Honda PCX 125/150 deel 5

Ja. Iets zwaardere rollen / sliders leveren een hogeren topsnelheid / laagtoeriger blok ten koste van trekkracht.
Sliders op de plek zetten van rollen betekend dat je het gewicht niet 1 op 1 over de omstandigheden kunt leggen. Een slider heeft door de vorm andere eigenschappen.
 
Welke gsm houder is het best geschikt voor onze pcx ? Ik ben op zoek naar een die goed vast zit aan stuur dat er niet uit springt door de trillingen
 
Ik gebruik deze:

pcx34

Heb een navigatie app waarmee ook gpx bestanden (volgens mij van Garmin) gereden kunnen worden. Gebruik geen 12V aansluiting, kan wel een paar uur rijden op de accu van de telefoon. Heb voor de zekerheid een powerbank bij.
Waar hebt u deze gekocht ?
 
Goeie vraag, ik zou het niet meer weten. Ik heb de houder al een paar jaar en destijds verschillende winkels afgeweest.
 
Afgelopen zaterdag met mijn PCX naar de dealer geweest voor zijn 4000km beurt , alles is weer goed , werd me ook verteld dat er 2 modificaties op zitten vanuit Honda , heb een 2016 model en het gaat om /iets met de led koplamp unit , is in iedergeval besteld en het 2e was iets met als je een originele topkoffer heb van Honda en die heb ik niet , heb een givi en dan hoef het niet .
Op de brug mijn PCX
IMG-20190608-WA0006.jpeg
 
Iemand al een brief gehad van de rdw met terugroepactie op de pcx125/150, of problemen met de led verlichting die uit valt?
Link: Terugroepregister

Nog niet, maar ik heb wel problemen!! Dus ik ga zeker even met de dealer bellen. Probleem is mogelijk dat ik hem wel via een dealer (in Groningen) gekocht heb, maar in omgeving Rotterdam woon.

Ga eerst wel even dealer waar ik hem gekocht heb benaderen.
 
Je kunt het ook zien op RDW.nl onderin bij voertuig gegevens je kenteken in vullen dan krijg je je gegevens te zien en bij terug roep acties kan je gelijk zien waar het omgaat , dit staat er

Status terugroepactie(s)
Openstaande terugroepactie(s)
(1)
Referentiecode producent
3KN

Omschrijving defect
De LED-regeleenheid kan kapot gaan.

Materiële gevolgen
Niet werken van de verlichting, richtingaanwijzers en de alarmknipperlichten.

Mogelijk gevaar
Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de merkdealer. De merkdealer zal de LED-regeleenheid vervangen voor een verbeterde uitvoering.
 
Ik zou eigenlijk onder reizen en touren moeten schrijven maar ik heb geen zin in een lang verhaal dus ik houd het bij een kort bericht hier.
Ik ben afgelopen zaterdag vertrokken uit Sappemeer en in 4 dagen via de Belgische kust en het westen van Frankrijk op Moto Camping Crest in de Drome aangekomen. Best wel slecht weer gehad maar de PCX doet het prima.
Vandaag een tour door de Ardeche gemaakt met de eerste dag echt mooi weer.
Ik zal zo proberen wat foto's te plaatsen.
Morgen ga ik de bergen van de Vercors onveilig maken.
20190610_115626.jpg
Alles opgeladen.
20190609_131553.jpg
De belgische kust
20190610_151153.jpg
Chartres
20190611_072352.jpg
Ontbijt op de camping vlak ten zuiden van Orleans.
20190611_191612.jpg
Bij aankomst in Crest zoveel regen dat ik eerst de buitentent heb opgezet en toen de PCX naar binnen gereden om alles droog uit te pakken.
Voor het inhangen van de binnentent moest de PCX wel weer naar buiten want dat paste niet.
20190612_112359.jpg
Lavendelvelden in bloei.

Ik zal proberen het verhaal morgen aan te vullen.
 
Leuke samenvatting zover , rijdt dit nog een beetje zo een vol gepakte PCX , vind dat de mijne met topkoffer en als er wat wind staat nog al wind gevoelig is en jij bent serieus afgeladen , plaats vooral nog foto's en een klein verslag , leuk om te volgen .
 
Erg leuk! Ik wacht op een "mooi weer periode" om weer naar Ardennen en Luxemburg te gaan.
 
