeilijk doen. Sputteren en uitvallen als ik meer gas gaf. Als ik heel voorzichtig gas gaf ging het wel. Nu met een keer of 10 uit te vallen tot bij de garage geraakt. Wat zou dit kunnen zijn? Slechte benzine of vuil in de tank?
Daar lijkt het wel op. Zeker als de PCX voor het tanken geen problemen gaf. Gelukkig geen tank van 500ltr.
 
Heb 5,75l getankt
Tankinhoud 5,9l volgens het boekje
Maar wat is 5,9 liter is dat nok en nok vol of is dat incl wat zeg maar achter de vulmond zit , expansie ruimte voor tegen het uitzetten , dus dan denk ik dat je met 5,75 op de damp , laatste resten heb gereden.
 
Het zou de benzinepomp zijn die defect is. 300€ voor de pomp en +-200€ werk. Nu 38.000km gereden. Zou je dit nog herstellen of niet?
 
Heb eventueel een 2de hands gevonden van een Total loss van hetzelfde bouwjaar, mss dat ik het zo zal doen
 
Toeter op mn scooter geknutseld 8-)
Stebel!
Heb hem op andere motoren gemonteerd gehad, werkt prima kan ik zeggen. Fietsers welke normaal eerst schaapachtig keken bij toetseren of even revven weken nu als door moses zelf uit elkaar gedreven.
Ik had hem alleen niet op die plek durven te monteren. Bij mijn trophy zat hij aan de onderste kroonplaat, boven het wiel.
Toevallig heb ik hem net deze week ook gemonteerd....
1383891


Ohja, vergeten....
Sinds september (gevallen) dus niet meer gereden.
Een paar weken geleden begonnen met het ontleden van de scooter. Plastic aan beide zeiden stuk, zowel kap voor, onder als waar je voet komt te staan. Verder een stuur, een stuur gewicht en het scherm. Ook de koffer en een spiegel hebben schade maar hier komen geen nieuwe voor. De spiegel heeft maar een krasje en de koffer een mooie breuk welke alweer gelijmd is. Gezien de prijs en het feit dat hij functioneerd komt daar geen nieuwe.
Wat ook vervangen wordt is de middenbok en het deksel welke over de riem heen zit. Beide functioneren nog prima maar voor de prijs vind ik lelijk repareren de moeite niet. De bok is namelijk verbogen en heeft daardoor een gat in dat deksel geprikt.
Onderdelen bij partzilla inmiddels besteld, verzendkosten 150 dollar.

Onderhoud had ik ongeveer 3.000 km geleden gedaan dus ik heb nu enkel kleppen gedaan, dat was er nog niet van gekomen. In stond op 0,10 wat perfect is, uit zat op 0,20 - 0,21. Die heb ik dus bijgesteld. Ik heb gelukkig dus voelermaatjss per mm vanaf 0,01 tot 0,15 en door 2 te combineren kom ik ook op 0,24.
Km stand is nu 16.000. ik ben van plan dit meten dus elke 8.000 km te gaan doen aangezien ik nu 12.000 heb gereden en de uitlaat te ver verlopen was.
 
Laatst bewerkt:
Stebel!
Heb hem op andere motoren gemonteerd gehad, werkt prima kan ik zeggen. Fietsers welke normaal eerst schaapachtig keken bij toetseren of even revven weken nu als door moses zelf uit elkaar gedreven.
Ik had hem alleen niet op die plek durven te monteren. Bij mijn trophy zat hij aan de onderste kroonplaat, boven het wiel.
Toevallig heb ik hem net deze week ook gemonteerd....
Bekijk bijlage 1383891

Ohja, vergeten....
Sinds september (gevallen) dus niet meer gereden.
Een paar weken geleden begonnen met het ontleden van de scooter. Plastic aan beide zeiden stuk, zowel kap voor, onder als waar je voet komt te staan. Verder een stuur, een stuur gewicht en het scherm. Ook de koffer en een spiegel hebben schade maar hier komen geen nieuwe voor. De spiegel heeft maar een krasje en de koffer een mooie breuk welke alweer gelijmd is. Gezien de prijs en het feit dat hij functioneerd komt daar geen nieuwe.
Wat ook vervangen wordt is de middenbok en het deksel welke over de riem heen zit. Beide functioneren nog prima maar voor de prijs vind ik lelijk repareren de moeite niet. De bok is namelijk verbogen en heeft daardoor een gat in dat deksel geprikt.
Onderdelen bij partzilla inmiddels besteld, verzendkosten 150 dollar.

Onderhoud had ik ongeveer 3.000 km geleden gedaan dus ik heb nu enkel kleppen gedaan, dat was er nog niet van gekomen. In stond op 0,10 wat perfect is, uit zat op 0,20 - 0,21. Die heb ik dus bijgesteld. Ik heb gelukkig dus voelermaatjss per mm vanaf 0,01 tot 0,15 en door 2 te combineren kom ik ook op 0,24.
Km stand is nu 16.000. ik ben van plan dit meten dus elke 8.000 km te gaan doen aangezien ik nu 12.000 heb gereden en de uitlaat te ver verlopen was.

Aliexpress kunstwerk :') 15,- incl relais en verzendkosten. Ik had op mn oude triple wel een originele stebel. Die was iets kleiner dan de ali, maar de ali doet niet onder qua geluid.

Ik zat ook aan de plek achter het ruitje te denken. Maar daar kon ik em niet fatsoenlijk vast maken. Aan de voorvork zit ie als een huis. Voordeel is ook dat er weinig verloren gaat aan geluid :+

Ook een tip, op ali verkopen ze ook voelermaatjes in alle maten. Heb ook een setje, en nagemeten met een gecalibreerde micrometer. Prima in orde.

Ik heb nu 2x kleppen gesteld (bij 6000 en 10000). Volgende keer word ook gewoon na een km of 8000.
Collega van me heeft een pcx150, nieuw aangeschaft paar jaar geleden. Staat nu 38000 op de klok en nog nooit kleppen gesteld :+
 
Aliexpress kunstwerk :') 15,- incl relais en verzendkosten. Ik had op mn oude triple wel een originele stebel. Die was iets kleiner dan de ali, maar de ali doet niet onder qua geluid.

Ik zat ook aan de plek achter het ruitje te denken. Maar daar kon ik em niet fatsoenlijk vast maken. Aan de voorvork zit ie als een huis. Voordeel is ook dat er weinig verloren gaat aan geluid :+
Ik heb hem niet achter het ruitje...
1383954


15 euro stelt niets voor!
Ook een tip, op ali verkopen ze ook voelermaatjes in alle maten. Heb ook een setje, en nagemeten met een gecalibreerde micrometer. Prima in orde.

Ik heb nu 2x kleppen gesteld (bij 6000 en 10000). Volgende keer word ook gewoon na een km of 8000.
Collega van me heeft een pcx150, nieuw aangeschaft paar jaar geleden. Staat nu 38000 op de klok en nog nooit kleppen gesteld :+
Ik heb destijds voelermaten besteld bij mechanism dus ik ben voorzien.
Nog nooit kleppen gesteld is geen ramp, als ze maar nagemeten zijn:9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem niet achter het ruitje...
Bekijk bijlage 1383954

15 euro stelt niets voor!

Ik heb destijds voelermaten besteld bij mechanism dus ik ben voorzien.
Nog nooit kleppen gesteld is geen ramp, als ze maar nagemeten zijn:9

Nou ja, het strippen van de pcx is ook niet het leukste werkje wat er is. Je hebt behoorlijk wat werk voordat je eens bij de cilinder komt. Ik heb ook pas bij 20k km eens de moeite genomen om er aan te beginnen.
 
5*8=88888. Vrijdag 5 april 2019 Leimuiderbrug, Nabij restaurant De Parel:
1384216


In het eerste jaar in 2011 bij 1000km, 9000km en in 2014 bij 39576km zijn kleppen gesteld. Daarna de kleppen niet meer laten stellen. Geen problemen, start direct, ik hoor geen getik van kleppen en motortje loopt super zuinig.
 
Laatst bewerkt:
5*8=88888. Vrijdag 5 april 2019 Leimuiderbrug, Nabij restaurant De Parel:
Bekijk bijlage 1384216

In het eerste jaar in 2011 bij 1000km, 9000km en in 2014 bij 39576km zijn kleppen gesteld. Daarna de kleppen niet meer laten stellen. Geen problemen, start direct, ik hoor geen getik van kleppen en motortje loopt super zuinig.

Ok ik ben om. Die kleppendeksel gaat er nooit meer af 8-)
 
5*8=88888. Vrijdag 5 april 2019 Leimuiderbrug, Nabij restaurant De Parel:
Bekijk bijlage 1384216

In het eerste jaar in 2011 bij 1000km, 9000km en in 2014 bij 39576km zijn kleppen gesteld. Daarna de kleppen niet meer laten stellen. Geen problemen, start direct, ik hoor geen getik van kleppen en motortje loopt super zuinig.

Mooie km stand , pfff heb ik nog een eindje te :] , zit net op 2300km , maar zuinig :Y , gister met moeite 6liter in het tankje gekregen en had 280 km gereden , is echt lachen
 
Niet te snel zeggen dat het dus niet hoefde want je hoort niets. Ik heb ook nooit iets gemerkt en had toch een te strakke uitlaatklep. En dat dus na 12.000 km (of 16.000 als de dealer het niet heeft uitgevoerd bij 4.000)
 
M.b.t kleppen heb ik het idee dat het vooral in het begin raadzaam is om er na 10.000 km eens naar te kijken. Dat was bij mij in het begin ook het geval. Daarna 2 keer gecontroleerd maar stonden ze prima. Laatst bij 18 en 35.000 km stonden ze gewoon goed. Motor net terug van een beurtje, als je alleen olie laat verversen kost dat rete weinig in vergelijking met de beurt van een auto. Km stand nu 42.000 km. (eens in de 7.000 km doe ik hem meestal een beurtje geven.
Even afkloppen, op wat remblokjes na nooit wat aan hoeven vervangen.

Het knipperlicht probleem is ook opgelost, monteur heeft de contacten losgehaald en schoongemaakt, daar ging het meeste tijd in zitten. Verder alles weer nagelopen. Kortom, hopelijk zonder pech op naar de 50.000 km.
 
Ook hier vraag de PCX een beetje onderhoud. Hetzelfde probleem als 3 jaar en 6000km terug. Bij wegrijden zakt het toerental een paar tellen aanzienlijk terug om vervolgens weer op het normale niveau te komen. Toen het vet vervangen in koppeling. Origineel Honda vet heeft 17000km zijn werk gedaan. Shell vet, gekocht met de specificaties volgens het wphb, 6000km. Ook Murphy heeft zich er mee bemoeid. Probleem openbaarde zich vrijdagavond, net in een weekend dat voor 110% gevuld was. Heb de vorige keer een unster van het werk gebruikt om de 39mm moer met het juiste moment vast te zetten. Werk is inmiddels failliet en de 4 bezochte dhz zaken waren of dicht of hadden geen unster. I.v.m. een verbouwing van de zolder was de garage volgestouwd met rommel van de bovenste verdieping. Ben een halve avond bezig geweest om een beetje ruimte te creeeren.
Vind het overigens vreemd dat mijn PCX als enige die probleem heeft. Het lijkt erop dat de poulies van de koppeling niet helemaal naar buiten gaan, waardoor de riem niet de maximale diameter benut.
De zondagavond maar gebruikt voor leeg ruimen en onderdelen demonteren. De PCX heeft inmiddels 23000km gereden. Is dit het moment om de riem te wisselen? Heb de breedte nog niet opgemeten.
 
Ook hier vraag de PCX een beetje onderhoud. Hetzelfde probleem als 3 jaar en 6000km terug. Bij wegrijden zakt het toerental een paar tellen aanzienlijk terug om vervolgens weer op het normale niveau te komen. Toen het vet vervangen in koppeling. Origineel Honda vet heeft 17000km zijn werk gedaan. Shell vet, gekocht met de specificaties volgens het wphb, 6000km. Ook Murphy heeft zich er mee bemoeid. Probleem openbaarde zich vrijdagavond, net in een weekend dat voor 110% gevuld was. Heb de vorige keer een unster van het werk gebruikt om de 39mm moer met het juiste moment vast te zetten. Werk is inmiddels failliet en de 4 bezochte dhz zaken waren of dicht of hadden geen unster. I.v.m. een verbouwing van de zolder was de garage volgestouwd met rommel van de bovenste verdieping. Ben een halve avond bezig geweest om een beetje ruimte te creeeren.
Vind het overigens vreemd dat mijn PCX als enige die probleem heeft. Het lijkt erop dat de poulies van de koppeling niet helemaal naar buiten gaan, waardoor de riem niet de maximale diameter benut.
De zondagavond maar gebruikt voor leeg ruimen en onderdelen demonteren. De PCX heeft inmiddels 23000km gereden. Is dit het moment om de riem te wisselen? Heb de breedte nog niet opgemeten.

Uit mn hoofd gaat de riem ongeveer 24000 km mee. Dus kan best dat het dit keer de riem is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan