MrProper
MF veteraan
Kleppen stellen is het enige wat waar meer skills voor nodig zijn idd. De rest is zelf te doen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij een dealer heb je wel garantie en geeft je wat meer zekerheid. Volgens mij zijn de verschillen tussen de 125 en de 150 niet gigantisch. Omdat ik nooit met de PCX op de snelweg kom, heb ik voor de 125 gekozen. Kan op 80km wegen makkelijk meekomen.
Daarbij zocht ik destijds een jonge gebruikte PCX met weinig kilometers voor een leuke prijs. De 150 was toen net uit en was prijstechnisch niet interessant.
Ik weet niet of de 2014 PCX al van de 3e generatie is. Bij de 3e generatie is de vormgeving behoorlijk aangescherpt. Dit zou nog een rol kunnen spelen in de beslissing. De 125PCX is van de eerste generatie.
Onderhoud wordt hier grotendeels in eigen beheer gedaan. Kleppen stellen hebben we verlengd tot 10000km. Olie verversen is geen lastige klus en heb nog de originele riem (21500km).
Klopt + ander zadel, ander dashboard, led koplampen en achterlichten,Das de 3e generatie. Iets scherper van lijn. Ken de verschillen niet precies, ik dacht een grotere benzinetank (is handig), meer led-verlichting, een 12V aansluiting. Vind het persoonlijk de mooiste PCX-serie.
Leuk 2e kerstdag werkje!
Uit stond redelijk goed, in moest (weer) strakker. 10000 km gelopen
Inmiddels alle filmpjes over de pcx bekeken op YouTube!, blijft toch leuk zo'n hobby . Nu kwam ik enkel één filmpje tegen waarvan ik heel benieuwd ben of iemand het herkent cq weet wat hiervan de oorzaak is. Deze pcx in kwestie heeft nog maar 200 km op de teller staan!.
Toch mooi als je dat zelf kunt hoor, goedkoper rijden kan ik dit geval echt niet .
In dat geval lekker retour naar de dealer
Heb je de beschikking over een hefbrug?
vanaf 2:15
Honda pcx in India komt met schijfrem achteraan, zou die ook naar Europa komen?
Inmiddels alle filmpjes over de pcx bekeken op YouTube!, blijft toch leuk zo'n hobby . Nu kwam ik enkel één filmpje tegen waarvan ik heel benieuwd ben of iemand het herkent cq weet wat hiervan de oorzaak is. Deze pcx in kwestie heeft nog maar 200 km op de teller staan!.
ik denk de koppeling achter
Hoi mag ik eens hier de vraag weg leggen over de Honda pcx , heb er 2 gezien de ene is een 125cc uit 2011 met 7000 km en start/stop systeem , weet niet of ze dit allemaal hebben en en voor 2000 euro en de andere is een 150 cc met 12300 km uit 2014 voor 2200 euro , weet niet of dit ook start/stop systeem heeft , ze staan alle bij bij een dealer .
Zit er groot verschil in deze 25cc verschil , zijn er zwakke punten , of net als kleppenstellen / veesnaar / spanrollen of onderhoud om de hoeveel km moet dit , verbruik zal ook zuinig zijn neem ik aan .
Kunnen jullie mij eens wat antwoorden geven , het word een scooter voor dagelijks gebruik , woon / werk en gewoon over N wegen
Hoi,
Ik zou zeker voor het model vanaf 2014 gaan. Verbeterd dashboard, grotere tank, 12v aansluiting (voor elektrische handschoenen) etc. Die paar extra euro's zou ik er wel in investeren. 125 of 150 cc maakt niet zoveel uit, andere sliders in de vario ga je rap genoeg vooruit op N wegen. Ik heb er zelf 1 uit 2016.
Ik sleutel zelf niet, maar kleppen bijv is echt niet zo vaak nodig als voorgeschreven. Om de 6000 km laat ik een beurtje doen gewoon bij de scooterdealer (goedkoper dan motordealer), nu 38000 km zonder extreme kosten. Alleen beurtje kost me net iets meer dan 100 euro, met kleppen stellen of controleren is het wel iets duurder ivm arbeidskosten.
Af en toe komt er op marktplaats eentje voorbij, maar zou zeker voor het nieuwe model gaan als je budget het toelaat.
Ik ben eigenlijk een Kawasaki man zeg maar en was op zoek naar een j125 maar dat vind je niet 2e hands en een 300 vind ik te vrij duur 2e hands en deze Honda vind ik er ook leuk uitzien en op zich vind ik ze nog leuk betaalbaar en ben gister naar een 125cc uit 2011 gaan kijken zag er echt zeer netjes uit , zwarte uitvoering maar miste wat , was denk ik te zwart , vind ik normaal niet zo erg maar echt alles is zwart , morgen ga ik naar een witte van 2014 kijken en een brons/bruin kleurige van 2015 en dat zijn beide 150cc modelletjes , had al wel begrepen dat de witte wat pekel aanslag had van het rijden in de wintermaanden, achterbrugje had wel wat aanslag en het uitlaatje maar voor mij word het ook een woon/werk scooter , ben altijd zuinig op mijn spullen en probeer het ook altijd goed schoon te houden maar pekel is toch rommel en dat merkte ik ook met mijn vorige scooter hoe dat zijn weg hier en daar vond .
Ze vertelde me dat het onderhoud normaal om de 4000 km is incl. kleppenstellen , dit is toch eigenlijk snel of is dit normaal bij een scooter of alleen bij dit model . De vario gedeelte , spanrollen / snaar , hoe vaak komt zo iets aan vervanging toe of val dit mee .