Leuke samenvatting zover , rijdt dit nog een beetje zo een vol gepakte PCX , vind dat de mijne met topkoffer en als er wat wind staat nog al wind gevoelig is en jij bent serieus afgeladen , plaats vooral nog foto's en een klein verslag , leuk om te volgen .
De eerste dag (zaterdag dus) stond er veel wind en moest ik er bijna recht tegenin. Top was maar 80 km/uur en ik had soms maar net genoeg aan één rijbaan om de windstoten op te vangen. Is dus oppassen maar gaat wel.
En dat volgepakt zijn is veel volume maar valt qua gewicht wel mee. Het gewicht zit in de zadelbak en de zijtassen. De twee roltassen zijn max. 15 kg met slechts 5 kg in de bovenste.
 
Vandaag een rit door de Vercors gemaakt. 240 km passen, tunnels, bochten en hobbels. Nu blijkt wel dat de PCX niet echt comfortabel is. Ik heb standaard schokbrekers en een niet standaard zadel. De 2013 versie had een kamelenbult op het zadel en dat kan voor kleine Aziaten misschien wel maar voor een kaaskop van 1.95 m was dat geen succes. Maar ook met het iets betere zadel wist ik eind van de middag niet meer hoe ik zitten moest ondanks de wielrenbroek onder het motorpak. Weten die Fransen niet hoe ze asfalt vlak moeten leggen, zonder ribbels?
Maar ja.... de rit. Vanaf Camping Moto naar het noorden tot Villars des Lans gereden en via een andere route weer terug. Ik ging pas om 10.30 weg want ik vond het tijd om eerst wat spullen te wassen. Moet ook af en toe. Daardoor ontbijt gemist maar dat in het mooie plaatsje Die goedgemaakt.
20190613_114024.jpg
Cappucino op de Franse manier met slagroom i.p.v. opgeschuimde melk.

Wat een mooi gebied zeg. De foto's spreken voor zich. Vooral de Col de la Machine is fantastisch. Maar eigenlijk rijd je na iedere bocht weer een nieuwe ansichtkaart in.
20190613_121949.jpg
Col de Rousset

20190613_161812.jpg
Col de la Machine

20190613_162556.jpg
Ook Col de la Machine

20190613_141556.jpg
Gorges de la Bourne

Foto's uploaden duurt erg lang dus ik laat het hierbij.

Nog even over het rijden in de bergen: de PCX kan volgens mij veel meer dan ik durf. Maar liever iets te langzaam door een bocht dan één keer te snel. De afstapjes zijn me hier iets te hoog.
Met tanken moet ik wel opletten want met de kronkelroutes die ik rijd kom je soms 80 km geen pomp tegen en dat is lastig met een tank van nog geen 6 liter. Hij verbruikt daarentegen minder dan op de vlakke weg. Met 1 litertje kom ik zeker 45 km ver. In NL is dat meestal 38 km.

Het is mooi voor nu. Ik heb nog geen plan voor morgen dus het vervolg is voor iedereen nog een verrassing.
 
Weer een leuke samenvatting , mooie foto's, nog een fijne trip verder en hou ons op de hoogte zou ik zeggen
 
Even een kort vervolg.
Ik zit nu in Albertville en heb geen wifi dus even geen foto's. Houden jullie tegoed.
Gisteren nog een tourtje van 130 km gemaakt in het gebied ten zuiden van de Camping Moto. Heb de hele dag misschien 30 auto's gezien dus behoorlijk uitgestorven. Wel een heel mooi dorpje tegengekomen en een bijzondere brievenbus op de foto gezet.
Verder weer last van alle korte hobbels in het asfalt. Ik kwam er vandaag, toen ik alle bagage op de scoot had, achter dat ik er dan geen last van heb. Ik ben dus gewoon te licht met mijn 100 kg. Als ik er 40 kg bij eet is het hobbelen opgelost 😂.
Vandaag dus naar Albertville gereden om het rondje te rijden wat ik vorig jaar al in gedachten had, nl. over grote en kleine St. Bernard passen door Italië en Zwitserland en weer terug naar Albertville.
Ik laat weten hoe het gegaan is als ik weer wifi heb met foto's en anders alleen tekst.
 
Je kunt het ook zien op RDW.nl onderin bij voertuig gegevens je kenteken in vullen dan krijg je je gegevens te zien en bij terug roep acties kan je gelijk zien waar het omgaat , dit staat er

Status terugroepactie(s)
Openstaande terugroepactie(s)
(1)
Referentiecode producent
3KN

Omschrijving defect
De LED-regeleenheid kan kapot gaan.

Materiële gevolgen
Niet werken van de verlichting, richtingaanwijzers en de alarmknipperlichten.

Mogelijk gevaar
Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de merkdealer. De merkdealer zal de LED-regeleenheid vervangen voor een verbeterde uitvoering.
Dit heb ik dus even gedaan en vandaag eindelijk een keer niet vergeten om de dealer (MotoPort Leek) te bellen. Er zal gekeken worden wat besteld moet worden en ik zal worden terug gebeld. We wachten af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan