honda old skool: spacy. lead, elite

Als ie daarna niet lang stilgestaan heeft zou je idd een gebroken klepveer oid verwachten. Maar als ie wel lang stil gestaan heeft kan er natuurlijk een andere oorzaak zijn, en kan alsnog de klepsteel roestig zijn.

Maar inderdaad even onder het deksel kijken, is de enige manier om erachter te komen.
 
Karretje weer aan de praat maar ik zie steeds luchtbellen in de benzine toevoerslang vlak voor de carburateur. Is dat een reden voor wat ongelijke loop en moeilijk afstellen??? En waar komen die krengen vandaan?
 
Wegens omstandigheden gaat mijn Spacy 125 van 1984 in de verkoop.
Inclusief alle reserve onderdelen (1,5 complete scooter).

Voor 800 euro mag alles mee.
 
heeft iemand misschien voor de honda lead 125 (NH125) twee reflectoren die naast de achterlamp zitten alsof het ook lampen zijn.
ze zijn er in rood en in zilver. Ik heb geen voorkeur.

Ik mis er al tijden (eentje) dus nu maar eens compleet maken.

Daarnaast mis ik nog de twee voetsteuntjes voor de passagier. Die uitklapdingen dus.
 
gebeurt helaas niet veel in dit topic....

heb al jaren een windscherm liggen. nu maar eens gemonteerd. was nog even wat om montagematerialen te verzinnen maar het is gelukt.
full
 
gebeurt helaas niet veel in dit topic....

Dat komt om dit een uitstervend ras is, maar het schermpje ziet er mooi stevig uit, lekker uit de wind scooteren.
 
Wegens te weinig gebruik en gebrek aan stalling:

Mijn Spacy van 1984
En alle reserve onderdelen ( bijna 2 complete denk ik)

Onderdelen liggen in Amersfoort
Spacy staat in België (Mol-Postel)
 
Ik heb twee jaar terug een ch250 exemplaar verkocht richting Amsterdam. Ik zag hem laatst weer te koop staan. Wegens te weinig gebruiken. Die dingen verzamelen vooral stof heb ik de indruk. Maar grappig zijn ze wel.
 
FF uit het stof trekken.
Na 15000 kilometer op mn lead 100 toch achterop een auto geknald. Gevolg dat alle kappen enz kapot waren. Ducktape doet wonderen maar toevallig tegen een sloper aan gelopen. Helemaal compleet en heel. Alleen klopt er iets niet met het motortje. Het achterwiel staat wel 5 cm verder naar rechts ivgm mijn eigen lead. (zie foto). Krom lijkt me stug aangezien het allemaal gegoten is uit 1 stuk( d8 ik) Als iemand nog onderdelen zoekt meldt maar. Ik heb nog het een en ander liggen.
greetzz20190526_165550.jpg
 
nee, erg rustig hier.

In ieder geval wel het rare achterwiel opgelost. Zat er verkeerd om op|(
Zal niet handig gereden hebben lijkt me.lol. n leadje krijgt binnenkort weer zn jaarlijkse olie en bougiewissel.
Luchtfilter doe ik iedere 2 jaar( 10k km.) Verder doe ik er eigenlijk weinig aan. Ding doet het gewoon altijd!

grtz uit Tilburg!
 
hallo, medeweggebruikers.....
Wij hebben net een spacy 250 uit 1985 aangeschaft , helaas moet er nog iets aangedaan worden,
het onderste gedeelte is zeer slecht gespoten zonde,zonde,zonde maar ja dat is niet zo,n probleem
echter onderdelen vinden is wat lastiger heeft iemand een adres voor me waar ik nog onderdelen
kan kopen? ik ben voornamelijk naar een nieuwe uitlaat en pakking daarvan op zoek . de uitlaat
gaat nog wel maar is al gelast en er zitten toch nog een paar lekjes in.
er zitten bovenin twee gaten waar naar het lijkt iets opgezeten te hebben weten jullie wat daar
moest opzitten of hoort dat gewoon zo ? in ieder geval komen er ook uitlaatgassen uit en dat lijkt
mij niet zo te horen.

Verder vind ik het echt een geinige verschijning echt fout jaren 80 en loopt voor zijn tijd echt soepel
helaas is de wegligging niet geweldig maar tot 90 km per uur gaat het best daarna is hij erg onstabiel
maar ja harder hoeft het ook niet, de vrouw rijd er mee en het zijn alleen ritjes op b wegen samen met
mij en mijn jawa uit 1978 (ook 250cc maar 2 takt).

We hopen zo nog wat jaren door te kunnen rijden maar dan zullen we toch ergens wat onderdelen
kunnen krijgen anders word het lastig ben ik bang.

Dus graag een reactie ,
alvast bedankt, mike.
 
Ik heb nog veel onderdelen voor een Honda Spacy CH125 liggen.
Moet uit mijn opslagruimte dus gratis (mits alles meegenomen wordt) kleine bijdrage mag ook, maar alles moet weg!

Ik wil 3 en 4 april naar mijn opslag in Amersfoort komen en dan alles weg hebben.
Ik ben al 3 jaar niet meer in mijn opslag geweest, maar wat er volgens mij ligt:
2 frames
3 motorblokken
Diverse kunststof delen
Koplamp
Achterlicht
Budy
En nog veel meer (ik denk ongeveer 1,5 complete)
 
Mijn honda helix uit 1986 heeft een vastloper gehad (te weinig olie en daarna waarschijnlijk teveel olie). Ik zoek dus een nieuw motorblok. Heeft iemand iets liggen, kan hij mij dan berichten?
 
Ik heb nog veel onderdelen voor een Honda Spacy CH125 liggen.
Moet uit mijn opslagruimte dus gratis (mits alles meegenomen wordt) kleine bijdrage mag ook, maar alles moet weg!

Ik wil 3 en 4 april naar mijn opslag in Amersfoort komen en dan alles weg hebben.
Ik ben al 3 jaar niet meer in mijn opslag geweest, maar wat er volgens mij ligt:
2 frames
3 motorblokken
Diverse kunststof delen
Koplamp
Achterlicht
Budy
En nog veel meer (ik denk ongeveer 1,5 complete)

Goh, ik zie dit nu pas.....
Mocht dit nog actueel zijn dan wil ik alles wel overnemen van je. Indien ja, wil je mij dan een Privebericht sturen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan