Honda PCX 125/150 deel 5

Moet er even om liegen, maar er zit wel verschil in. Volgens mij niks wat niet op te lossen is, wat beugeltjes, een koelslang die wat anders zit, dat soort dingen, maar pin me er niet op vast, de modellen vanaf 2012 hebben het ESP blok, dat is gewoon anders.
De 150cc cilinder past trouwens niet zonder bewerkingen, mocht je dat van plan zijn.
 
Goede avond naast mijn yamaha royal star nu ook in het bezit van een pcx uit 2011 voor de pekel maanden :-). Setup bij aankoop een polini vario en een black widow uitlaat systeem. Topsnel heid is 110 op de teller voordat hij de begrenzer in gaat had wel meer verwacht ivm de sport vario maar trekt wel erg goed.
 
Het windscherm is btw te koop die vindt ik niet mooi erop :-)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231123_010435_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20231123_010435_Marktplaats.jpg
    137,3 KB · Weergaven: 2
  • Screenshot_20231123_010445_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20231123_010445_Marktplaats.jpg
    128,3 KB · Weergaven: 2
Na 5 jaar / 40000 km pekel is het toch gebeurd. Hij moet nog max een paar maanden uitzingen...
😂




PXL_20231124_093442561.jpg
 
Zelfde probleem gehad. Echter door de nieuw gemaakte lassen kon de vibratie niet geabsorbeerd worden. Gevolg scheuring. Opgelost met kunststof ring en rubberring tussen de bevestigingbouten gedaan.
 
Zelfde probleem gehad. Echter door de nieuw gemaakte lassen kon de vibratie niet geabsorbeerd worden. Gevolg scheuring. Opgelost met kunststof ring en rubberring tussen de bevestigingbouten gedaan.
Goeie tip. zal er zo even wat tussen zetten.

Hij staat overigens te koop hier op MF. Tijd voor iets nieuws (Forza of SH)
 
Ik heb er nog 1 liggen voor je 2011 model. En waar kopen jullie de meeste pcx onderdelen? Wil een yuminashi vario maar kom dan op thaise sites uit
 
Ik heb er nog 1 liggen voor je 2011 model. En waar kopen jullie de meeste pcx onderdelen? Wil een yuminashi vario maar kom dan op thaise sites uit
Alles sowieso uit Thailand. Incl belasting / inklaring veel goedkoper dan uit de EU. Onderdelen maar ook luchtfilters enzo. Ik bestel meestal onderdelen voor komende 2 jaar oid
 
Ok dus de yuminashi site is betrouwbaar ? Heb jij andere sites toevallig voor me ?. Zat te denken aan een andere vario en koppeling in combinatie met me al open uitlaat dan een luchtfilter kn en een grotere injector. Die thaise sites hebben inkectoren met 8 gaten ipv orgineel 6 moet wat meer trekkracht geven
 
Ok dus de yuminashi site is betrouwbaar ? Heb jij andere sites toevallig voor me ?. Zat te denken aan een andere vario en koppeling in combinatie met me al open uitlaat dan een luchtfilter kn en een grotere injector. Die thaise sites hebben inkectoren met 8 gaten ipv orgineel 6 moet wat meer trekkracht geven
Ik proef een beetje dat je de verkeerde scooter heb gekocht. Met al die euros krijg je een paar pk erbij. Topsnelheid als je mazzel hebt +10?
Als je zo erg bezig bent met het vinden van snelheid kan je voor minder geld een snellere scooter kopen
 
O nee hoor haha heb deze scooter juist gekocht omdat ik er gek op ben , ik ga elk jaar naar thailand en dan rij ik er ook daar op dus was op de hoogte van de snelheid etc. Enkel wil ik hem tot de max kietelen zonder iets aan de cilinder aan te passen. Las veel verhalen in deze topic over een goede combinatie van wat spulletjes dat je hem wat beter kan laten trekken en de topsnelheid naar de 120 zou kunnen ? Dat is meer dan prima. Ik vindt het een geweldige scootet en als ik snelheid of trekkracht wil pak ik me royal star 1300 O-)
 
Me royal
 

Bijlagen

  • 20230708_182949.jpg
    20230708_182949.jpg
    326,1 KB · Weergaven: 1
  • 20230708_182934.jpg
    20230708_182934.jpg
    299,6 KB · Weergaven: 2
  • 20230701_214006.jpg
    20230701_214006.jpg
    110,7 KB · Weergaven: 1
O nee hoor haha heb deze scooter juist gekocht omdat ik er gek op ben , ik ga elk jaar naar thailand en dan rij ik er ook daar op dus was op de hoogte van de snelheid etc. Enkel wil ik hem tot de max kietelen zonder iets aan de cilinder aan te passen. Las veel verhalen in deze topic over een goede combinatie van wat spulletjes dat je hem wat beter kan laten trekken en de topsnelheid naar de 120 zou kunnen ? Dat is meer dan prima. Ik vindt het een geweldige scootet en als ik snelheid of trekkracht wil pak ik me royal star 1300 O-)
Ah zo.

Nou ik zou beginnen met dr pulley sliders van 15 gram. Daar win je ietsje topsnelheid mee, maar dan ook ietsje. Levert wel wat trekkracht in, en de scooter word wat laagtoeriger.
120 echte kilometers ga je niet halen zonder serieuze verbouwing
 
Terug
Bovenaan Onderaan