Honda PCX 125/150 deel 5

Vandaag 1 gekocht , word volgende week thuis afgeleverd , het is er 1 van 2016 een 150cc met 1500 km op de teller , even gelijk een vraagje aan jullie , het achterbrugje is van onbehandeld aluminium , behandelen jullie deze , nu ziet dit scootertje er nog als nieuw uit zeg maar en probeer ik zolang mogelijk zo te houden , nu in de wintermaandjes word er redelijk gestrooid bij ons en zou het jammer vinden dat deze gelijk word ingevreten door het zout

Gefeliciteerd! Mooie aankoop. Advies om in het geval er IRC banden onder zitten wel gelijk te laten vervangen door iets beters, levensgevaarlijk bij natte en koude omstandigheden . De achterbrug behandel ik niet, als je die mooi wil houden zou ik dat wel doen, anders ziet hij er uit zoals bij mij op de foto.
20181229_213414.jpg
 
Netjes. 1500km is nauwelijks ingereden. Hoe was de proefrit bevallen?
Nog bijzonderheden over kleur en accessoires?

Inderdaad de standaard bandjes hebben een twijfelachtige reputatie. Heb deze daarom preventief gewisseld.
(Ga ik vervolgens in de regen met de DT onderuit).

Rij zelf met een onbehandelde achterbrug, ook in de winter. Vaak is zout en de weg droog, waardoor dit niet in contact komt
met het aluminium. Bij echte sneeuw blijft de PCX binnen.
De achterbrug is eenvoudig te demonteren. Mocht deze echt aangetast zijn, kan je deze eenvoudig polijsten.
 
Het is een bruin / brons kleurige , ziet er als nieuw uit , heb ook bij een witte gestaan en deze springt er ook mooi uit en was ook netjes maar deze was gewoon nieuw eigenlijk , op de foto komt de kleur anders over dan als in werkelijkheid
20181229_114146.jpg
20181229_222314.jpg
 
Chique.
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Ga je het windscherm nog vervangen door iets groters?
Beter bescherming tegen kou en regen.
 
Heb al wel een groter givi windscherm op MP zien staan , staat bij van bouwjaar 14 tot 16 ,
is voor 34 km per dag , 50 / 60 en 80 wegen , dus zal eerst kijken hoe het bevalt met dit ruitje , anders kan ik altijd voor een alternatieve ruit kijken .
 
Het is een bruin / brons kleurige , ziet er als nieuw uit , heb ook bij een witte gestaan en deze springt er ook mooi uit en was ook netjes maar deze was gewoon nieuw eigenlijk , op de foto komt de kleur anders over dan als in werkelijkheid Bekijk bijlage 1344852

Mooie aankoop. Zier er idd nog als nieuw uit! Ik vind bruin, niet de allermooiste kleur, maar daarom verschillen smaken;) Een hoger ruitje zit in elk geval je borst mee uit de wind. Ik heb zelf de hoge, maar je kan ook met een lagere rijden. (al dan niet met klein spoiler ruitje) of gewoon lekker met je hoofd in de wind kan natuurlijk ook.
 
Bruin is niet de mooiste kleur maar in het echt is deze mooier dan op de foto's en ik ging voor de witte kijken maar deze was gewoon nieuw en 1500 km dus daarom deze keuze gemaakt , nu ook nog hopen dat ik er geluk mee heb en dat ik flink wat km's mee kan rijden
 
Gaat vast lukken! aangezien je voor woon werk verkeer gaat rijden, er zijn beenkleden en verwarmde handschoenen op de markt, gebruik ik ook, comfort gaat voor uitstraling:)
 
Mooie aankoop. Zier er idd nog als nieuw uit! Ik vind bruin, niet de allermooiste kleur, maar daarom verschillen smaken;) Een hoger ruitje zit in elk geval je borst mee uit de wind. Ik heb zelf de hoge, maar je kan ook met een lagere rijden. (al dan niet met klein spoiler ruitje) of gewoon lekker met je hoofd in de wind kan natuurlijk ook.
Goeie keuze, ze ziet teveel witte en zwarte. Veel km zal wel geen probleem zijn tis een Honda
 
Vandaag 1 gekocht , word volgende week thuis afgeleverd , het is er 1 van 2016 een 150cc met 1500 km op de teller , even gelijk een vraagje aan jullie , het achterbrugje is van onbehandeld aluminium , behandelen jullie deze , nu ziet dit scootertje er nog als nieuw uit zeg maar en probeer ik zolang mogelijk zo te houden , nu in de wintermaandjes word er redelijk gestrooid bij ons en zou het jammer vinden dat deze gelijk word ingevreten door het zout

Dit is idd onbehandeld aluminium, ik spray het in met Muc-Off!. In principe is dat voldoende.. Kan zijn dat ik het onderdeel een keer laat poeder coaten 😊
 
Vandaag 1 gekocht , word volgende week thuis afgeleverd , het is er 1 van 2016 een 150cc met 1500 km op de teller , even gelijk een vraagje aan jullie , het achterbrugje is van onbehandeld aluminium , behandelen jullie deze , nu ziet dit scootertje er nog als nieuw uit zeg maar en probeer ik zolang mogelijk zo te houden , nu in de wintermaandjes word er redelijk gestrooid bij ons en zou het jammer vinden dat deze gelijk word ingevreten door het zout

PCX al geleverd?
 
De 100% elektrisch PCX lijkt mij interessant, met name omdat je de motor niet meer hoort en onderhoud waarschijnlijk beperkt blijft tot de banden. Ik verwacht een stevige prijs indien deze in Nederland op de markt komt. De vraag is dan of de km prijs lager zal zijn dan mijn huidige PCX rekening houden met de afschrijving en een eventuele accu wissel na 8 jaar (?). De hybride PCX is een mooi stukje techniek, maar ik weet niet of voor woon-werk verkeer zoveel zuiniger is dan een PCX125. Komt er nog een PCX op waterstof?
Ik las zojuist een artikel van Honda waarin wordt aangegeven dat de elektrische PCX slechts 41 km bereik heeft bij een snelheid van 60km/u. Voor mij is de e-PCX hiermee geen optie. Mijn retour rit is zo'n 51km/dag en daarin zitten ook provinciale 80km wegen. Ik zou pas voor een e-scoot kiezen als het bereik minimaal zo'n 75-100km, ik moet ook rekening houden met flinke tegenwind en evt. wegomleidingen. De Vectrix VT-1 heeft een max bereik van 160km (ik denk met 3 accus) en is met zijn prijs vanaf €8k een flinke aanslag op de spaarpot.
Ik vind de blauwe hybrid PCX leuk om te zien echter zie ik hierin te weinig voordeel t.o.v. mijn huidige PCX-125 uit 2011. Dus nog maar even doortuffen op de zeer betrouwbare en spaarzame 2011 PCX. Bij mooi weer neem ik de e-fiets.
 
Goedendag,

Ik weet niet of ik op het juiste topic zit maar heb sinds kort een PCX125 uit 2011 en was bienieuwd of ik ergens een werkplaatshandboek zou kunnen krijgen?
 
PCX al geleverd?

:Y:Y:Y vanmiddag thuis afgeleverd , nog een klein rondje :] , ook het vrouwtje nog achterop en ze vond het zelfs nog lekker zitten ook .
Had nog gebeld om te vragen wat voor bandjes er onder zaten en het waren de originele dus heb ik deze maar laten vervangen , dus nu is deze echt zo goed als nieuw .
 
Gelijk met moeders achterop? Heb dat ook wel eens geprobeerd maar vond dat geen succes. De beperkte cilinderinhoud maar vooral
door de slechte achterveren in combinatie met ons bedrempelde Nederland is dit bij een eenmalige ritje gebleven. Moesten met 1km/uur over
de drempels heen om de achterveren niet te laten doorslaan.
Besluit om afscheid te nemen van de originele achter schokdempers was daarom niet zwaar. Vervangen door veel steviger aanvoelende
YSS exemplaren.
Hoe zijn de eerste ervaringen met de PCX?


Zag donderdagmiddag in Veldhoven nog de nieuwste uitvoering PCX rijden. Matzwart.
 
Mijn eerste ervaringen waren goed , rijd lekker het scootertje , vrouwtje wilde gewoon eens weten hoe het was achter op de scooter ipv achter op de motor en ook haar antwoord positief , ze zat goed zei ze en ook het kleine topkoffertje zat goed als steuntje in de rug .
Maar ook bij ons in het dorp liggen er kuilen en drempels en dan merk je wel dat de achter vering aan de slappe kant is , misschien in de toekomst wat andere / stuggere vering van achter , eerst zo maar eens lekker bollen vanaf maandag .
Ook nog eens kijken voor iets over het achterbrugje te spuiten zodat deze een beetje netjes blijft in de wintermaandjes , S100 Corrosiebescherming of Muc Off's Motorcycle Protectant of iets anders , is er iemand die dit ook gebruikt misschien .
 
Vandaag mijn eerste woon/werk gedaan , scootertje rijd goed ook de verlichting is goed vind ik in het donker , op de terug weg vanavond trok de wind aan en ik merkte wel dat het scootertje wind gevoelig is of ligt dit aan mij , heb ook nog een topkoffertje achter op dus misschien dat dit ook nog een beetje de gevoeligheid versterkt
 
Er stond ook een behoorlijke bries. Ik kan me voorstellen dat dit invloed had op het weggedrag.
De PCX is super wendbaar en zelfs zonder wind makkelijk van lijn te veranderen. Je hoeft maar links te kijken
en de PCX gaat die kant op.
Hoewel de PCX windgevoelig is en je in het begin moet wennen aan de bewegingen van de scooter, heb ik niet het gevoel
dat ik elk moment de controle kan verliezen.
Slechts eenmaal het gevoel gehad dat ik beter met de auto had kunnen gaan. Dit was de combinatie harde wind, regen, donker, spits en
onverlichte wegen. De weg had geen strepen, de scooter had nogal wat bewegingsruimte nodig en het licht van de tegenliggers in het donker
vertroebelde het beeld door het visier.
 
Vandaag mijn eerste woon/werk gedaan , scootertje rijd goed ook de verlichting is goed vind ik in het donker , op de terug weg vanavond trok de wind aan en ik merkte wel dat het scootertje wind gevoelig is of ligt dit aan mij , heb ook nog een topkoffertje achter op dus misschien dat dit ook nog een beetje de gevoeligheid versterkt

Van de week, met name dinsdag, was het echt geen pretje om te rijden. Maar daar leer je dan ook wel weer mee omgaan. Zeker bij zijwind, of harde rukwinden is het goed opletten. Tot nu toe heb ik de PCX wel altijd binnen de lijntjes kunnen houden, maar ik ben weleens bijna van de weg geblazen. Maargoed maakt het lekker uitdagend zullen we maar zeggen.

Het verbruik van mij is de laatste tijd wel om te huilen, zeker met die wind is het maar iets van nog geen 1 op 40.
 
Eerste week zit er op , had de achterbrug nog helemaal schoongemaakt en daarna ingespoten met S100 corrosie beschermer , achterbrugje is nog nieuw en probeer ik toch zo lang mogelijk te houden tegen dat zout op de weg .
Verbruik is echt _O-_O- , boordcomputer geeft 2,2 liter op de 100km aan *O*, nu nog een vraagje , nu heb ik op MP 2 verhoogde kuipruitjes gezien 1 givi en 1 originele Honda , bij de Honda staat er bij pcx 125 , maar zit er verschil tussen de pcx 125 en 150 en bij de givi staat er bij 2014 tot 2016 , ik heb dus een 150 van 2016 of maakt dit niets uit want zoveel verschil zit er toch niet in qua modellen .
 
Mijn dochter is pas aangereden op een PCX125 (zij reed rechtdoor en tegemoet komende auto sloeg af....). Geen letsel gelukkig. Garage en verzekeraar bedachten dat de reparatie meer dan 1.500 Euro was; de dagwaarde 2.000 Euro zou zijn en omdat ze een bod hadden van 500 Euro van een opkoper werd de scoot 'total-loss' verklaard. Balen, scooter reed net zo lekker.

Kennis van mij wees mij op de site www.asian-mototparts.com voor onderdelen. Daar kun je dus werkelijk elk onderdeel van de PCX125/150 los bestellen. Voor 95 Euro (waarvan ongeveer de helft kosten koerier) onderdelen besteld. Binnen een week de onderdelen binnen en na een paar uur werk stond er weer een goed uitziende en goed rijdende PCX. Misschien handig om die website even te raadplegen als je schade hebt, met wat zelfwerkzaamheid is behoorlijk wat te besparen!
 
Mijn dochter is pas aangereden op een PCX125 (zij reed rechtdoor en tegemoet komende auto sloeg af....). Geen letsel gelukkig. Garage en verzekeraar bedachten dat de reparatie meer dan 1.500 Euro was; de dagwaarde 2.000 Euro zou zijn en omdat ze een bod hadden van 500 Euro van een opkoper werd de scoot 'total-loss' verklaard. Balen, scooter reed net zo lekker.

Kennis van mij wees mij op de site www.asian-mototparts.com voor onderdelen. Daar kun je dus werkelijk elk onderdeel van de PCX125/150 los bestellen. Voor 95 Euro (waarvan ongeveer de helft kosten koerier) onderdelen besteld. Binnen een week de onderdelen binnen en na een paar uur werk stond er weer een goed uitziende en goed rijdende PCX. Misschien handig om die website even te raadplegen als je schade hebt, met wat zelfwerkzaamheid is behoorlijk wat te besparen!

Ik haal al mn onderdelen allemaal van partzilla. Goedkoper in NL en verzendkosten vallen ook mee. Parts zijn makkelijk op te zoeken via tekeningen. Komt uit de VS.
 
Eerste week zit er op , had de achterbrug nog helemaal schoongemaakt en daarna ingespoten met S100 corrosie beschermer , achterbrugje is nog nieuw en probeer ik toch zo lang mogelijk te houden tegen dat zout op de weg .
Verbruik is echt _O-_O- , boordcomputer geeft 2,2 liter op de 100km aan *O*, nu nog een vraagje , nu heb ik op MP 2 verhoogde kuipruitjes gezien 1 givi en 1 originele Honda , bij de Honda staat er bij pcx 125 , maar zit er verschil tussen de pcx 125 en 150 en bij de givi staat er bij 2014 tot 2016 , ik heb dus een 150 van 2016 of maakt dit niets uit want zoveel verschil zit er toch niet in qua modellen .

Er zit enkel een verschil in het model met led koplampen en halogeenlampen,
 
Terug
Bovenaan Onderaan